سرهنگ پاسدار علی پاسخی گفت: جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان گیلان در هشتمین روز از دهه‌ی مبارک فجر انقلاب اسلامی با سه تن از خانواده شهدای شهر رشت دیدار و به گفت‌وگو نشستند.
کد خبر: ۸۹۸۶۴۴۱
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ پاسدار علی پاسخی معاون روابط عمومی و تبلیغات  سپاه قدس گیلان از دیدار جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان گیلان در هشتمین روز از دهه‌ی مبارک فجر انقلاب اسلامی با سه تن از خانواده شهدای شهر رشت خبر داد که در این دیدار معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی نیروی انتظامی استان گیلان در دیدار با خانواده شهید مفقودالاثر محسن عاشری در رشت اظهار کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا یادآور رشادت‌های رزمندگان اسلام و رهنمودهای امام خمینی (ره) در رزوه‌ای سخت انقلاب و دوران طلایی دفاع مقدس است.

وی بابیان اینکه شهدا در نزد خداوند روزی می‌خورند، افزود: نباید نگران خانواده شهدا بود زیرا خداوند سوگند یادکرده که در همه ایام در کنار خانواده شهدا خواهد ماند و از آن‌ها مراقبت می‌کند.

سرهنگ حیدر محمدی با اشاره به نقش همسران و مادران شهدا در تربیت نسل‌های آینده گفت: ارزش شهدا در انحصار شهید عاشری نیست بلکه همسران شهدا که در تربیت فرزندان خود موفق هستند نیز اجر شهدا رادارند.

محمدی با اشاره به مجاهدت حدود چهل سال همسر شهدا انقلاب اسلامی گفت: داشتن فرزندانی صالح و خدمتگزار در جامعه حاصل و برکت خون شهدا و فداکاری همسران شهدا است.

سیده معصومه فخر حسینی، همسر شهید عاشری نیز در این دیدار اظهار کرد: کل خاطرات زندگی مشترکش با شهید عاشری دو فرزندانش هستند.

وی بابیان اینکه در 22 بهمن سال 63 ازدواج‌کرده و پس‌ازآن همسرش مداوم در جبهه‌ها بود افزود: شهید محسن عاشری در دوران تأهل تنها پنج دوره 12 روزه با وی زندگی کرده است و می‌توان گفت تماماً در اختیار نظام اسلامی و مردم بود.

رضا عاشری، فرزند شهید محسن عاشری نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور یکپارچه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروهای مسلح ید واحده نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و ملت ایران و رهبر معظم انقلاب به آن افتخار می‌کنند.

وی به لزوم حمایت همه‌جانبه نیروهای انقلاب از فرزندان شهدا تاکید کرد و افزود: متأسفانه فرزندان شهدا بااینکه صادقانه به جامعه خدمت می‌کنند از عرصه مدیریتی کنار گذاشته می‌شوند.

در ادامه دیدارها، سرهنگ عباس بایرامی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با حضور در خانواده شهید پاسدار احد عزیزان در رشت اظهار کرد: شهدا از ارزش‌های اسلامی ما هستند و همچون مادرمان حضرت زهرا (س) برای ما اسوه و راه گشای امور هستند.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی مرحله تکاملی خود را طی می‌کند افزود: ما چله انقلاب اسلامی را در حال جشن گرفتن هستیم  درحالی‌که انقلاب به بلوغ کامل رسیده است و فراگیر شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه شهدا و خانواده‌های معظم آن‌ها بر گردن همه حق‌دارند و باید گرامی داشته شوند گفت: به برکت خون شهدا انقلاب اسلامی به جهان صادرشده و باید همه رویکردها و تصمیمات در حمایت از خانواده‌های شهدا معطوف و متمرکز شود.

ناخدا یکم بهنام صابری، معاونت آموزش و پژوهش مرکز آموزشی دریایی باقرالعلوم (ع) رشت نیز در دیدار با خانواده شهید علی عبدالهی از شهدای تکاور ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: باید بتوانیم در مسیر محکم و استوار شهدای عزیز که مسیر زندگی ما را روشن کردند گام برداریم و در آن مسیر استوار باقی بمانیم.

وی با اشاره به عملیات سنگین فرماندهان تکاور در دوران دفاع مقدس افزود: در ابتدای جنگ پس از قرارداد الجزایر به گفته صدام مقرر شد تا عرض یک هفته تهران گرفته شود اما رشادت‌های رزمندگان اسلام ازجمله شهید عبداللهی‌ها مانع از دادن یک وجب خاک ایران شد.

معاون آموزش و پژوهش مرکز آموزش دریایی باقرالعلوم (ع) رشت با اشاره به ارتش ضعیف ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بااینکه گرفتن ایران با آن ارتش ضعیف دور از انتظار نبود اما با مقاومت رزمندگان اسلامی عراق در همان روزهای نخست فهمید که دچار اشتباه محاسباتی بسیار بزرگ‌شده است.

صابری با تاکید بر اینکه امنیت و اقتدار کنونی در سراسر کشور حاصل ایثار، فداکاری‌ها و خون شهیدان است خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام در آن زمان لحظه شناس بودند و مسئولیت خود را درک کردند و با فدای خود وطن و اسلام را حفظ کردند.

حامد عبداللهی، فرزند شهید علی عبداللهی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از نیروهای نظامی و انتظامی اظهار کرد: سپری کردن ایام کودکی بدون داشتن پدر برای فرزندان شهدا بسیار سخت است و اگر این گذشت ایام بدون حمایت‌ها باشد سخت‌تر نیز می‌شود.

وی با اشاره به‌سادگی خانواده‌های شهدا گفت: فرزندان شهدا در هر مقطعی از زمان در محیط‌های اداری امکان رشد ندارند و ما ساده‌تر از فرزندان شهدا در سیستم‌های اداری کسی را نمی‌بینیم چون این فرزندان خودشان را حافظ انقلاب و وارثان آن می‌دانند.

رئیس شوراهای اسلامی استان گیلان با انتقاد از وجود جریان‌های سیاسی فرصت‌طلب در جامعه گفت: اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی نردبانی شده تا فرصت‌طلبان خودشان را بالا بکشند درحالی‌که فرزندان شهدا بر این باور رسیده‌اند که باید انقلابی بودن را بر همه‌چیز ترجیح دهند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت بابیان اینکه نباید حضور و حمایت مسئولان از خانواده‌های شهدا منحصر به ایام خاص شود، گفت: فرزندان و خانواده‌های شهدا انتظار دارند تا حمایت‌های دستگاه‌ها و جریان انقلابی با آن‌ها مداوم باشد.

ارسال نظرات