خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج):
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین اذعان کرد: هنر و هدف ما از کمک رسانی ها و برگذاری برنامه و در دست گیری پروژه های مختلف عینی سازی رهنمودهای مقام معظم رهبری در سطح جامعه است به گونه ای که تمامی افراد جامعه بخصوص در مناطق محروم از عدالت اجتماعی بهره مند شوند.
کد خبر: ۸۹۸۵۷۲۶
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر رضا اله بداشتی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز به منظور تبیین دستاوردهای بسیج سازندگی که در سالن شهید آوینی برگزار شده بود ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر و همچنین عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: زلزله غرب کشور اتفاق بسیار سختی است که سپاه قزوین نیز بمنظور کمک رسانی به مناطق زلزله زده اقداماتی را انجام داده است.
وی تبیین کرد: سپاه استان دو روستای پرجمعیت بابا اسکندر و قره بلاغ اعظم را تحت حمایت ها و کمک های مادی و معنوی خود قرار داده که این روستاها جز مناطق آسیب دیده شدید با 20 نفر فوت، 200 نفر آسیب دیده و تخریب قریب به 100 درصد می باشد و این دو روستا در منطقه ای حساس و استراتژیک نیز قرار گرفته اند.
این مسئول مطرح کرد: اعزام تیم های جهادی با توجه به ضرورت حضور در مناطق بوده و تیم اول آواربرداری ها از طریق تجهیزات منتقل شده از جانب خود استان شروع به کار کردند.
وی ابراز داشت: اولین کانکس ها به خانواده هایی اختصاص داده شده است که متوفی داشته اند و می توان ابراز داشت که قریب به 70 کانکس از خود استان منتقل شده که بین مردم براساس شرایط خانوارها توزیع شده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) افزود: سپاه استان در این دو روستا تاکنون یازده مرحله توزیع بسته های حمایتی را داشته اند و آخرین مرحله نیز هفته گذشته اتفاق افتاده است.
اله بداشتی تصریح کرد: گام اول در مدیریت بحران های اینچنینی اسکان اضطراری که توزیع چادر به همراه انواع کنسرو و آب معدنی در بین خانوارها می باشد گام بعدی اسکان موقت و واگذاری کانکس و قدم سوم نیز مسکن سازی و اسکان دائم می باشد.
وی حاشیه سازی ها در شبکه های مجازی را از راه های نفوذ دشمن دانست و اینگونه شایعه پراکنی ها در مواقع بحران را بسیار مضر عنوان کرد.
این مسئول اضافه کرد: تیم های پزشکی اعزام شده به مناطق که 11 تیم بوده و از این تعداد 7 تیم به روستای قره بلاغ اعظم و 4 تیم به روستای بابا اسکندر اعزام شده اند و در این مدت توانسته اند قریب به 2770 نفر را تحت درمان رایگان در حوزه ارتوپدی، زنان، روانی و مشاوره و سایر بخش ها تحت درمان قرار دهند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) از انتقال دستگاه و تجهیزات از استان به مناطق زلزله زده در روزهای نخست وقوع زلزله خبرداد و در ادامه تشریح کرد: متخصصین، جراحان و پزشکان خیر استان و همچنین بیمارستان تخصصی پاستور با هماهنگی و دبیری سپاه استان با هزینه 450 میلیون تومان درحال ساخت مدرسه پیش ساخته با شش کلاس و انتقال آن به منطقه زلزله زده هستند همچنین حوزه علمیه استان نیز وعده ساخت یک حسیینه در این منطقه را داده است.
الع بداشتی درخصوص اقتصاد مقاومتی و مسائل فرهنگی نیز بیان کرد: بسیج سازندگی از سال 92 تا کنون در بسیاری از عرصه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر بخش ها توانسته است گام های مثبتی برداشته و بخشی از دغدغه مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی و موضوعات فرهنگی را پاسخگو باشند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد سازندگی یک نهاد اجرایی است و آمادگی عهد قرارداد و امضا تفاهم نامه برای همکاری در جهت کمک رسانی به مناطق محروم و شهری را دارد که البته هم اکنون نیز در حال همکاری با استانداری در 40 پروژه عمرانی است.
اله بداشتی در پایان به اقدامات بسیج سازندگی پیرامون رفع بی سوادی و نهضت های سوادآموزی اشاره نمود و یادآور شد: هنر و هدف ما از اجرای این برنامه ها عینی سازی رهنمودهای مقام معظم رهبری در سطح جامعه بوده به گونه ای که تمامی افراد جامعه بخصوص در مناطق محروم از عدالت اجتماعی بهره مند شوند.
1006/پ60/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها