رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری با اشاره به آغاز پیش‌فروش اینترنتی و حضوری بلیت ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای، گفت: امسال برای اولین بار افزایش کرایه در نرخ بلیت‌های نوروزی اتوبوس اعمال نمی‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۵۹۰۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمدرضا عامری، با اشاره به آغاز پیش‌فروش اینترنتی و حضوری بلیت‌های نوروزی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و اتوبوس اظهار داشت: پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس از طریق دفاتر سطح شهر، دفاتر شرکت‌ها در پایانه‌های مسافربری و پایگاه اینترنتی شرکت‌های مسافربری، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل مشکلات اقتصادی مردم در راستای ایجاد انگیزه سفر و تشویقی برای استقبال از حمل و نقل عمومی جاده‌ای، امسال برای اولین بار افزایش کرایه در نرخ بلیت‌های اتوبوس و ناوگان عمومی جاده‌ای اعمال نمی‌شود.

عامری گفت: پیش از این در ایام نوروز بابت سفرهای یکسر خالی حدود 20 تا 25 درصد به نرخ بلیت‌های نوروزی ناوگان عمومی جاده‌ای افزوده می‌شد، اما امسال این افزایش قیمت اعمال نمی‌شود تا در این شرایط سخت اقتصادی، مردم حداقل امکان استفاده از ناوگان مسافری عمومی جاده‌ای را برای سفر داشته باشند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری گفت: در ایام نوروز امسال 16500 دستگاه اتوبوس، 46000 دستگاه سواری و 45000 دستگاه مینی‌بوس آماده ارائه خدمت به مسافران هستند.

وی بیان کرد: ظرفیت اتوبوس‌ها بسته به نوع آنها 24 تا 40 نفر، ظرفیت سواری‌های کرایه 3 تا 4نفر و ناوگان مینی‌بوسی 16 تا 30 نفر است.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری یادآور شد: برای جلوگیری از هرگونه تخلفی نظارت کامل و جامعی بر عملکرد شرکت‌ها داریم و با هرگونه تخلف احتمالی به‌خصوص در قیمت بلیت به شدت برخورد می‌کنیم.

عامری با تأکید بر اینکه در این ایام نمایندگان شرکت‌های تعاونی مسافری و سازمان راهداری بر خدمات نظارت دارند، گفت:‌ در این ایام از نظر تأمین سوخت‌ برای اتوبوس‌ها مشکلی نخواهیم داشت.

‌رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری اظهار داشت: برای این ایام پیش‌بینی راننده جایگزین و کمک راننده نیز انجام شده است زیرا رانندگان بیش از 9 ساعت مجاز به رانندگی نیستند و باید ساعات کاری خود را تنظیم کنند.

ارسال نظرات