در حوزه علمیه خواهران ابرکوه مطرح شد:

انقلاب در سیستم جمهوری فقط به صندوق رای‌ها بستگی دارد

بابایی: زمانی می‌توان دولت را اسلامی نامید که همه دولتمردان در چارچوب حکومت اسلامی عمل کنند، همانطور که حضرت امام فرمودند که اگر تفکر اشرافی بر حاکمان استوار شد فاتحه‌ی انقلاب خوانده شده است.
کد خبر: ۸۹۸۶۳۰۳
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، به مناسبت ایام الله دهه فجرحوزه علمیه خواهران کوثر ابرکوه نشستی با عنوان فرایند تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایران برگزار کرد.
دکتر محمد رضا بابایی جانباز و محقق ابرکوهی در این نشست اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی جهان به دو دسته  سلطه گر وسلطه پذیر تقسیم می‌شد و امام (ره) با انقلاب و شعار زیر بار سلطه نرفتن؛ این دو روند را تغییر داد.
بابایی افزود: بهترین راه بررسی اهداف انقلاب توجه به آرمان‌های انقلابیون سال‌های اولیه انقلاب است.
وی با بیان اینکه اهداف انقلاب کنندگان در ایران در دو شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» و «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» خلاصه می‌شود بیان کرد: در سال‌های قبل از انقلاب، همزمان با این که مردم در خیابان‌ها این دو شعار را سر می‌دادند از هدف امام در شکست حکومت شاهنشاهی سوال شد و ایشان در پاسخ فرمودند که ما می‌خواهیم جمهوری اسلامی تشکیل دهیم.
وی به تشریح این دو شعار پرداخت و تاکید کرد: استقلال بدین معنا بود که ما می‌خواهیم خودمان برای کشورمان تصمیم بگیریم.
بابایی ادامه داد: رفراندوم نظام اسلامی تنها انتخاباتی بود که در دو روز برگزار شد و اگر امروز شاهد ضعف‌هایی هستیم از نظام نیست، بلکه از مجریان است.
نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس در ابرکوه تصریح کرد: زمانی می‌توان دولت را اسلامی نامید که همه دولتمردان در چارچوب حکومت اسلامی عمل کنند، همانطور که حضرت امام فرمودند که اگر تفکر اشرافی بر حاکمان استوار شد فاتحه‌ی انقلاب خوانده شده است.
وی در پایان افزود: انقلاب در سیستم جمهوری فقط به صندوق رای‌ها و نه حرکت‌ها بستگی دارد.
ارسال نظرات