آیت‌الله علم‌الهدی:
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: احساسات، روشن‌بینی، روشن‌اندیشی و رشد سیاسی نسل جوان امروز با بیشتر از نسل جوان ابتدای انقلاب است اما از نظر حوصله‌مندی مقاومتی باید مقابل نارسایی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تقویت شود.
کد خبر: ۸۹۸۵۷۲۲
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در همایش بانوی بافضیلت؛ استاد طاهایی که در مکتب نرجس برگزار شد، با گرامیداشت دهه فجر و تقارن با ایام فاطمیه گفت: خانم طاهایی ذخیره اسلام در مسیر انقلاب بودند و در بنیان‌گذاری بسیاری از اصول و دستاوردهای این انقلاب نقش مؤثر و سازنده داشتند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به اصول و دستاوردهای انقلاب اسلامی، افزود: جریان رشد علمی و آموزشی خواهران ما در خانواده‌های متدین بعد از زمینه‌ها و چهره‌های خاص در جامعه ما سرچشمه گرفته بود که یکی از این سرچشمه‌ها خانم طاهایی بودند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) حضرت فاطمه صدیقه اطهر(س) را روح خود می‌دانست، تصریح کرد: یکی از خصوصیات صدیقه اطهر به عنوان روح پیامبر(ص) این است که ایشان زمینه بسیاری از جریاناتی هستند که تضمین‌کننده اسلام ناب پیامبر(ص) است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در مسئله انقلاب هم همین‌گونه است، وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، توسعه آموزش و ارتقای علم و دانش در بین خواهران مومنه و متدین بسیار زیاد بود، در صورتی که قبل انقلاب به‌ خاطر آلودگی شدید مراکز آموزشی این خواهران از رشد علمی محروم بودند و به‌دلیل حفظ حرمت خانواده در محرومیت عمیقی قرار داشتند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی، فضای آموزشی کشور بسته بود و انقلاب تزکیه و تغییر فضای فرهنگی، آموزشی کشور چه در حوزه دانشگاه و چه در حوزه آموزش و پرورش در را به روی قشر مومن جامعه باز کرد و این امکان برای خواهران مؤمن فراهم شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تشریح کرد: فضاهای فرهنگی آموزشی آن قدر آلودگی داشت که نماز خواندن حرکت ضدارزشی و ضددانشگاهی به حساب می‌آمد و در مسئله عفت و حجاب بانوان کوچک‌ترین حرکت و شعائر حجاب به عنوان یک جریان ضدارزشی بود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه توسعه و رشد علم و دانش و فرهنگی که انقلاب به وجود آورد، جریان دفعی نبود، متذکر شد: این جریان دارای زمینه‌هایی بود که در جامعه انقلابی ما وجود داشت و یکی از عوامل و عناصر زمینه‌ساز، خانم طاهایی بود که وی به عنوان شخصیت روشن‌اندیش انقلابی در جامعه بسته آن روز اقدام کردند و در مسیر توسعه علم و دانش در خواهراران متدینه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در آن زمان فضای فعالیت‌های مبارزاتی در بین خانواده‌های متدین وجود نداشت، افزود: وی مکتب نرجس را با انگیزه و تفکر انقلابی تأسیس کرد، در حالی که در آن زمان انقلابی بودن مسئله رایج بین خانواده‌های متدین نبود و فضای فعالیت مبارزاتی در بین خواهران در بین خانواده‌های متدین وجود نداشت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه خانم طاهایی در دو جهت فعالیت کرد، گفت: وی در این دو جهت عنصر فعال بود، اول اینکه مسئله مبارزه را به عنوان وظیفه و رسم دین‌مداری ترسیم کرد و  دوم رشد توسعه آموزش و فضای آموزش را به روی خواهرانی باز کرد که فضای علم و دانشگاه بر روی آنان بسته شده بود.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: با توجه به اینکه شما خواهران در یک فضای دینی رشد کردید که غلبه فرهنگی و عرف فرهنگی در جوامع دانشگاه امروز دین و ارزشمداری دینی است می‌توانید چند برابر خانم طاهایی در جامعه و دنیا تأثیرگذار و نقش‌آفرین باشید.

وی خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز با احساسات، روشن‌بینی و روشن‌اندیشانی هستند که در فضای اول انقلاب اسلامی آن نسل این‌گونه نبودند و نسل جوان هم در عرصه احساس و عقلانیت پیشرفته‌تر و روشن‌بین‌تر و رشد سیاسی او بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه در نسل جوان ما مسئله مقاومت در حوزه حوصله کم است، گفت: نسل جوان از نظر حوصله‌مندی مقاومتی ضعف دارد و در مقابل نارسایی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی یأس پیدا می‌کند که این حاکی از کم‌حوصلگی است و این آفت در نسل جوانی وجود دارد که مسؤول توسعه و ادامه‌دهنده انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه ابزار ما برای ادامه دادن مسیر انقلاب مقاومت و صبوری است، افزود: مقاومت باید در برخورد با کفر و دشمن و حتی در حوزه حوصله و اجرای رسالت باشد و اگر در این جهت، مقاومت و صلابت نداشته باشیم، مقاومت اول هم بی‌نتیجه می‌شود، باید بدانید در کنار فراگیری علوم دین مقاومت در رسالت انقلابی مهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات