خبرهای داغ:
مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حال حاضر تمام مراجع عظام تقلید و به ویژه‌ مقام معظم رهبری، قائل به اهمیت جایگاه حوزه‌های علمیه خواهران هستند و بسیاری از مراجع نیز این کار را ضروری می‌دانند.
کد خبر: ۸۹۸۵۹۵۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد ضمن تسلیت به مناسب ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: انقلاب اسلامی مولود حوزه‌های علمیه است و اگر تمام آیات قرآن را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که تمام شعار‌های انقلاب برگرفته  از آیات قرآن است.

وی افزود: شعارهای انقلاب، مبارزه با ظالمین، کمک به نیازمندان و مظلومین، تحقق عدالت و ... بوده است و همه این شعار‌ها از شعار‌های انبیا است؛ در حقیقت جمهوری اسلامی ایران تمکنی است که خداوند به برکت خون شهدا و امام خمینی (ره) به حوزه‌های علمیه داده است.
مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ما هرچه داریم از برکت انقلاب اسلامی است و حوزه‌های علمیه نیز از برکات انقلاب اسلامی است؛ پیش از پیروزی انقلاب تعداد حوز‌ه‌های علمیه خواهران کمتر از انگشتان دست بود و پس از انقلاب نیز تا تاسیس جامعه الزهرا(س) تعداد مدارس علمیه خواهران بسیار کم بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور وجود دارد و این پیشرفت‌ها با سیاست‌ها و تصمیمات صحیح شورای عالی حوزه‌های علمیه محقق شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم خاطرنشان کرد: در ابتدای تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران، تصمیم گرفته شده بود که خواهران طلبه خوابگاه نداشته باشند تا بیشتر در کنار خانواده حضور داشته باشند و تاثیرگذار باشند.

وی اظهار کرد: هر مدرسه علمیه خواهران می‌تواند یک کانون اثرگذار در منطقه خود باشد و براساس تجربه هرچه مدارس علمیه کوچکتر باشد، شعاع‌گیری مدارس و تاثیرگذاری آن‌ها بیشتر خواهد بود. امروز شاهد شکوفایی و انفجار نور حقیقی در مدارس علمیه خواهران هستیم چراکه تمام مدارس علمیه خواهران به قطب علمی، ‌فرهنگی و پژوهشی تبدیل شده است.

جمشیدی عنوان کرد: آمار طلبه‌های حوزه‌های علمیه خواهران حدود ۶۵ هزار نفر است و حدود یکصد هزار نفر فارغ‌التحصیل نیز در حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد؛ در حال حاضر حدود ۱۷۰ کانون قرآنی همراه حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد که نتیجه این کانون برگزاری بیش ۵۵ هزار نشست قرآنی در ماه مبارک رمضان سال جاری بوده است.

وی افزود: نتیجه همت حوزه‌های علمیه خواهران امروز حاصل شده است چراکه حوزه‌های علمیه خواهران دستاورد‌های بسیار بزرگی داشته است؛ نخستین دستاور‌د‌ حوزه‌های علمیه خواهران تثبیت جایگاه علمی و حقوقی حوزه‌های علمیه خواهران بوده است.

مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه برخی افراد توجهی زیادی به حوزه‌های علمیه خواهران نداشتند گفت: آیت‌الله شرعی در کار بسیار جدی بودند و آنچه که بنا بود در حوزه‌های علمیه خواهران انجام شود، قطعا انجام ‌می‌شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام مراجع عظام تقلید و به ویژه‌ مقام معظم رهبری، قائل به اهمیت جایگاه حوزه‌های علمیه خواهران هستند و بسیاری از مراجع نیز این کار را ضروری می‌دانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم خاطرنشان کرد: آیت‌الله وحید خراسانی فرمودند که حوزه‌های علمیه خواهران از اوجب واجبات است، آیت‌الله مکارم شیرازی نیز موسس مدیریت حوز‌ه‌های علمیه خواهران هستند و همواره از حوزه‌های علمیه خواهران حمایت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: همه مراجع به حوزه‌های علمیه خواهران اهتمام ویژه‌ای دارند و ورود بزرگان و حمایت‌های ایشان از حوزه‌های علمیه خواهران بیانگر این است که حوزه‌های علمیه خواهران و این جایگاه مقبول است و این با همت همکاران و به ویژه طلاب حوزه‌های علمیه خواهران محقق شده است.

جمشیدی با بیان اینکه پیشرفت‌های حوزه‌های علمیه خواهران مرهون زحمات و حمایت‌های حوزه‌های علمیه برادران بوده است عنوان کرد: اگر استاد در حوزه‌های علمیه خواهران تربیت شده است مرهون تلاش‌های استادان و فضلای حوزه‌های علمیه برادران است، بنابراین هیچ رقابتی میان حوزه‌های علمیه خواهران و برادران نبوده و نخواهد بود؛ همچنین میان جامعه الزهرا و حوزه‌های علمیه خواهران نیز رقابتی وجود ندارد و باید توجه داشته باشیم که هم حوزه‌های علمیه برادران و هم جامعه الزهرا در تاسیس و پیشرفت‌های حوزه‌های علمیه خواهران تاثیرگذار بوده‌اند.

وی افزود: افتخار و شرف ما خدمت به سربازان امام زمان(عج) است و بنده سربازی بودم که امروز ماموریت خود را به اتمام رسانده و به حوزه علمیه برادران باز خواهم گشت.

وی عنوان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه پژوهش بسیار موفق بوده است و در ۹ سال متوالی در جشنواره‌های مختلف پژوهشی تعداد حائزین رتبه و شرکت‌کنندگان خواهر بیشتر از برادران بوده است و این مسئله بدان معنا است که تولید علم انحصار به حوزه‌های علمیه بزرگ و ویژه ندارد.
مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اینکه طلبه‌ای از شهر‌های کوچک وارد صحنه‌ای علمی شود و موفق می‌شود حائز رتبه شود، از دستاورد‌های حوزه‌های علمیه خواهران است و در حقیقت این باور که خواهران طلبه نیز می‌توانند در تولید علم مشارکت داشته باشند از بزرگترین دستاورد‌ها است.
وی افزود: امروز در عرصه نرم افزاری حوزه علمیه خواهران پیشرفته ترین مرکز در کشور است و طرح های جدیدی نیز در دست اجرا دارد؛ در بخش عمران و نوسازی نیز پیشرفت‌ها بسیار خوب بود.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران بیان کرد: در زمینه منابع پایدار نیز کتابچه 300 صفحه ای در این زمینه تهیه شده است؛ ایجاد اتصال خیران به مدارس علمیه خواهران نیز از جمله فعالیت‌های مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بوده است.

جمشیدی گفت: در بخش آموزش، نسبت اساتید ما نسبت به گذشته معکوس شده است و در حال حاضر بیش از 80 درصد از اساتید ما را بانوان تشکیل می‌دهند.

ارسال نظرات