فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به اینکه منزل مسکونی ما در طبقه فوقانی اداره پدرم بود، گفت: از آنجایی که در زمان انقلاب دستگاه تایپ به سختی پیدا می شد لذا از دستگاه چاپ اداره پدرم استفاده و بخش اعظمی از اعلامیه های زمان انقلاب را در خانه چاپ می کردیم.
کد خبر: ۸۹۸۶۰۹۴
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ سردار رضا ترابی، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در گفت وگو باخبرنگار هرمزپرس، با اشاره به نقش امام راحل (ره) و همراهی مردم درپیروزی انقلاب، اظهار کرد: از آنجایی که امام خمینی(ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران است لذا همه مردم با شناختی که از رهبر کبیر انقلاب دارند  بدون شک از آرمانهای ایشان حمایت می کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) با تاکید بر اینکه دین اساس انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: به یقین می توان گفت که انقلاب اسلامی ایران از  پیام های عاشورایی امام حسین(ع) نشات گرفته است  چون  مردم کشور با تاسی از اقدامات امام حسین(ع)، انقلابی دیگر را رقم زدند.

ترابی با اشاره به اینکه اندیشه شکل گیری  انقلاب از سال ۱۳۴۲ شروع شده بود، یادآور شد: امام خمینی(ه) از زمان شکل گیری انقلاب تا سال ۱۳۵۷ که انقلاب تثبیت شد، رنج های بسیاری از جمله دوری از وطن و شهادت فرزندشان را تحمل کردند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ماندگار است  اما ما باید انقلابی بمانیم، گفت: پس از پیروزی انقلاب ، برخی از افرادی که در صحنه های انقلاب حضور داشتند از خطوط قرمز عبور کردند و از دایره انقلاب خارج شدند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع)  با بیان اینکه حفظ روحیه انقلابی بسیاراهمیت دارد. تصریح کرد: همه ی اقشار جامعه در پیروزی انقلاب نقش موثری داشتند، همچنین دانشجویان نیز به عنوان هسته های علمی جامعه یکی از موثرترین اقشاری بودند که درتمام میادین وصحنه های انقلابی حضور داشتند.

ترابی تاکید کرد: دانشجویان به عنوان آینده سازان انقلاب باید در مسیر امام  راحل گام بردارند و با آینده نگری برای پیشرفت علمی کشور تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: نگاه علمی وداشتن روحیه  استکبار ستیزی در مقابل دشمن یکی از اصلی ترین نیاز های جامعه است و دانشجویان باید برای رفع نیازهای علمی و فرهنگی در جامعه تلاش کنند.

بخش اعظمی از اعلامیه های زمان انقلاب در خانه پدرم چاپ می شد

ترابی با اشاره به اینکه  پدرم در سال ۱۳۵۷ رئیس اداره فرهنگ وهنر شهرستان بندرلنگه بود، اظهار کرد: از آنجایی منزل مسکونی ما در طبقه فوقانی اداره پدرم بود  و دستگاه تایپ یا به سختی پیدا می شد ویا قابلیت چاپ کنونی را نداشتند لذا از دستگاه چاپ اداره پدرم استفاده می کردیم.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از اعلامیه های زمان انقلاب در خانه پدری وی چاپ و توزیع می شد، بیان کردد: برای چاپ اعلامیه ها باید کاغذ استنسیل را در دستگاه قرار می دادیم و بعد از تایپ بر روی آن ها، برای نمایش اعلامیه باید جوهر را به آن آغشته می کردیم.

فرمانده سپاه استان یادآور شد: ساعت یک شب با چند نفر از دوستانم مشغول چاپ اعلامیه ها بودیم که مادرم نزد ما آمد و گفت ساواکی ها پشت در حیاط خانه هستند سپس به سرعت با دوستان اعلامیه ها را جمع آوری کردیم و آن ها را در مکانی که برای ساواکی ها قابل دسترسی نبود، گذاشتیم  و از پشت بام فرار کردیم.

وی ادامه داد: پدرم بعد از اینکه متوجه شده بود همه ی وسایل جمع آوری شده، پس از باز کردن در،  ساواکی ها به طور مرتب و با یقین از این صحبت کرده بودند که در منزل شما اقداماتی علیه حکومت انجام می شود چون گزارش  فعالیت های  انقلابی مان  توسط فردی آشنا به ساواک داده می شد.

ارسال نظرات