یکی از رزمندگان قربانی خون‌های آلوده وارداتی به کشور در گفتگو با بسیج:

دشمن حتی از وارد کردن «خون‌های آلوده» دریغ نکرد/ ساده لوحی است «دشمنی» دشمنان را فراموش کنیم

کد خبر: ۸۹۸۶۵۷۶
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
به گزارش خبرنگار بسیج اشکذر:ولی الله دهقان رزمنده دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار بسیج به سراغ ایشان رفتند، با بیان اینکه دفاع مقدس نشان داد ابزار و قدرت مادی نمی‌تواند در برابر اراده، ایمان و عقیده انسان‌های مومن و متدین پیروز شود، اظهار کرد: دفاع مقدس نشان داد که اگر بین امت و امام پیوند باشد و امت وفادار به امام باشد، آن امت شکست‌ناپذیر خواهد بود.
دهقان اضافه کرد: دفاع مقدس، نشان داد وحدت آحاد ملت و مردمی که اسلام واهی را محور وحدت قرار داده از هیچ قدرتی نمی‌ترسید، بلکه جانانه می‌جنگد و این مقاومت را به کشور‌های منطقه انتقال می‌دهد.
وی در ادامه با تشریح شور حال زمان اعزام به جبهه ها، گفت: دفعه اول ما را به جبهه نفرستادند و دفعه دوم در محلی نزدیکی خلدبرین به فرماندهی سردار فتوحی اموزش دیدیم که اتفاقا کمی هم برای ما آن آموزش‌ها سخت بود، مثلا باید از روی ماشین با سرعت زیاد در حال حرکت به پایین می‌پریدیم.
ولی الله افزود: خیلی برای اعزام ما را اذیت می‌کردند و بار‌ها ما را از اتوبوس به پایین می‌کشیدند، خانواده هم از طرفی مخالف اعزام ما بودند، ولی وقتی شور و شوق من را میدیدند کوتاه می‌آمدند.
وی ادامه داد: مثلا به قدری سن و سالمان کم بود که تعاونی‌ها به ما بلیط اتوبوس جنوب نمی‌دادند و یک بار (شخصی را) میرزا اقا ابریشمی را وادار کردم تا خود را به جای پدر من معرفی کند تا بتوانم بلیط تهیه کنم.
این رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما آن زمان با توجه به سن و سال کم خود از چیزی هراس نداشتیم و با شوق خاصی راهی سفر به اهواز می‌شدیم.
ولی الله که در ۱۱ عملیات دفاع مقدس شرکت کرده است، ادامه داد: در اولین عملیاتی که شرکت کردم؛ عملیات رمضان بود که به خاطر سن و سال کمم من را در مقر فرماندهی نگه داشته بودند و آنجا خدماتی را انجام میدادم.
وی گفت: دشمن ما در دشمنی خود از هیچ کاری دریغ نکرد و حتی برخی خون‌هایی که آن زمان به عنوان کمک به ما می‌داند آلوده بود، که خود من هم بعد از مجروح شدنم و تزریق این خون به آلودگی آن دچار شدم که خوشبختانه خیلی برایم دردسر ساز نشد.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: بعد‌ها متوجه شدم که این خون‌ها آلوده بوده و دشمن ما از هیچ دشمنی کوتاهی نکرد و کشور را خداوند و ۱۴ معصوم هوادارش بوده اند.
دهقان در پیامی به مسئولین کشوری که این روز‌ها در حال مذاکره و ارتباط با کشور‌های اروپایی هستند، خاطر نشان کرد: دشمنی دشمن را نباید فراموش کنیم و اگر امروز از در دوستی وارد شده اند، علت ان نیازی است که انان به جمهوری اسلامی دارند.
وی به درس‌هایی از دفاع مقدس اشاره داشت و دشمن‌شناسی را یکی از این درس‌ها دانست و گفت: امام فرمودند که آمریکا دشمن شماره یک ملت است و همچنین فرمودند: ملت ایران باید تمام تجهیزات خود را به طرف دشمن شماره یک نشانه گیرد چراکه منافع ما را به غارت برده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار