استاندار سمنان گفت: ناهمگونی بازار کار و تولید مشهود است و از اولویت های کاری ما ایجاد بازار کار برای علاقمندان است.
کد خبر: ۸۹۸۵۸۳۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، چاووشی استاندار سمنان در آیین افتتاح ۱۳۳ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود در پردیس دانشگاه صنعتی این شهر در سخنانی با سلام بر تمامی عزیزان و اهالی شهید پرور شهرستان شاهرود و میامی و تشکر از تلاش ریاست دانشگاه شاهرود بواسطه برگزاری همایش آمایش سرزمین اظهار کرد: بهره برداری از ۱۳۳ پروژه با اعتبار ۶۵ میلیون تومان و کلنگ زنی ۲۴ پروژه از اقدامات ارزشمند دولت در شهرستان شاهرود است.‌
وی افزود: شاهرود سهم بزرگی در تمدن ایران و اسلام داشته و شهر علم و ادب ؛ ولایت و دیانت است و چون ستاره ای در آسمان کشور ما می درخشد.
چاووشی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود از دانشگاه های زنده و پر تحرک‌کشور است بیان کرد: فرصت ارزشمندی که در دانشگاه شاهرود و دانشگاه های مشابه استان در گسترش رشته های فنی فراهم شده است در توسعه استان بسیار موثر می باشد.
استاندار سمنان ادامه داد: صدور خدمات فنی در دستور کار ما قرار گرفته است؛ این اقدام موجب گسترش خدمات در کشور و حتی کشورهای اطراف است.
وی تاکید کرد: ناهمگونی بازار کار و تولید علم مشهود است و از اولویت های کاری ما ایجاد بازار کار برای علاقمندان است.
چاووشی با بیان اینکه شاهرود از جمله شهرستانهایی است که هم در بعد کشاورزی و هم در بعد معدن ظرفیت های فراوانی دارد گفت: باید خام فروشی را در بخش معدن متوقف نماییم و باید ارزش افزوده را در معادن افزایش دهیم، این اقدام هم موجب کارآفرینی و هم موجب تولید ثروت خواهد شد.
وی تصریح کرد: از شما سئوال می کنم که اگر استاندار سمنان بودید، چه می کردید؟ مطمئن بدانید که ایده های کاربردی و اجرایی شما؛ ایده استاندار سمنان خواهد بود.‌
استاندار سمنان عنوان کرد: در صدد هستیم تا همایش های مختلفی را با حضور نخبگان و اهالی اندیشه در استان برگزار نموده و از تفکر جمعی استفاده نماییم.
وی اضافه کرد: بهشت و جهنم در گرو اعمال بندگان خداست اما حکومت دینی وظیفه دارد به گونه ای اقدام نماید که مردم رایحه بهشت را استشمام نمایند .
چاووشی گفت: حس اعتماد در نسل جدید باید برانگیخته شود؛ این هنر ماست که این اقدام را اجرایی نماییم.
وی اظهار کرد: باید کار کردن برای مردم ما بعنوان یک فضیلت شناخته شود و دولت دکتر روحانی با هدایت های مقام معظم رهبری؛ توهم اتحاد جعلی اروپائیان در تفکر تولید سلاح اتمی توسط ایرانیان را از بین برد.
استاندار عنوان کرد: در کمیته برنامه ریزی شهرستان اکتفا به تفکر صرفا مدیران نشده و از اندیشه های اساتید دانشگاهها و اهل علم استفاده شود.‌
وی ادامه داد: برنامه های متنوعی برای ایجاد اشتغال در روستاها تهیه نموده ایم که بزودی ارائه خواهد شد و احتمالا موجب مهاجرت معکوس روستائیان خواهد شد.‌
چاووشی تصریح کرد: اگر در روستاها تولیدات مختلف به ثمر رسید؛ باید به گونه ای برنامه ریزی گردد که برای این تولیدات بازار فروش هم ایجاد شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه باید استان سمنان به استانی پر بهره و پر فایده تبدیل گردد تاکید کرد: عمران و آبادانی استان سمنان نیازمند؛ بلند نظری است و باید زمان مناسب برای اندیشیدن ایجاد گردیده و بهترین بهره مندی از ظرفیت های موجود به انجام رسد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها