استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که شهدا زنده هستند، گفت: طبق آیات قرآن، شهدا از کسانی هستند که به حیات طیبه رسیدند و می‌توانند دیگران را شفاعت کنند و در این مسیر شهدا راه حيات طيبه را برای بندگی خدا به ما آموختند.
کد خبر: ۸۹۸۵۸۳۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سعید احمدی از اساتید حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش شامگاه گذشته در یادواره شهدای روستای «هفتان» این شهرستان، با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س) در راه دفاع از حریم ولایت و امامت گفت: حضرت زهرا(س) ولایتمداری را در عمل اثبات کردند.

وی نتیجه خلقت انسان را رسیدن به معرفت خدایی دانست و افزود: رسیدن به این مرحله گاهی از طریق جهاد اصغر در خاکریزهای جغرافیایی به دست می‌آید و گاهی هم این حرکت در جبهه جهاد اکبر ادامه دارد و  کسی که در جهاد اصغر به شهادت می‌رسد اگر در جهاد اکبر پیروز نشده باشد به آن درجه نخواهند رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دو شاخصه مهم در دین وجود دارد که باعث رفعت و جلال شهیدان می‌شود، یکی معرفت و شناخت و دیگری طهارت و خلوص است.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان این مطلب که شهدا زنده هستند، افزود: طبق آیات قرآن، شهدا از کسانی هستند که به حیات طیبه رسیدند و می‌توانند دیگران را شفاعت کنند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) با الگوگیری از حرکت امام حسین(ع) برای حفظ دین اسلام قیام کرد و در این راه رنج و زحمت‌های فراوانی را تنها با نیت الهی و خدمتگزاری به مردم تحمل کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات