امام جمعه زابل گفت: با توجه به اهمیت قیام ۱۹ بهمن روز سیستان در شورای فرهنگ عمومی ثبت شود
کد خبر: ۸۹۸۶۲۵۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
به گزارش خبرنگار بسیج از زابل؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا درآیین گرامیداشت قیام مردم سیستان علیه رژیم پهلوی که در زابل برگزار شد، عنوان کرد: جشن پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی حزب الله بر حزب شیطان و همچنین قیام ۱۹ بهمن دارای اشتراکات ارزشی بسیاری هستند.

وی افزود: مهم‌ترین ارزش‌های انقلاب اسلامی ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم است که به وضوح این شاخص‌ها در قیام ۱۹ بهمن ۱۳۳۰ سیستان مشاهده می‌شود.

حجت الاسلام کیخا با بیان اینکه در قیام ۱۹ بهمن همانند پیروزی انقلاب اسلامی شخصیت‌ها موضوعیت ندارد بلکه حضور مردم در میدان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: مردم به این نتیجه رسیدند حتی به قیمت جان خویش برای گرفتن حق خود باید قیام کنند.

وی بیان کرد: مردم سیستان در طول تاریخ قیام‌های ارزشمندی انجام دادند که در این راستا می‌توان به خون خواهی آن‌ها برای امام حسین (ع) اشاره کرد.

حجت الاسلام کیخا تاکید کرد: باید برنامه ریزی‌های لازم در شورای فرهنگ عمومی با بررسی اسناد انجام شود تا روزی به نام سیستان و قیام نوزده بهمن یا روز شهرستان ثبت شود.

امام جمعه زابل با بیان اینکه این تمدن بزرگ باید معرفی شود، اظهار کرد:جشن دهه فجر صرفا جشن پیروزی نیست بلکه جشن پیروزی حزب الله بر حزب شیطان بر تمام عالم است که نقطه شروع آن ایران اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن یوم الله است چرا که قدرت خداوند بروز پیدا می‌کند، اضافه کرد: حدود ۴۰ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و در تمام این سال‌ها معجزات بسیاری، چون پیروزی در هشت سال دفاع مقدس رقم می‌خورد.

حجت الاسلام کیخا ابراز کرد: انقلاب اسلامی بدون تکیه بر هیچ ابر قدرتی فقط با ندای الله اکبر پیروز می‌شود.
ارسال نظرات