خبرهای داغ:
طی مراسمی با حضور مسئول سازمان بسیج اساتید استان قزوین و ریاست مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا و جمعی از اساتید و کارکنان مرکز، جناب آقای دکتر رضا جعفریها به عنوان مسئول کانون بسیج اساتید مرکز آموزش عالی فنی ومهندسی بویین زهرا معرفی گردید.
کد خبر: ۸۹۸۶۱۴۸
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نجاتی آتانی، مسئول سازمان بسیج اساتید در این مراسم گفت: یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، استقلال سیاسی است. وقتی به گذشته نگاه می کنیم مخصوصا از دوره قاجار تا پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت بسیار نامناسب را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: در دوره قاجار ایران عملا محل تاخت وتاز انگلیس و روس است و قراردادهای ننگین و طولانی مدت را منعقد کرده اند. مثل قرارداد رویترز که بهره برداری از تمامی معادن کشور بجز طلا ونقره و سنگهای قیمتی را به رویترز انگلیسی واگذار می کنند یا در قرارداد دارسی اکتشاف و بهره برداری از نفت ایران بجز استانهای شمالی به فردی به نام دارسی واگذار می شود و سود نفتی ایران از میزان مالیاتی که این فرد به انگلیس می پردازد کمتر است. در قرارداد هایی مثل 1907 و 1915 انگلیس و روس ایران را ملک پدری می دانند و برای خود تقسیم کردند.
این مسئول در ادامه گفت: در دوره پهلوی نیز وضع بهتر نشد چون رضا خان میرپنج با حمایت انگلیس روی کار آمد و وقتی تاریخ مصرفش تمام شد او را برکنار کردند و پسرش را به قدرت رساندند.
نجاتی تبیین کرد: در این مقطع نیز مردم ایران هیچ نقشی نداشتند. مشخص است فردی که با حمایت بیگانگان به قدرت می رسد نمی تواند مطیع و فرمانبر آنها نباشد. لذا کاپیتولاسیون را می پذیرد. حضور چهل هزار نظامی آمریکایی در ایران را قبول می کند و یا بحرین را واگذار می کند. چون قدرتی ندارد تا بتواند بر اساس منافع ملی تصمیم بگیرد.
نجاتی گفت: اما انقلاب اسلامی به ما عزت داد. امروز هیچ ابرقدرتی هم نمی تواند در مسائل سیاسی ما دخالت بکند و مسئولین از صدر تا ذیل بصورت مستقیم یا غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند .
مسئول بسیج اساتید استان قزوین به سایر دستاوردهای انقلاب از جمله مردم سالاری دینی، ایجاد امنیت ، زنده کردن تشیع در جهان، زنده کردن ایستادگی در برابر ظلم و بیداری جهان اسلام اشاره نمودند.
1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها