شب شعر انقلاب با حضور اساتید شعر و ادب در محل مهدیه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۶۴۲۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ شب شعر انقلاب با حضور اساتید شعر و ادب با محور اشعار انقلابی در محل مهدیه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برگزار شد.

در این برنامه که با محوریت موضوع انقلاب اسلامی و ارزش‌های اسلامی برگزار شد حجت الاسلام سیدحسین سیدی، سیدرضا موید، محمدجواد غفور (شفق)، دکتر احمد فغانی، سیدهاشم وفایی، علیرضا خاکسپاری شاعران گرانقدر خراسانی به بیان اشعار خود پرداختند.

حجت الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان رضوی در این مراسم حجت الاسلام جمال ایزدی با بیان اینکه هنر می‌تواند نقش بسیار موثری در معنویت و ترویج مفاهیم دین داشته باشد، گفت: یکی از قالب‌های هنر، شعر است که آثار و برکات فراوانی دارد.

وی در بیان علت و رمز پیروزی انقلاب، گفت: امام بر خلاف شاه به شرق و غرب اعتماد و تکیه نکرد و با اعتماد و توکل به خدا و همراهی ملت ایران، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

ایزدی اظهار کرد: کسی که به خدا اعتماد کند، گمراه، ذلیل، ملول و مختل نمی‌شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به فرهنگ اهل بیت گره خورده است، گفت: اینکه شاعران انقلاب، شاعران اهل بیت هستند امری تصادفی نیست.

وی با اشاره به گوشه‌ای از شکنجه‌های مبارزین انقلاب توسط رژیم سابق، گفت: این انقلاب به سادگی به دست نیامد و در این راه انقلابیون به دست ساواک و رژیم منحوس پهلوی شکنجه‌های دهشتناک و غیر قابل وصف می‌شدند.

روایت گری سال‌های مبارزه با رژیم ستم شاهی توسط حجت الاسلام ضیایی از مبارزین انقلابی و تجلیل از اساتید شعر و ادب از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها