خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره):
عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: جامعه ایران براساس آموزه‌های مهدوی می‌تواند به اهدافش برسد، انقلاب اسلامی گذار بین جامعه نبوی و جامعه مهدوی است.
کد خبر: ۸۹۸۶۵۴۸
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد رحیم عیوضی پیش از ظهر امروز در نشست انقلاب مهدوی، مهدویت انقلابی که در کتابخانه تخصصی صاحب الزمان(عج) برگزار شد با اشاره به نقدهای موجود در خصوص انقلاب اسلامی اظهار کرد: نقدهایی که در خصوص انقلاب اسلامی می‌شود، در واقع نقد انقلاب نیست، بلکه نقد نقاط ضعف خود ما است که نتوانستیم این امانت را بعد از حدود 40 سال به قله‌های رفیعی که باید رسانده می‌شد، برسانیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهایی داشته است و رسالت‌هایی را دارد و آرمان‌هایی را در پیش روی خود ترسیم کرده است، رمز موفقیت انقلاب اسلامی این است که رابطه ایجابی مبتنی بر هدف و تعالی گرایانه بین این سه بخش ایجاد کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) افزود: بدون توجه به آینده پژوهشی و نگاه به مهدویت اندیشی، محال است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را با رسالت اصیل آن، متوجه آرمان‌ها کنیم، همه مشکلات ناشی از این است که دستاوردهای انقلاب و رسالت‌های خودمان را فراموش کردیم و آرمان متمرکز و هدفمندی نداریم.

عیوضی با اشاره نگاه امام خمینی(ره) در خصوص انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از مسائل مطرح شده در بیانات امام راحل، این بود که کشتی نجات انقلاب اسلامی، بحث مهدویت است. جامعه ایران براساس آموزه‌های مهدوی می‌تواند به اهدافش برسد و انقلاب اسلامی گذار بین جامعه نبوی و جامعه مهدوی است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمود حد مطلوب انقلاب اسلامی ایران این است که به نهضت بزرگ امام زمان(عج) منتهی شود، خروج از این مسیر ما را منحرف می‌کند، به همین دلیل ساختن جامعه منتظر یکی از مهم ترین اهدافی است که باید بر روی آن متمرکز شویم.

عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) افزود: رسالت انقلاب اسلامی ایران این است جامعه ای در ایران بسازد که اگر به آن جامعه نگاه کردیم، بگوییم این جامعه منتظر است. این ظرفیت در انقلاب اسلامی وجود دارد، اگر بخواهد جامعه منتظر شکل بگیرد، از طریق انقلاب شکل خواهد گرفت و هر گونه نگرشی بر این که از راه دیگری به جامعه منتظر برسیم، غلط است.

عیوضی انقلاب اسلامی را دارای امکانات فراوانی دانست و تصریح کرد: انقلاب این ظرفیت را دارد که به وضعیت مطلوب برسد، احیای تفکر مهدویت یکی از مهم ترین و امید بخش ترین رسالت‌های انقلاب اسلامی است. احیای این تفکر، احیای مجموعه ای از داده‌هایی همچون امید، نشاط، اطمینان، ثبات، تحرک و تکامل است که نسل امروز به آن نیاز دارد.

وی ادامه داد: مهدویت مجموعه ای از کلیدواژه‌هایی را دارد که انسان به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کند و برای تداوم انقلاب اسلامی باید مسیر پیش روی آن را ترسیم کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) افزود: باید تهدیدات علیه انقلاب اسلامی را شناسایی و از آسیب‌ها به انقلاب جلوگیری کنیم، همچنین برنامه ریزی برای آینده انقلاب اسلامی اهمیت زیادی دارد.

عیوضی با اشاره به آرمان‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: آرمان‌های این انقلاب، جامعه مهدوی و تمدن سازی است، نباید این آرمان‌ها را فراموش کنیم و باید روی آن‌ها اصرار داشته باشیم. باید برخی از ویژگی‌های جامعه مهدوی را مورد توجه قرار بدهیم تا این ویژگی‌ها در انقلاب اسلامی نهادینه شود، از جمله این ویژگی‌ها فطری بودن و فرجام گرایی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مسیر انقلاب اسلامی را با رویکرد مهدویت نبینیم، این انقلاب به بن بست می‌رسد، چون آموزه‌های مهدویت فرجام گرا است.

ارسال نظرات