انقلابی گری یک وظیفه دانشجویی

کد خبر: ۸۹۸۶۵۷۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، دانشجوی انقلابی به دانشجوی مومن، متخصص و مسئولیت پذیری گفته می‌شود که در راه پیشرفت انقلاب اسلامی از تخصص و سرمایه وجودی خود بهره گرفته و تمام فعالیت‌ها و جهت گیری‌های فکری و رفتاری وی در این مسیر باشد.
بسیج اشکذر، انقلاب در لغت به معنای تحول و دگرگیسی است و در امور سیاسی کشور به کرات از آن استفاده می‌شود. انقلابی نیز به فردی می‌گویند که برای انجام امری تحول گرا بوده و ساختار‌های موجود را از بین ببرد. اما تعاریف فوق در واقعیت سیاسی کشور شکل و رنگ دیگری پیدا کرده است. این روز‌ها انقلابی به فردی اطلاق می‌شود که پیرو آرمان‌ها و خط و مشی امام خمینی (ره) معمار کبیر این نظام بوده و در پیشبرد اهداف نظام هیچ خط قرمزی را زیر پا نگذارد.
خط قرمز‌های تعریف شده نشات گرفته از اصول دینی و سیره نبوی مسلیمن بوده، به طورر مثال در برخورد با محرمات و یا تعامل با دشمنان اسلام اصول روشنی وجود دارد که عدول از این اصول به بهانه‌های مختلف به معنای زیر پا گذاشتن خط قرمز‌های انقلاب اسلامی است.
دانشجوی انقلابی جمله‌ای نشات گرفته از دکترین انقلاب اسلامی است که در آن دانشجوی هم تراز با اصول انقلاب اسلامی را تعریف می‌کند. دانشجوی انقلابی در نظر اول به فردی اطلاق می‌شود که وقت خود را صرف نظام و دفاع از ارزش‌های به دست آمده از آن کرده و در این راه فعالیت‌های قابل توجهی از خود بروز می‌دهد؛ که عمدتا این فعالیت‌ها را می‌توان در قالب فعالیت‌های (بسیج دانشجویی، برگزاری سمینار‌های تخصصی مهدویت، انقلاب و آینده پژوهی) و نظایر آن جست و جو کرد.
اما در عمق کلام و از زاویه دید بازتری دانشجوی انقلابی به دانشجوی مومن، متخصص و مسئولیت پذیری گفته می‌شود که در راه پیشرفت انقلاب اسلامی از تخصص و سرمایه وجودی خود بهره گرفته و تمام فعالیت‌ها و جهت گیری‌های فکری و رفتاری وی در این مسیر باشد. همانگونه که در فرمایشات مقام معظم رهبری ملاحظه می‌شود که ایشان در دیدار‌های دانشجویی برا چنین مواردی تاکیدات و تعملاتی ویژه‌ای دارند.
مومن بودن در درجه اول، مهمترین ویژگی یک دانشجوی انقلابی است، چرا که بودن ایمان به مسیر چگونه می‌توان ثمرات و نتایج خوب آن را استخراج کرد. تخصص همراه با تعهد نیز دیگر شاخصه یک جوان دانشجوی انقلابی است که با استفاده از مهارت خود بتواند نیاز‌های امروز و فردای کشور را به درستی تشخیص داده و به رفع آن همت گمارد.
اکنون در این برهه از زمان که دشمنان نظام از هیچ هربه‌ای برای صدمه زدن به اهداف و آرمان‌های آن فروگذار نیستند، وظیفه یک دانشجوی مومن انقلابی در درجه اول خودساختگی در این مسیر و در در مرحله بعد کسب تخصص و تعهد برای مسئولیت پذیری در این مسیر است. بدون شک آینده کشور به جوانان دلسوز و متخصصی نیاز دارد تا دست کشور را از نیاز به بیگانگان کوتاه سازد.

ابوالفضل دهقانی
ارسال نظرات
آخرین اخبار