خبرهای داغ:
رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان این که 40 درصد محصولات کشاورزی این استان در میامی تولید می شود، گفت : ایجاد شهرک کشاورزی در این شهرستان با همکاری نهادهای مربوط بسیار ضروری است.
کد خبر: ۸۹۸۵۷۹۵
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،سیدحسن میرعماد گفت : برای ساخت این شهرک حدود ۲۰۰ هکتار زمین برای ساخت و ساز آن بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی اظهارداشت : ساخت واحدهای فرآوری و صنایه تبدیلی و سردخانه در افزایش تولید محصولات و انگیزه بیشتر کشاورزان این شهرستان واقع در شرق استان سمنان تاثیرگذار است.
وی خاطرنشان کرد : اکنون ۱۰ سردخانه محصولات کشاورزی در میامی فعال است که با هدف افزایش اشتغال، راه اندازی واحدهای تولیدی فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی ضروری است.
میرعماد اضافه کرد : ایجاد مرز هوایی و شهرک کشاورزی توسعه و رونق شرق استان را به دنبال خواهد داشت و در سال ۹۶ برای نخستین بار بیش از ۱۰ هزارتن سیب از این شهرستان صادر شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این که به منظور توسعه و جذب سرمایه گذار مهم ترین مشکل در حوزه کشاورزی نبود مرز هوایی در میامی است، گفت : با توجه به تولید انبوه محصولات کشاورزی دراین شهرستان در صورت صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه شاهرود، بسیاری از مشکلات در این بخش برطرف می کند.
میرعماد ادامه داد : میامی قطب سرمایه گذاری کشاورزی و تولید است که با توجه به صادرات و صنایع تبدیلی در این حوزه می توان ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد کرد.
۴۳ هزار بهره بردار در حوزه های مختلف کشاورزی و دامپروری در استان سمنان فعالیت دارند، محصولات کشاورزی مهم در شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه انار، انجیر، و زیتون و محصول مهم کشاورزی شهرستان های شاهرود و میامی در شرق استان، انگور، زردآلو و گیلاس، محصول مهم کشاورزی شهرستان های گرمسار و آرادان در غرب استان خربزه و محصولات گلخانه‌ای و محصول عمده شهرستان دامغان پسته است.
شهرستان میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش با بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان واقع است و ازلحاظ بافت جمعیتی در این شهرستان ۹۰درصد مردم در روستاها و ۱۰ درصد هم در شهرها زندگی می کنند.
میامی در تولید آفتابگردان دیم رتبه دوم کشور را دارد.
در این شهرستان نزدیک به ۲۰ هزار هکتار زمین زیر کشت وجود دارد.
همچنین در میامی سه هزار هکتار باغ وجود دارد که بیشتر به کشت انواع میو ه های سردسیری مانند زردآلو اختصاص دارد به طوری که سالانه بالغ بر ۲ هزارتن زردآلو از این باغ ها برداشت می شود.
استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها