جلسه هم اندیشی میان سازمان بسیج اساتید کشور با معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در محل سازمان مرکزی بسیج اساتید کشور برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۵۸۷۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور؛ صبح امروز جلسه هم اندیشی میان سازمان بسیج اساتید کشور با معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در محل سازمان مرکزی بسیج اساتید کشور برگزار شد.

در شروع جلسه پس از گزارش کوتاهی از روند تدوین فعالیت های اجتماعی محور سازمان بسیج اساتید از سوی دکتر مجتبی زارعی، دکترابن الدین حمیدی جانشین سازمان بسیج اساتید کشور به ارائه طرح اعتلای بسیج اساتید و چگونگی راه اندازی اندیشکده های راهبردی با مشارکت استادان دانشگاه ها پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام محرابی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به طرح های جدید در سازمان بسیج اساتید، از این نگاه تقدیر کرده و گفت: طرح ارائه شده در خصوص اندیشکده های سازمان بسیج اساتید بسیار کارآمد و موثر است و راهکاری مهم و محوری در بکارگیری اساتید بسیجی به حساب می آید.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین ساختار اندیشکده های موردنظر بسیج اساتید را حاصل نگاهی جدید و تحولی دانسته و خاطرنشان کرد: قطعا درآینده راه اندازی اندیشکده ها به عنوان یک طرح نو و ابداعی به شمار خواهد آمد. چند نکته ای که به صورت محوری در راه اندازی اندیشکده ها باید مدنظر قرار گیرد اینست که سرعت رشد کمی اندیشکده ها را برای حفط آن کاهش دهید؛ اندیشکده های قوی با تعداد کم راه اندازی و در مسیر، بر توسعه آن تأکید شود.

حجت الاسلام محرابی با اشاره به فقدان وجود اندیشکده های هویت ساز، افزود: با توجه به اهمیت و اولویت برخی از موضوعات فرهنگی اجتماعی در کشور، پیشنهاد می شود برای تشکیل اندیشکده هایی با موضوع «راهیان نور»، «فضای مجازی»، «تولید قدرت نرم»، «قدرت اجتماعی» و «ادبیات و شعر انقلاب» در بسیج اساتید فکر و تمهید شود.

وی در پایان با تأکید بر ارتباط حوزه و دانشگاه گفت: برای وحدت حوزه و دانشگاه لازم است اندیشکده ها را با حوزه های علمیه مرتبط کنید؛ زیرا تحول حوزه بدون دانشگاه و تحول دانشگاه بدون حوزه میسر نیست.

ارسال نظرات