خبرهای داغ:
یادگار امام خمینی با بیان اینکه اگر نگاه مردم و مسؤولان نظام اسلامی دنیایی شود حکومت اسلامی دیگر معنایی ندارد گفت: حکومت اسلامی قرار است که با گسترش نگاه کمالگرا بین مردم و مسؤولان امور جامعه را پیش ببرد؛ مسؤولان جامعه اسلامی باید همواره توجهشان به انجام درست وظیفه خود باشد نه جیب خود.
کد خبر: ۸۹۸۵۹۵۲
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید علی خمینی ظهر امروز در دیدار با اصحاب رسانه استان قم که در بیت امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: مهم‌ترین کار اصحاب رسانه کار فرهنگی است، «هدایت فرهنگی» همان کاری است که مهمترین پیامبران الهی بر عهده داشته‌اند.

وی افزود: می‌توان گفت هر حرکت و اقدامی به نوعی روی فرهنگ استوار است و این در جای خود اثبات شده است؛ اساس رفتاری انسان هم همینگونه است یعنی با خلق هر انسان خداوند راه سعادت و زوال او را در وجودش نهاده است.

یادگار امام خمینی ادامه داد: رسالت پیامبران متوجه ساختن انسان‌ها به برتری ظرفیت‌های پاک و کمالی وجود است که در فطرت هر فرد نهادینه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خمینی اضافه کرد: بزرگترین حرکت امام(ره) این بود که نگاه مردم را نسبت به زندگی تغییر داد به گونه‌ای که ارزش‌ها را در نگاه مردم محور قرار داد؛ امام(ره) نگاه مادی مردم جامعه را با نگاه معنوی عوض کرد.

وی عنوان کرد: گفته می‌شود شاه در اواخر حکومت خود راضی شده بود سلطنت مطلق به شورای سلطنتی تبدیل شود، در حقیقت وی می‌خواست تغییرات امور را به نحو دلخواه خود در مسیر پیش ببرد ولی تغییر خواست مردم که ناشی از تغییر نگاه آنان بود به او این اجازه را نداد.

نوه امام (ره) افزود: زندگی مردم ایران اکنون نسبت به «زندگی کوپنی» مردم در دهه 60 خیلی بهتر شده است، بسیاری از مشکلات اقتصادی دهه 60 اگر برای نسل جدید تعریف شود به سختی باور می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خمینی با اشاره به شکل‌گیری موجی از نارضایتی‌های مردمی طی سال‌های اخیر در ایران ابراز کرد: ریشه نارضایتی‌های امروز جامعه اقتصادی نیست چرا که اقتصاد تا زمانی‌ که قلب انسان ناراضی نباشد به خودی خود قابلیت ناراضی کردن ندارد همانگونه که در شعب‌ ابیطالب بسیاری از مسلمانان با وجود سخت‌ترین شرایط اقتصادی زندگی می کردند ولی به دلیل رضایت قلبی نسبت به راهی که در آن قرار داشتند نارضایتی نسبت به وضعیت خود بروز نمی‌دادند و جمع را همراهی می‌کردند.

وی بیان کرد: برای بررسی ریشه نارضایتی‌های امروز مردم باید به این مسئله توجه داشت که «خورد و نخوردن» تأثیرگذار بر این مسئله نیست بلکه فرهنگی مؤثر است که در فکرها جا گرفته و نارضایتی‌ها را شکل می‌دهد.

یادگار امام خمینی اذعان کرد: رمز موفقیت کشور این نیست که فرهنگ شرق و غرب را بیاوریم داخل و اجرا کنیم، اتکا به اسلام و فرهنگ اسلامی پیشرفت حاصل می‌کند؛ امام(ره) نیز به تقلید از غرب و شرق اعتقادی نداشتند و همین مسئله یکی از عوامل محبوبیت زیاد ایشان در بین مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین خمینی با بیان اینکه نباید نارضایتی مردم نسبت به برخی مسائل جامعه را دلیلی برای دلزدگی آنان نسبت به اسلام دانست افزود: نارضایتی مردم معنای دیگری دارد که ناشی از کوتاهی برخی مسؤولان در انجام وظایف خود است.

وی عنوان کرد: اگر در نظام اسلامی هدف کسب رضایت خدا و مردم است باید ارزش‌های انسانی در آن روز به روز بیشتر متجلی شود.

یادگار امام خمینی ادامه داد: آیا خداوند و پیامبر خدا(ص) به مسؤولان اجازه داده‌اند که هر طور خواستند از بیت‌المال استفاده کنند و در حالیکه مردم جامعه زندگی مرفهی ندارند مسؤولان زندگی های لبریز از رفاه برای خود تهیه کنند؟!

حجت الاسلام والمسلمین خمینی تصریح کرد: مسیری که شاه در پیش گرفته بود مسیری اشتباه بود و این شد که مردم با او مخالفت کردند، اگر نظام ما هم خلاف اسلام قدمی بردارد اشتباه است، نکاتی که پیامبر(ص) در زیر لوای اسلام بیان کرده و مبانی قرآنی باید همواره در امور جامعه مورد توجه واقع شوند و در جامعه جریان پیدا کنند، نباید این تفکر را در خود راه داد که مبانی اسلامی مربوط به زمان ظهور اسلام بوده است.

وی در ادامه خطاب به خبرنگاران گفت: خبرنگاران نیز برای نوشتن مطلب و حتی قراردادن نظرات خود در فضای مجازی باید این را مد نظر داشته باشند که قبل از خبرنگار بودن و داشتن رسالت خبرنگاری، مسلمان هستند و نباید همانند رسانه‌های غربی خطوط خبری را جلو ببرند.

یادگار امام خمینی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) لحظه به لحظه برای بیان هر حرف و انجام کاری رضایت خدا را در نظر می‌گرفت و همه کسانی که با امام بودند بر این مسئله صحه می گذارند اضافه کرد: اصحاب رسانه جامعه اسلامی باید همواره در زمینه نشر محتواهای خبری به رضایت خداوند و ولی او توجه داشته باشند و نباید رضایت سردبیران خبری و رؤسای احزاب بر رضایت خدا برای آنان اولویت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خمینی خاطرنشان کرد: اگر نگاه دنیایی شود و مردم و مسؤولان همواره فقط به دنیا توجه داشته باشند حکومت اسلامی معنایی ندارد، حکومت اسلامی قرار بوده است که با گسترش نگاه کمالگرا بین مردم و مسؤولان امور را پیش ببرد؛مسؤولان جامعه اسلامی باید همواره توجهشان به انجام درست وظیفه خود باشد نه جیب خود.

ارسال نظرات