میدان گازی مختار بویراحمد را تعیین تکلیف کنید

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت نسبت به تعیین تکلیف میدان گازی مختار بویراحمد در کمترین زمان ممکن اقدام کند.
کد خبر: ۸۹۸۶۶۵۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
غلام‌محمد زارعی در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نفت اظهار داشت: میدان گازی مختار بویراحمد به عنوان چهارمین میدان ذخیره‌سازی گاز طبیعی کشور به ثبت رسیده، ولی هنوز عملیات اجرایی ان به جایی نرسیده است.

وی با بیان اینکه میدان گازی مختار دارای حجمی معادل ۱۱ میلیارد مترمکعب است، عنوان کرد: این میدان قدرت ذخیره سازی و انتقال گاز را دارد و به نوعی کریدور انرژی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: همچنین ضروری است وزارت نفت نسبت به تعیین تکلیف میدان رشد به عنوان یک میدان نفتی که مرکز آن در شهرستان بویراحمد بوده و بخشی نیز در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده اقدام کند، زیرا از قابلیت بهره برداری نفت برخوردار است.

زارعی خواستار حمایت از سرمایه گذار پتروشیمی بویراحمد شد و ادامه داد: تمام مقدمات لازم اعم از مسائل زیست محیطی، تامین آب و اراضی محل اجرا فراهم شده و تامین خوراک مورد نیاز آن نیز مراحل نهایی را طی کرده است.

وی تاکید کرد: گازرسانی و بهره مندی از این مهم از آرزو‌های دیرینه مردم دهستان زیلایی بویراحمد بوده که انتظار می‌رود وزارت نفت در این زمینه با تامین اعتبار و انجام مقدمات سنگ تمام بگذارد.
image_pdf
ارسال نظرات