رئیس دانشکده حضرت زینب (س) بیان داشت: الگوگیری زنان از مدل لباس‌های غربی بر خلق‌وخوی آنان نیز تاثیر می‌گذارد چرا که شباهت به دیگران در لباس پوشیدن و حتی غذاخوردن، خلق و خوی انسان را مانند آن‌ها می‌کند.
کد خبر: ۸۹۸۶۳۸۸
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ معصومه حاج حسینی امروز در دومین یادواره شهدای زن خراسان رضوی که در تالار شهر مشهد برگزار شد، با اشاره به استفاده واژه «الگوی زن سوم» توسط رهبر معظم انقلاب در پیامشان به کنگره هفت هزار شهید زن کشور، اظهار کرد: واژه به واژه این پیام برای دغدغه‌مندان دارای اهمیت است؛ ایشان می‌فرمایند: «این زنان شهید کسانی بودند که با نوع زندگی و پایان زندگی‌شان که به شهادت منجر شد، توانستند سرنوشت تاریخ اسلام و بشریت را تغییر دهند».

حاج حسینی با اشاره به الگو‌های زن سوم، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب درباره حضرت زینب (س) می‌فرمایند: «اگر زینب (س) به این جایگاه و کمال‌ها رسید، به دلیل اینکه نوه پیامبر (ص) یا فرزند حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) هستند، نبود بلکه ایشان در روزگاری که خواص جامعه اسلامی مانند ابن عباس‌ها در تشخیص و عمل به تکلیف از قافله اسلام و امام زمانشان جاماندند و در کار امام زمان (عج) تردید کردند، هم تکلیف را تشخیص داده و هم همراه با امامش عمل کرد.

وی در همین راستا با بیان اینکه بن‌مایه این تشخیص بصیرت است، اضافه کرد: بصیرت به سطح تحصیلات بستگی ندارد بلکه به فرمایش رهبر انقلاب چه بسا عوامی هستند که از خواص پیشی گرفتند.

رئیس دانشکده حضرت زینب (س) با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: زمانی که شهادت نصیب بانوان شهید ما شد دو جریان غربی و شرقی وجود داشت، اما با گذشت ۱۰ سال ما هنوز نتوانستیم الگوی زن اسلامی را معرفی کنیم.

حاج حسینی در ادامه به تبیین الگوی زن غربی و شرقی پرداخت و افزود: زن شرقی مانند کالای لوکس در صندوقچه خانواده محصور به امور خانواده است و در امور اجتماعی، سیاسی و فر هنگی نقشی ندارد، جریان دوم زن غربی است که از خانه گریزان است و نقش‌ها و مسئولیت‌های خانوادگی را رها کرده و در فضای جامعه نقش درجه یکی ایفا می‌کند.

وی در ادامه همین موضوع، اضافه کرد: به ظاهر، این زن گروه دوم به خواسته‌هایی در حوزه اجتماعی رسیده، اما اگر در چنین الگویی دقت شود، برآیند جامعه، برآیند موفقی نیست؛ این در کتاب جامعه‌شناسان برجسته غرب فریاد زده می‌شود که کشتی غرب به گل نشسته و به زودی غرق می‌شود چراکه خانواده از بین رفته و علتش هم آن است که زن در این جامعه تغییر نقش داده است.

حاج حسینی با بیان این مطلب که نقش مادری و همسری و مسئولیت‌های این نقش‌ها برای زن غربی معنایی ندارد، اظهار کرد: زن در غرب، در حقیقت کالایی برای تمتع یافتن ابزار قدرت یعنی مرد‌ها هستند؛ زنانی که در پست‌های برجسته کشور‌های غربی حضور دارند، فقط ابزار هستند و سیاست‌های اصلی در لابی صهیونیست‌ها نوشته می‌شود؛ این زنان نه فهمش را دارند و نه می‌توانند تصمیمی بگیرند؛ این، واقعیت زن در غرب است.

وی با اشاره به زندگی زن و مرد بدون ازدواج در غرب، اضافه کرد: نتیجه الگوی غربی، ازدواج وحشی است؛ به این معنا که زن و مردی بدون پیمان ازدواج زیر یک سقف زندگی می‌کنند و فرزندانی پیدا می‌کنند؛ یعنی اول زن باید چند سال به مرد خدمت کند تا مرد به او اعتماد کند و با ازدواج، مزایایی به او بدهد و رابطه‌شان را رسمی کند.

علت فرار غرب از مسئله خانواده

حاج حسینی در همین مورد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در روز زن فرمودند: «به همین دلیل غرب از مسئله زن و خانواده زیرکانه فرار می‌کند چراکه اگر این پرونده رو شود مختومه خواهد شد؛ دلیلش هم آن است که خانواده کاملا از بین رفته و دچار انحراف‌هایی است که سرنوشت جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی سلامت روحی و روانی، آرامش و رضایت را اولین مؤلفه جامعه مقتدر و رو به پیشرفت دانست و بیان کرد: در همین حال غرب جامعه‌اش را به سمت لذت‌گرایی هدایت کرده و این سیر تا جایی ادامه یافته که مردم به لذت‌های حیوانی رو آورده‌اند و فقط می‌خواهند بتوانند زندکی‌شان را ادامه دهند.

رئیس دانشکده حضرت زینب (س) سخنانش را با معرفی زن اسلامی ادامه و داد و افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «زنان اسلامی کسانی هستند است که در ساحت خانواده آن‌چنان خوش درخشیدند که پایه عروج مردان شدند و دامن آنان زمینی شد و مردان به سمت ملکوت اعلی رسیدند؛ علاوه بر آنکه در عرصه اجتماعی و تعیین سرنوشت جامعه‌شان نیز نقش ایفا کردند و در عرصه‌های دفاع و جهاد حضور یافتند.

حاج حسینی با اشاره به ویژگی‌های اشاره شده درباره الگوی زن اسلامی، تاکید کرد: اگر چنین زنانی از جامعه حذف شوند، سیر جامعه مختل خواهد شد.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) ادامه داد: ایشان نیز فرمودند: «اگر زنان نبودند، نهضت و انقلاب نبود؛ رهبر معظم انقلاب نیز در همین مورد می‌فرمایند: «اگر زنان وارد عرصه‌ای شوند، همه خانواده و کل جامعه به میدان می‌آید».

نیازمند حرکت بسیجی‌گونه حاکمیت و مردم هستیم

رئیس دانشکده حضرت زینب (س) با بیان اینکه «زن سوم» الگو و هندسه‌ای دارد که نیازمند حرکت جهادی حاکمیت و مردم است، ادامه داد: علت نیاز به این حرکت بسیجی آن است که دشمن بعد از ناکامی در توقف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با انواع روش‌های جنگ نرم به عرصه آمد؛ به همین خاطر است که در این جنگ نیازمند حرکتی بسیجی‌گونه هستیم.

وی با اشاره به فراخوان پاپ برای ایده‌پردازی در جهت مقابله با دین اسلام و دعوت از هفت هزار نفر در این مورد، اظهار کرد: یکی از سخنرانان مشهور این را بیان کردند و گفتند که پاپ از همه نظریه‌پردازان سراسر دنیا دعوت کرد، هفت هزار ایده گرفت و از این تعداد ایده مقابله با حجاب و پوشش زنان و حضور بی‌حجاب آنان در جامعه را به‌عنوان ساده‌ترین، نزدیک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای مقابله با اسلام انتخاب کرد.

وی در همین مورد اضافه کرد: وقتی زنان حجاب را کنار بگذارند، مرد‌ها هوش و حواسشان را از دست می‌دهند و بعد از آن، چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند.

حاج حسینی با بیان اینکه اندلس روزی در اوج تمدن اسلامی بود، اما با از بین رفتن حجاب، امروز اثری از اسلام ندارد، ادامه داد: امروز هم برای این برنامه‌ها بودجه‌های کلانی در نظر گرفته شده است.

بانوان؛ سربازان اصلی جنگ نرم

رئیس دانشکده حضرت زینب (س) زنان را سربازان اصلی جنگ نرم دانست و در این مورد اضافه کرد: ما باید خود را رشد دهیم؛ هم در محضر همسر در کمال انجام ماموریت باشیم و هم خود را دریابیم اینکه چه مسئولیتی داریم.

وی با انتقاد از پیروی برخی زنان ایرانی از مد لباس‌های زنان ترکیه و ... اظهار کرد: روایت داریم که شباهت به دیگران در لباس پوشیدن و حتی غذاخوردن، خلق و خوی انسان را مانند آن‌ها می‌کند؛ این‌ها مسائل جزیی است که دولت‌های بیگانه برایش برنامه‌ریزی کرده‌اند و آثار کلان دارد.

حاج حسینی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به بانوان، ابراز کرد: ما باید بدانیم دغدغه، ولی امرمان چیست؛ نباید فقط به خانه‌داری بپردازیم و بگوییم مسائل اجتماعی به ما ارتباطی ندارد.

وی در همین راستا بیان کرد: اگر بصیرت نباشد و زنان در جامعه فعال نباشند، حتی نمی‌توانند مادر و همسر خوبی باشند.

وی با اظهار این مطلب که کانال‌ها و فضای مجازی از عمد برای ما ارائه شده تا از نقش اجتماعی و مسولیت‌هایمان غافل شویم، ادامه داد: نباید نسبت به مسائل اجتماعی سکوت کرد بلکه، باید سخن صواب گفت و مردم و حاکمیت را در راه صواب کمک کرد.

حاج حسینی خطاب به بانوان، با ابراز این مطلب که ما در قبال سرنوشت همه بشریت مسئول هستیم و باید به سمت مقدمه‌سازی برای جامعه جهانی اسلام یعنی دولت ظهور پیش برویم، اضافه کرد: به ویژه به جوانان توصیه می‌شود کتاب حجت‌الاسلام پناهیان، «انتظار عامیانه؛ انتظار عالمانه؛ انتظار عارفانه» را مطالعه کنند؛ این کتاب دیدگاه انسان نسبت به ظهور امام زمان (عج) را تغییر خواهد داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها