تسلط ارتش سوریه بر بیش از 30 شهرک و روستا در مثلث حماه-حلب-ادلب

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در ادامه تنگ‌تر کردن حلقه محاصره تروریست‌ها در ریف‌های حماه، حلب و ادلب، 34 روستا و شهرک را آزاد کردند.
کد خبر: ۸۹۸۵۸۱۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، ارتش سوریه و متحدین از صبح امروز چهارشنبه به عملیات خود در مثلث حماه-ادلب-حلب ادامه دادند و حلقه محاصره را بر تروریستهای حاضر در این منطقه تنگتر کردند.

یک منبع نظامی صبح امروز به خبرگزاری «سانا» اعلام کرد که نیروهای مقاومت در ریف شمال شرق حماه، ریف جنوبی حلب و ریف جنوب شرقی ادلب پیشروی چشمگیری داشتند.

ارتش سوریه در این منطقه، صبح امروز روستاها و شهرکهای رسم الصوف، سباخ، أخو حسن، علیص، راعل، کریهة، تل فا، خربة حویش، الصخریة، جب محمد، الجاسم، خربة خلوف، ابیان، تل الصوان و عزیزیة را از تروریستها پس گرفت.

نیروهای مقاومت پس از آزادسازی این مناطق، به عملیات خود در این محور ادامه دادند و ظهر امروز کنترل روستاهای جنینة، جب السکر، الحنین، الخطابیة، ابو محالة، جب الحنطة، القناطر، جدیدة، ابو حبایا، مرامی بنی هلال، ام زحیمک، البیضة، فیضة، متوسطیة، عقلة، مشیرفة، مکسر الشرقی، ابو القناة و ابو صوایا قلعة الحوایس را به دست گیرند.

در جریان این عملیاتها شمار زیادی از تروریستهای داعش کشته و زخمی شدند. یگانهای مهندسی ارتش سوریه نیز در حال پاکسازی این روستاها از مینهایی هستند که تروریستها کار گذاشته بودند.

این منطقه از جنوب شرق خناصر در ریف حلب تا غرب «سنجار» در ریف ادلب و «السعن» در ریف حماه امتداد دارد.

به گزارش فارس،ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از روز گذشته مرکز ثقل عملیات خود را به سمت تأمین امنیت بخش شرقی مواضع نیروهای حاضر در ریف جنوبی ادلب انتقال دادند.

لزوم تأمین امنیت جبهه شرقی در محوری که از ریف حماه تا ادلب امتداد دارد و به حلب میرسد، سبب این تغییر تاکتیک ارتش سوریه شده است تا نیروهای مقاومت بتوانند همه روستاها و شهرکهایی را که در این منطقه محاصره شده واقع شده است، آزاد کنند.

ارسال نظرات