به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت دههی فجر انقلاب اسلامی نشست بصیرتی روشنگری حوزه حضرت مریم (س) در بیت الزهرای کوی سازمانی پایگاه حضرت مریم (س) با سخنرانی مولوی از کارکنان عقیدتی سیاسی و مسئول تبلیغات و امور فرهنگی تیپ لشکر ۱۸۴ و با حضور خانم عیاضی و خانم پرورده مسئول امربهمعروف و نهی از منکر لشکر ۱۸۴ و جمعی از بسیجیان فعال این پایگاه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجتالاسلاموالمسلمین مولوی در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه فجر، اظهار داشت: سعی همهی ما بر آن باشد که از پیروان و شیعیان واقعی اهلبیت عصمت و طهارت و حضرت زهرا (س) باشیم وی خاطرنشان کرد: دههی فجر، دههی پیروزی خون بر شمشیر و رهایی ملت ایران و مستضعفان جهان، از دست جنایتکاران و ابرقدرتهای تاریخ است.
مولوی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا (س) که فرمود: هاند؛ اگر آنچه را به تو فرمان دهیم عمل کنی و ازآنچه تو را بر حذر داریم دوریکنی از شیعیان ما هستی وگرنه هرگز، افزود: اگر زهرای اطهر (س) به ما چیزی میگوید، به فرمود: ه او عمل کنیم، چون او معصوم است و انسان معصوم حرف گزاف نمیزند.
وی با توجه به داستانی از امام رضا (ع) بیان کرد: اکثر ما محب هستیم شیعه نیستیم، چون شیعه تارک الصلاة، بدحجاب یا بیحجاب نمیشود، عمداً مرتکب گناه نمیشود، لذا شیعه بودن از درجات بالایی برخوردار است و بالاتر از محبت است، شیعه واقعی یعنی عمل کردن به دستورات الهی و اهلبیت (ع)، اما متأسفانه دیده میشود برخی انسانها عمداً گناه میکنند مثل انسان تارک الصلاة، تارک الحجاب یا بدحجاب، لذا عمداً گناه نکنیم، اما اگر اشتباهاً گناهی از ما سر زد خدا بزرگ و رئوف است میبخشد.
وی گفت: قرآن میفرماید:" الم ترکیف ضرب الله مثلا کلمة طیبه " آیا ندیدی که چگونه خداوند مثالی را زده که گفتار پاک همانند درخت پاکی است، و گفتار پاک یعنی عقیده پاک، توحید پاک، راه درست، که این درخت پاک ریشهاش در زمین فرورفته و ثابت است، اما شاخ و برگ آن در آسمان است، که هر عمل نیکی میتواند یک شاخه نیک باشد از یک درخت طیبه، امامان معصوم، پیامبر اکرم (ص)، فاطمه زهرا (س)، اینها همه شجره طیبه هستند که اصل آنها ثابت و برقرار و شاخ و برگ آنها در آسمان است و میوهی خود را در هر زمان به اذن پروردگار میدهد، یعنی هرلحظه شما میتوانید از قرآن استفاده کنید.
مسئول تبلیغات و امور فرهنگی تیپ لشکر ۱۸۴ با اشاره به آیهی الکلمة الخبیثه شجرة خبیثه افزود: داستان گفتار و مسیر زشت مثل یک درخت ناپاکی است که هیچ قراری ندارد، هیچ سعودی ندارد و ثابت نیست از زمین برکنده شده و هیچ ثباتی ندارد همچون انسانهای دو چهره در پیش روی مذهبیها مذهبی جلوه میکنند و در پیش روی بیحجابها یا بدحجابها بیحجاب ظاهر میشوند و برخی هرروز به رنگی و حرفی دیگر درمیآیند.
وی با اشاره به اینکه مثلا امام (ره) از همان روزهای اول، صحبتهایی کرد و تا آخر بر همان سخنان ثابت ماند و گفت: حکومت باید اسلامی باشد و کسانی خواستند سخنانی دیگر به سخنان او اضافه کنند، ولی امام بههیچوجه قبول نکرد، امام (ره) آن روز فرمود: اسرائیل باید از بین برود و ما بههیچوجه با اسرائیل رابطهای نداریم و هیچوقت سخن او تغییر نکرد، لذا انسان مؤمن، چون از یک منبع ثابتی از خدا و اولیا خدا فرمان میگیرد، ثابت است، اما انسانی که دارای ایمانی ضعیف است یا مؤمن نیست روزی به یک رنگ درمیآید و یک رنگ نیست، با توجه به این دو مثال میفرماید متقابل هم هستند، شجره طیبه در مقابل شجره خبیثه، که این شجره طیبه به فصل خاصی تعلق ندارد و موسمی نیست که در یک موسمی میوه دهد یا ندهد، خودسرانه نیست و از روی نظم الهی است بلکه به اذن خدا انجاموظیفه میکند، و هر انسانی میتواند در حد خود شجره طیبه باشد همچون عالمان علمی مؤمن یا دینی، مثل علامه مجلسی، شیخ عباس قمی و... است.
وی افزود: خود امام (ره) که انقلاب را به وجود آورد شجره طیبه است، اگر عزاداری میکنیم، اگر امنیت داریم، اگر نعمات و برکاتی هست، نعمات و برکات انقلاب است، شهید، کسی که درراه خدا کشته میشود شجره طیبه است، اینکه در سوره کوثر میگوییم خداوند به پیامبر کوثر خیر فراوان داده آیا فقط مختص به فاطمه زهراست، نه، انسانهای دیگر هم میتوانند کوثریا خیر باشند، منتهی هر کس در حد خود، مثل علمای ربانی، کتابهای هدایتکننده و کتاب شهید هم میتوانند شجره طیبه و هم کوثر باشند لذا خداوند در آیهی قرآن میفرماید؛ لااکراه فی الدین: در دین اکراه و اجباری نیست، چرا اجبار و اکراهی نیست؟
وی بیان کرد: روزی شخصی نزد امام رضا (ع) میرود و میپرسد من حقیقت را چطور بفهمم و درک کنم، امام (ع) میفرماید؛ به عقل خود رجوع کن، عقل از قدرت فهم بالایی برخوردار است، همانطور که در آیه قرآن هم اشارهشده اگر تو ارتباط خود را باخدا مستحکم کنی یقیناً مشکلاتت کمتر میشود، مشکلات همیشه حتماً مادی نیست، بعضی انسانها دچار اضطراب و افسردگی میشوند همین ذکر و یاد خدا میتواند انسان را از این افسردگیها و ناراحتیها حفظ کند، به فرض مثال اگر شما در شهری در جستجوی یک دکتر باشید میتوانید آنقدر خوب در جستجوی یک دکتر خوب باشید که بهترین دکتر را که دوست دارید پیدا کنید.
وی بیان کرد: خداوند از بین همهی مخلوقات بهترین انسانها را پیامبر قرار داده و از بین بهترین انسانها جانشینان آنها را انتخاب کرده یعنی خداوند از روزی که انسان را خلق کرد انسانی به شرافت و بزرگواری پیامبر نخواهد آمد.
مسئول تبلیغات و امور فرهنگی تیپ لشکر ۱۸۴ عنوان کرد: بر اساس آیاتی از سوره ملک، برخی جهنمیان میگویند اگر ما حرفشنوی داشتیم و گوش میکردیم و تعقل میکردیم الآن جزء جهنمیان نبودیم، لذا اگر انسان عقل خود را به کار گیرد و دنبال رهبران الهی باشد یقیناً راه خطا نمیرود اینکه انسان دنبال خطا میرود، چون خواهان شیطان و خواهشهای نفسانی ست.
مولوی عنوان کرد: اگر ما به عقل و شرع رجوع کنیم یقیناً راه خطا نمیرویم اینکه انسان خطا میکند و کج میرود، چون اینها را رها میکند و از شیطان و هوای نفس پیروی میکند و این انسان را به ورطهی هلاکت و نابودی دنیا و آخرت میکشاند.
انتهای پیام/
مولوی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا (س) که فرمود: هاند؛ اگر آنچه را به تو فرمان دهیم عمل کنی و ازآنچه تو را بر حذر داریم دوریکنی از شیعیان ما هستی وگرنه هرگز، افزود: اگر زهرای اطهر (س) به ما چیزی میگوید، به فرمود: ه او عمل کنیم، چون او معصوم است و انسان معصوم حرف گزاف نمیزند.
وی با توجه به داستانی از امام رضا (ع) بیان کرد: اکثر ما محب هستیم شیعه نیستیم، چون شیعه تارک الصلاة، بدحجاب یا بیحجاب نمیشود، عمداً مرتکب گناه نمیشود، لذا شیعه بودن از درجات بالایی برخوردار است و بالاتر از محبت است، شیعه واقعی یعنی عمل کردن به دستورات الهی و اهلبیت (ع)، اما متأسفانه دیده میشود برخی انسانها عمداً گناه میکنند مثل انسان تارک الصلاة، تارک الحجاب یا بدحجاب، لذا عمداً گناه نکنیم، اما اگر اشتباهاً گناهی از ما سر زد خدا بزرگ و رئوف است میبخشد.
وی گفت: قرآن میفرماید:" الم ترکیف ضرب الله مثلا کلمة طیبه " آیا ندیدی که چگونه خداوند مثالی را زده که گفتار پاک همانند درخت پاکی است، و گفتار پاک یعنی عقیده پاک، توحید پاک، راه درست، که این درخت پاک ریشهاش در زمین فرورفته و ثابت است، اما شاخ و برگ آن در آسمان است، که هر عمل نیکی میتواند یک شاخه نیک باشد از یک درخت طیبه، امامان معصوم، پیامبر اکرم (ص)، فاطمه زهرا (س)، اینها همه شجره طیبه هستند که اصل آنها ثابت و برقرار و شاخ و برگ آنها در آسمان است و میوهی خود را در هر زمان به اذن پروردگار میدهد، یعنی هرلحظه شما میتوانید از قرآن استفاده کنید.
مسئول تبلیغات و امور فرهنگی تیپ لشکر ۱۸۴ با اشاره به آیهی الکلمة الخبیثه شجرة خبیثه افزود: داستان گفتار و مسیر زشت مثل یک درخت ناپاکی است که هیچ قراری ندارد، هیچ سعودی ندارد و ثابت نیست از زمین برکنده شده و هیچ ثباتی ندارد همچون انسانهای دو چهره در پیش روی مذهبیها مذهبی جلوه میکنند و در پیش روی بیحجابها یا بدحجابها بیحجاب ظاهر میشوند و برخی هرروز به رنگی و حرفی دیگر درمیآیند.
وی با اشاره به اینکه مثلا امام (ره) از همان روزهای اول، صحبتهایی کرد و تا آخر بر همان سخنان ثابت ماند و گفت: حکومت باید اسلامی باشد و کسانی خواستند سخنانی دیگر به سخنان او اضافه کنند، ولی امام بههیچوجه قبول نکرد، امام (ره) آن روز فرمود: اسرائیل باید از بین برود و ما بههیچوجه با اسرائیل رابطهای نداریم و هیچوقت سخن او تغییر نکرد، لذا انسان مؤمن، چون از یک منبع ثابتی از خدا و اولیا خدا فرمان میگیرد، ثابت است، اما انسانی که دارای ایمانی ضعیف است یا مؤمن نیست روزی به یک رنگ درمیآید و یک رنگ نیست، با توجه به این دو مثال میفرماید متقابل هم هستند، شجره طیبه در مقابل شجره خبیثه، که این شجره طیبه به فصل خاصی تعلق ندارد و موسمی نیست که در یک موسمی میوه دهد یا ندهد، خودسرانه نیست و از روی نظم الهی است بلکه به اذن خدا انجاموظیفه میکند، و هر انسانی میتواند در حد خود شجره طیبه باشد همچون عالمان علمی مؤمن یا دینی، مثل علامه مجلسی، شیخ عباس قمی و... است.
وی افزود: خود امام (ره) که انقلاب را به وجود آورد شجره طیبه است، اگر عزاداری میکنیم، اگر امنیت داریم، اگر نعمات و برکاتی هست، نعمات و برکات انقلاب است، شهید، کسی که درراه خدا کشته میشود شجره طیبه است، اینکه در سوره کوثر میگوییم خداوند به پیامبر کوثر خیر فراوان داده آیا فقط مختص به فاطمه زهراست، نه، انسانهای دیگر هم میتوانند کوثریا خیر باشند، منتهی هر کس در حد خود، مثل علمای ربانی، کتابهای هدایتکننده و کتاب شهید هم میتوانند شجره طیبه و هم کوثر باشند لذا خداوند در آیهی قرآن میفرماید؛ لااکراه فی الدین: در دین اکراه و اجباری نیست، چرا اجبار و اکراهی نیست؟
وی بیان کرد: روزی شخصی نزد امام رضا (ع) میرود و میپرسد من حقیقت را چطور بفهمم و درک کنم، امام (ع) میفرماید؛ به عقل خود رجوع کن، عقل از قدرت فهم بالایی برخوردار است، همانطور که در آیه قرآن هم اشارهشده اگر تو ارتباط خود را باخدا مستحکم کنی یقیناً مشکلاتت کمتر میشود، مشکلات همیشه حتماً مادی نیست، بعضی انسانها دچار اضطراب و افسردگی میشوند همین ذکر و یاد خدا میتواند انسان را از این افسردگیها و ناراحتیها حفظ کند، به فرض مثال اگر شما در شهری در جستجوی یک دکتر باشید میتوانید آنقدر خوب در جستجوی یک دکتر خوب باشید که بهترین دکتر را که دوست دارید پیدا کنید.
وی بیان کرد: خداوند از بین همهی مخلوقات بهترین انسانها را پیامبر قرار داده و از بین بهترین انسانها جانشینان آنها را انتخاب کرده یعنی خداوند از روزی که انسان را خلق کرد انسانی به شرافت و بزرگواری پیامبر نخواهد آمد.
مسئول تبلیغات و امور فرهنگی تیپ لشکر ۱۸۴ عنوان کرد: بر اساس آیاتی از سوره ملک، برخی جهنمیان میگویند اگر ما حرفشنوی داشتیم و گوش میکردیم و تعقل میکردیم الآن جزء جهنمیان نبودیم، لذا اگر انسان عقل خود را به کار گیرد و دنبال رهبران الهی باشد یقیناً راه خطا نمیرود اینکه انسان دنبال خطا میرود، چون خواهان شیطان و خواهشهای نفسانی ست.
مولوی عنوان کرد: اگر ما به عقل و شرع رجوع کنیم یقیناً راه خطا نمیرویم اینکه انسان خطا میکند و کج میرود، چون اینها را رها میکند و از شیطان و هوای نفس پیروی میکند و این انسان را به ورطهی هلاکت و نابودی دنیا و آخرت میکشاند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آخرین اخبار