خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت:: روز ۲۲ بهمن امسال یک روز تماشایی در کشور است و همه مردم در راهپیمایی شرکت کرده و ابرقدرت‌ها در روز ۲۲ بهمن احساس خجالت خواهند کرد.
کد خبر: ۸۹۸۶۵۵۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به برکات تقوا اظهار کرد: برکاتی که با داشتن تقوا نصیب انسان می‌شود، از همه چیز بالاتر است.

وی ادامه داد: یک نمونه از تقوا این است که انسان واجبات الهی را انجام بدهد و محرمات را ترک کند، البته انجام خالصانه کارها و دوری از ریا، نمونه ای دیگر از تقوا است.

امام جمعه قم افزود: انسان باید اعمال صالح انجام بدهد تا برای روز قیامت توشه ای داشته باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را فراوان دانست و تصریح کرد: باید در این زمینه معیارهایی بیان شود تا بتوانیم مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را بشناسیم، هر آنچه که سبب می‌شود، انسان عزت پیدا کند، از مصادیق معروف است و آن چیزی که موجب ذلت می‌شود، مصداق منکر است.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) در روایتی فرمود انسان مومن باید عزیز باشد و عزتمندانه زندگی کند، خداوند نخواسته است که انسان مومن در یک جامعه احساس ذلت کند، مومن همیشه باید عزیز بماند و رنگ ذلت نبیند.

امام جمعه قم افزود: عزت به معنای شکست ناپذیری و نفوذناپذیری است، عزت طلبی، گرایش فطری انسان است و این گرایش در وجود هر فردی قرار دارد، منشا حقیقی عزت، ذات خداوند است، کسی که به خدا متصل شود، عزتمند خواهد شد، رسول اکرم(ص) و مومنین از این ویژگی برخوردار هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی‌های مشرکین اظهار کرد: آن‌ها عزت را در پرستش بت‌ها دنبال می‌کردند، مشرکان دچار اشتباه فاحشی شدند و نباید عزت را در چیزهایی همچون اموال جستجو کرد.

وی ادامه داد: اگر کسی عزت دنیا و آخرت را می‌خواهد باید مطیع خداوند باشد، هر کسی که در برابر خدا خضوع کند، بزرگ خواهد شد.

امام جمعه قم افزود: امام علی(ع) در روایتی فرمود که انسان باید سخن حق را چه در زمان خشم و چه در زمان آرامش بگوید، همچنین میانه روی در زندگی هم مورد تاکید این امام معصوم بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری پیروزی انقلاب اسلامی را یک نعمت بزرگ الهی دانست و تصریح کرد: مردم انقلابی باید در همه کارهای خود، خداوند را در نظر بگیرند و به خدا توکل کنند، اگر این گونه باشد، هیچ ابرقدرتی نخواهد توانست که بر ملت ایران پیروز شود.

وی ادامه داد: ملت ایران، حوادث سختی را دید، اما با اراده استوار ایستاد و توانست که به قله‌های شرف و عزت دسترسی پیدا کند، ملت ایران توانست که رژیم طاغوت که در اوج بی کفایت سیاسی بود، را سرنگون کند، رژیم طاغوت مردم را از صحنه سیاسی کشور بیرون و با وجود تمام دست بیگانگان را برای چپاول اموال مردم ایران را باز کرده بود.

امام جمعه قم افزود: رژیم طاغوت ایمان مردم را به سخره می‌گرفت و می‌خواست که فرهنگ غرب را بر تمام کشور مسلط کند، در دوران رژیم طاغوت استقلال مفهوم واقعی خودش را از دست داده بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی‌های مکتب سیاسی امام خمینی(ره) اظهار کرد: در مکتب ایشان هم نقش هدایت الهی و هم نقش نمایندگان مردم پررنگ بود.

وی ادامه داد: دشمنان در مقابل انقلاب اسلامی ایران توطئه‌های زیادی کردند، از جمله این توطئه‌ها، تحریم‌های اقتصادی بود که ادامه دارد، اما با این وجود هنوز امید در جامعه ما زنده و پاینده است.

امام جمعه قم افزود: جهت گیری انقلاب اسلامی ایران تاکنون عوض نشده و آرمان های این انقلاب محفوظ مانده است. کشورمان در طول چهار دهه پیشرفت‌های زیادی را در عرصه‌های علمی همچون نانو، لیزر و صنعت موشکی داشته است و پیشرفت‌های کشورمان با وجود فشارهای دشمن، دنیا را مبهوت کرده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری کشورمان را به لحاظ سیاسی در منطقه در اوج قدرت دانست و تصریح کرد: آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند که قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است، اما نمایندگان کشورهای جهان در شورای امنیت به این تصمیم آمریکا اعتنا نکردند.

وی ادامه داد: روز 22 بهمن امسال یک روز تماشایی در کشور است، همه مردم در راهپیمایی در آن روز خواهند آمد و ابرقدرت‌ها در روز 22 بهمن احساس خجالت خواهند کرد.

امام جمعه قم افزود: تبعیض و فساد در جامعه انقلابی بعد از 39 سال معنا ندارد، دشمن می‌خواهد با جنگ نرم، ذهن مردم را منحرف کند و نباید ابزاری را در اختیار دشمن قرار بدهیم که بتواند اهدافش را دنبال کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان، بسته شدن راه‌های نفوذ دشمن را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید در مقابل فساد و تبعیض بایستیم تا مردم همان سال 57 را داشته باشند.

ارسال نظرات