با حضور فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع)؛

افتتاح طرح غربالگری شنوایی در شهرکرد

همزمان با ایام الله دهه فجر ، طرح غربالگری شنوایی با حضور فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۸۵۷۷۷
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل بهزیستی استان در این مراسم گفت: طرح غربالگری شنوایی کودکان بدو تولد در کلیه ی بیمارستان ها اجرا می شود، که سازمان بهزیستی در کلیه ی بیمارستان ها و دستگاه ها مستقر است.

محمد میرزایی افزود: در شنوایی سنجی، کودکانی که مشکل شنوایی داشته باشند به پزشک متخصص معرفی می شوند که از طریق پزشک متخصص ، کاشت حلزونی سمعک انجام می شود و مشکلشان برطرف می گردد؛ اما طرحی که ما الان انجام دادیم طرح 5-3 سال است که  به صورت پایگاه در شهرستان شهرکرد افتتاح کردیم که کودکانی مشکل شنوایی داشته باشند یا مشکلی که آن موقع  بروز نکرده باشد شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: این طرح در کلیه پایگاه های مهد کودک استان اجرا می شود تا افرادی که دچار مشکل شنوایی هستند را  برای بهبود به پزشک متخصص معرفی کنیم.

میرزایی تصریح کرد: سن طلایی در کاشت حلزون با درمان شنوایی کودکان بین 6-3 سال است؛ لذا بعد از شروع این طرح در شهرستان شهرکرد، انشاالله سال آینده در کلیه واحدهای کودک استان طرح را برگزار می کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در کل استان چهارمحال و بختیاری  340 مهدکودک داریم که 10 هزار کودک تحت پوشش سازمان هستند و حمایت می شوند.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری از سوی بهزیستی استان در بحث پیشگیری از معلویت های شنوایی و بینایی، اضافه کرد: سیاست سازمان پیشگیری از معلولیت در بحث شنوایی کودکان است که در سن طلایی می توانند مداوا شوند.

گفتنی است: سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این دیدار با اشاره به خواست مدیرکل بهزیستی استان، از همکاری پایگاه های مقاومت بسیج با بهزیستی در ادامه این طرح خبر داد.

وی افزود: سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برای کمک به بهزیستی در راستای خدمت رسانی به هم استانی های عزیز در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری آماده همکاری است.

ارسال نظرات