در آیین افتتاح سراسری پروژه‌های محرومیت زدایی عنوان شد.
سردار رجبی در مراسم افتتاح سراسری ۹۵۸ پروژه محرومیت زدایی اظهار داشت: باید همه نهاد‌ها و ارگان‌ها دست به دست هم بدهیم تا محرومیت و فقر را در استان کردستان ریشه کن کنیم.
کد خبر: ۸۹۸۶۰۷۲
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرمانده سپاه بیت المقدس، سردار محمدحسین رجبی در مراسم افتتاح سراسری ۹۵۸ پروژه محرومیت زدایی و اهدای ۱۵۷ جهیزیه نو عروسان توسط سپاه بیت‌المقدس کردستان که در سالن همایش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان و با حضور مسؤولان دولتی و نظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: سپاه یک مأموریت ذاتی دارد و آن برقرای امنیت است چرا که امنیت زمینه ساز فعالیت‌های دیگر و زمینه ساز توسعه است.

وی افزود: سپاه علاوه براین مأموریت اصلی با ورود به بخش محرومیت زدایی و مردم یاری و کمک به دولت نیز موفق عمل کرده است.

رجبی اظهار داشت: خدمت به مردم چه در حوزه برقرادی امنیت و چه در حوزه محرومیت زدایی از اولویت‌های سپاه و از اصول سپاه است.

وی در راستای محرومیت زدایی توسط سپاه پاسداران گفت: هزار دهستان در پروژه محرومیت زدایی کل سپاه است که سپاه کردستان بیشترین سهم را از این پروژه دارد و مسئولیت محرومیت زدایی بیش از ۱۶ دهستان را متقبل شده است.

رجبی افزود: از اصول دیگر سپاه پاسداران در پروژه محرومیت زدایی، اصل مشارکت است، چونکه تک تک فرماندهان باید در این مأموریت شرکت کنند. اصل مشارکت ناظر بر همه سطوح نظام است و این شامل دولت، مردم، مسئولین و روحانیت و سپاه می‌شود.

رجبی در ادامه گفت: از سال ۸۸ تا پایان سال ۹۵ حدود ۳۳۵۶ پروژه محرومیت زدایی آماده بهره برداری شد و شناخت مناطق محروم بر اساس اطلاعات موثق و معقول و کارشناسی شده بود. در سال جاری نیز بیش از ۲۰۰ پروژه در حال انجام اشت که تقریبا بیشت از ۷۵ درصد این پروژه‌ها رو به اتمام است و بقیه نیز در حال اجرا هستند.

رجبی با اشاره به زلزله کرمانشاه نیز گفت: در حادثه زلزله استان کرمانشاه، سپاه استان کردستان، اولین ارگانی حاضر برای کمک رسانی بود و اولین اسکان موقت نیز توسط استان کردستان دایر شد.

سردار رجبی در پایان اظهار داشت: باید همه نهاد‌ها و ارگان‌ها دست به دست هم بدهیم تا محرومیت و فقر را در استان کردستان ریشه کن کنیم.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات