فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار بیان داشت: یکی از عمده دلایل ارزانی در زمان پهلوی اعمال تعرفه‌های بسیار پایین بر کالا‌های خارجی و وفور این نوع کالا‌ها در بازار داخل بود.
کد خبر: ۸۹۸۶۴۹۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
سرهنگ پاسدار امین الله مظلوم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با بیان اینکه متاسفانه دشمنان آگاه و باتجربه و همچنین دوستان ناآگاه و بی دغدغه امروز در یک مسیر و با بسیج امکانات سعی در سیاه نمایی دوران مدیریت نظام اسلامی دارند اظهارداشت: این افراد سعی می‌کنندبا تبرئه چهره نظام سلطنتی پهلوی کارکرد و مدیریت جمهوری اسلامی را نامناسب و ضعیف معرفی کنند.

وی ادامه داد: بزک کردن چهره سیاسی و مدیریت دوران پهلوی و قرار دادن آن در برابر نظام اسلامی برای نسل جوان را که فاقد حافظه تاریخی نسبت به آن دوران است از دیگر اقدامات دشمن است.

مظلوم با بیان اینکه باور و اعتماد نسل جوان به گفته‌ها و بافته‌های معارضان و معاندان از یک سو ریشه در ناآگاهی و فقر اطلاعاتی نسل جدید از دوران گذشته داشته و ازسوی دیگر نیز به قدرت عملیات روانی دشمن برمی گردد که بسیار موفق‌تر از جبهه خودی عمل می‌کندتصریح کرد: البته برخی نابسامانی‌ها و ناکارآمدی‌ها نیز در موضوع بی تاثیر نیست.

فرمانده سپاه ناحیه سبزوار با اشاره به اینکه لازم است برای آگاهی نسل جوان ازروش‌های مقایسه‌ای بخش از مزیت‌های جمهوری اسلامی نسبت به دوران ۵۲ ساله پهلوی استفاده شود تاکید کرد: باید به این سوال پاسخ داد که جمهوری اسلامی در این سال‌ها برای ما چه کرده و آیا زندگی مردم در مقایسه با قبل از انقلاب بهتر شده است.

مظلوم تصریح کرد: اگر منصفانه بخواهیم تحلیل کنیم باید تمام سختی‌ها و موانع توسعه دهه‌های پیش را بشناسیم تا علت رشد برخی حوزه‌ها و رکود حوزه‌های را درک کنیم و بدانیم که هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های دشمن علیه ملت ایران تا چه میزان راه توسعه را ناهموار کرده و با تمام این ناهمواری‌ها جمهوری اسلامی چه کرده است.

ساختار حکومت پهلوی دیکتاتوری غیر مشروع و غیر مردمی و فاقد استقلال سیاسی بود

وی ادامه داد: قبل از هر چیز باید تاکید کرد ساختار حکومت پهلوی دیکتاتوری بود و نظامی که از کودتای نظامی برآمده بود و ابتدایی‌ترین خصلت این گونه حکومت‌های کودتایی تکیه برزور است.

فرمانده سپاه ناحیه سبزوار با بیان اینکه فرد حاکم از دل ارتش و پادگان پا به عرصه مدیریت سیاسی می‌گذارد و زایده تفکر پادگانی عنوان کرد: در طول ۵۲ سال حکومت تمام تصمیمات از تغییر در نخست وزیر و وزرا همه به اراده شاه و به اعتراف دوست و دشمن کابینه و مجلس و قوای حکومتی هیچ اختیاری از خود نداشتند.

مظلوم ادامه داد: حکومت پهلوی علی رغم غیر مشروع و غیر مردمی بودن از استقلال در فکر و عمل نیز بی بهره بود و متاسفانه این حکومت از نوع کودتای وابسته و غیر مستقل بود که نه تنها ماهیت مردمی نداشت بلکه از هویت ملی نیز بی بهره بودو تصمیمات کلان کشور توسط خارجی‌ها اتخاذ می‌شد.

وی تاکید کرد:، اما در مقابل جمهوری اسلامی زایده انقلاب بزرگ و همه جانبه مردمی بود که هویت ملی و مردمی داشته و بر مولفه استقلال تکیه دارد.

مظلوم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در بررسی عملکرد یک نظام استقلال سیاسی و تحلیل و رصد شاخص استقلال سیاسی در تاریخ کشور است ادامه داد: در دوره‌های قاجار و پهلوی قصه پرغصه و اسف باری است که تمایل به مرور تاریخ ایران را در برخی مقاطع خاص به تنفر تبدیل می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه سبزوار گفت: به اعتراف برخی اسناد و اشخاص مانند حسین مکی رضا شاه با نشانه گذاری انگلیسی‌ها و ژنرال آیرونساید برای تامین منافع آنان انتخاب شد و پس از آن نیز بدون هیچ مقاومتی از قدرت برکنار شد و جانشین وی نیز توسط همان‌ها انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه تعیین مقامات و تصمیمات کلان کشور همه باید با موافقت آمریکا انجام می‌شدادامه داد: داستان غم انگیز کاپیتالاسیون کودتای ۲۸ مرداد، جدایی بحرین از خاک ایران و …هنوز هم برای هر ایرانی رنج آور است.

دستگیری ملوانان امریکایی درخلیج فارس نشان از قدرت و امنیت جمهوری اسلامی به برکت انقلاب داشت

مظلوم با اشاربه دستگیری ملوانان آمریکایی و انگلیسی در خلیج فارس به غنیمت گرفتن پهپاد امریکایی و خوشحالی قدرت‌های جهانی از این موضوع که توانسته اند ایران را پای میز مذاکره بکشانند خود گویای استقلال سیاسی و امنیت جمهوری اسلامی است و هر ایرانی وطن دوست مسلمانی از این مقایسه برخود می‌بالد.

وی در ادامه با بیان اینکه در دوران پهلوی حتی در مقطع کاردانی هم دانشجو به خارج از کشور اعزام می‌شد و اکنون اعزام دانشجو تنها برای مراودات علمی و فرهنگی بین دانشگاهی است وآموزش عالی در تمامی رشته‌ها به خود کفایی رسیده ادامه داد: مقایسه آموزش عالی و بهداشت هم بیان نگر عملکرد بسیار موفق جمهوری اسلامی در مقایسه با دوران پهلوی است.

وی به صعود رتبه علمی کشور از ۵۲ در زمان حکومت پهلوی به ۱۷ در نظام جمهوری اسلامی و رتبه رشد علمی از ۴۰ به مقام اول در دنیا اشاره کردو افزود: تعداد دانشجو و دانشگاه، انجمن‌های علمی مقالات چاپ شده در نشریات بین المللی، نشریات علمی و موسسات پزوهشی قابل مقایسه با دوران پهلوی نبوده و از رشد ۳۰ تا ۶۰ برابری برخوردار است.

مظلوم ادامه داد: در رتبه‌های المپیاد علمی، انرژی هسته‌ای، هوافضا، سلول‌های بنیادی و نانو تکنولوژی در دوران پهلوی هیچ آماری وجود ندارد، ولی اکنون در تمام این موارد جز ۱۰ کشور برتر جهان هستیم.

آمار‌ها نشان از فقدان حتی یک پزشک در روستا‌ها و اکثر شهر‌های کوچک در زمان پهلوی دارد

فرمانده سپاه ناحیه سبزواربا اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های مهم برای سنجش توسعه یافتگی و رفاه مردم وضعیت بهداشت است تشریح کرد: بر اساس آمار بخش بزرگی از شهر‌ها و روستا‌های کشور در ابتدای انقلاب از پزشک و امکانات بهداشتی محروم بوده و در شهر‌هایی نظیر سبزوار پزشکان هندی و افغانی تبار به طبابت مشغول بودند.

وی تصریح کرد: نبود پزشک و امکانات بهداشت باعث می‌شد از هر ۱۰۰۰ کودک ۱۱۱ نفر مرده و ۱۷۴ کودک زیر ۵ سال در هر ۱۰۰۰ کودک سرنوشتی جز مرگ نداشته باشند در حالی که این آمار امروزجز به موارد استثنا مرگ کودکان و نوزادان تبدیل شد است.

مظلوم در ادامه با بیان پیشرفت‌های اقتصادی با وجود تحریم ها، جنگ تحمیلی و توطئه‌های دشمنان که در مواردی مانع از تحقق اهداف اقتصادی جمهوری اسلامی بوده تصریح کرد: با وجود تمام این موانع آمار‌های جهانی گویای بهتر شدن و ضعیت رفاه مردم است.

وی با بیان اینکه معمولا به ارزان بودن قیمت اقلام در زمان پهلوی و تفاوت آن با نظام جمهوری اشاره می‌شود ادامه داد: این موضوع از دو منظر قابل توجه است اول اینکه یکی از عمده دلایل ارزانی اعمال تعرفه‌های بسیار پایین بر کالا‌های خارجی و وفور این نوع کالا‌ها در بازار داخل بودو این درحالی بود که سیاست توسعه اقتصادی حکم می‌کند برای امکان رقابت صنایع داخل با صنایع قدرتمند خارجی و رشد تولید داخلی تعرفه مناسب همانند تمام کشور‌های در حال توسعه وضع شود.

مظلوم بیان کرد: وضع تعرفه‌های پایین سبب شده بود صنعت موفقی در زمان دوران پهلوی نداشته باشیم و با پیروزی انقلاب و آغاز تحریم‌ها تقریبا هیچ چیز نداشته و برای ابتدایی‌ترین نیاز‌ها هم صف تشکیل می‌شد.

وی منظر دوم مقایسه را قدرت خرید مردم دانست و تاکید کرد: با وجود ارزانی‌ها تعداد اندکی توان خرید داشتندولی امروزه قدرت خرید قطعا از آن زمان بهتر شده، اما این تغییر الگوی زندگی و افزایش سطح انتظار باعث ابراز نارضایتی و ایجاد حس محرومت بیشتر می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه سبزوار گفت: افزایش سطح آگاهی مردم آن‌ها را به حقوق خود آشنا کرده به گونه‌ای که در زمان حکومت پهلوی مردم نقاط ضعف را نداسته و رفع کمی و کاستی‌ها را از حکومت نمی‌خواستند.

مظلوم ادامه داد: در آن زمان ۷۰ درصد جمعیت کشور در روستا‌ها بود که هیچ توقعی از حکومت نداشته و از تمام امکانات نیز محروم بودندو حال با تغییر این رقم مردم نیز به حقوق خود آشنایی پیدا کرده اند.

متاسفانه برخی مسئولان هیچ تلاشی برای معرفی دستاورد‌های جمهوری اسلامی نمی‌کنند

وی تاکید کرد: علی رغم تلاش دشمن و معاندان داخلی برای آنکه به جوانان القا کنند وضعیت اقتصادی و درجه توسعه یافتگی در مقایسه با قبل از انقلاب بدتر شده متاسفانه مسئولان و دوستان نظام نیز هیچ تلاشی در جهت معرفی دستاورد‌های نظام انجام نمی‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه سبزوار گفت: بعضا به دلیل رقابت‌های سیاسی دقیقا در جهت منافع دشمنان به سیاه نمایی پرداخته و این باعث شده تا اوضاع اقتصادی و وجود فساد اداری بسیار بدتر از آن چیز که هست به مردم و جوانان معرفی شود و موارد منفی بزرگ نمایی و بساری از اقدامات و دستاورد‌های مثبت نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه آنچه بیان می‌شود به منزله انکار برخی نقاط ضعف، کاستی‌ها و فشار‌های اقتصادی نیست تصریح کرد: مردم و مسئولین باید آگاهانه متوجه وضع موجود و اهداف دشمنان باشند و با کنار گذاشتن اختلافات در جهت رفع مشکلات برآمده و روح امید و اتحاد را در مردم تقویت نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها