خبرهای داغ:
نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس، با اشاره به سرسپردگی پهلوی به بیگانگان و جدایی بحرین از ایران در زمان سلطنت محمدرضا، گفت: انقلاب اسلامی، استقلال و اقتدار و پیشرفت را برای کشور به ارمغان آورد و ضعف های موجود هم محصول مدیریت غیرانقلابی است.
کد خبر: ۸۹۸۶۷۲۰
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی، پیش از ظهر امروز، در مراسم جشن من یک انقلابی ام در شاهین شهر، استقلال را یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی بر شمرد و اظهار کرد: تمامیت ارضی کشور در طول ۴۰ سال گذشته حفظ شده و آزادی و اقتدار امروز کشور حاصل پیروزی انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار، بر ضرورت تکرار دستاورد‌های انقلاب اسلامی و شرح اوضاع کشور در حکومت شاهنشاهی تأکید کرد و افزود: ۶۰ هزار نظامی آمریکایی در زمان رژیم پهلوی بر ارتش کشور حکومت می‌کردند و سرباز آمریکایی به تیمسار ایرانی فرمان می‌داد، حتی شاه ایران برای ازدواج کردن باید از آمریکایی‌ها اجازه می‌گرفت و این حقیقت در کتاب خاطرات ارتشبد فردوست به وضوح بیان شده است.

ماجرای مرخص کردن ارتش پهلوی و فراخواندن مجدد آن به دستور بیگانگان
وی با بیان اینکه، چیزی به نام استقلال در زمان رژیم پهلوی معنا نداشت، گفت: یک شب سفیران سه کشور اروپایی به دیدن رضاخان آمدند و از او خواستند تا ارتش را برای ورود نیرو‌های اشغالگر نظامی به کشور مرخص کند، وقتی رضاخان دلیل این کار را پرسید، به او جواب دادند که نمی‌خواهیم مانعی برای ورود نظامیان ما وجود داشته باشد و شاه کشور هم ذلیلانه دو لشکر مجهز تهران را به مرخصی فرستاد تا کفار بر کشور مسلط شوند، بعد از گذشت زمان کوتاهی همان سفیران برگشتند و دستور دادند تا ارتش به پادگان‌ها برگردد و شاه هم تبعیت کرد.

حاجی دلیگانی، با اشاره به ماجرای ازدواج فوزیه شاهزاده مصری با محمدرضا پهلوی، ابراز کرد: این ازدواج، یک ایده و دستور پادشاهی انگلستان برای ایجاد رابطه سیاسی میان ایران و مصر بود ‏و هزینه‌ها و تشریفات و تبلیغات وسیعی هم در این زمینه صورت گرفت، چند سال بعد و بر اساس شرایط روز سیاسی، انگلیس تصمیم به جدایی ولیعهد ایران از همسرش گرفت و برای این منظور، زن بارگی و فساد اخلاقی محمدرضا را مستمسک قرار داد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار، با دعوت از نسل جوان کشور برای تحقیق و مطالعه درباره تاریخ اوضاع حاکم بر ایران قبل از انقلاب اسلامی، بیان کرد: عهد نامه گلستان را مطالعه کنید و ببینید که چگونه چند استان ایران را از کشور جدا کردند.

به گفته وی، عهدنامه ترکمنچای باید بازبینی شود تا ننگ‌های آن دوران برای مردم بیان شود، در قرارداد ۱۹۰۷ ایران را به سه قسمت میان قدرت‌ها تقسیم کردند.

بحرین در زمان سلطنت محمدرضا پهلوی از ایران جدا شد/ هشت سال مقاومت در جنگ تحمیلی سند افتخار جمهوری اسلامی

وی با بازخوانی جدایی استان نفت خیز بحرین از ایران در سال ۱۳۵۱ هجری شمسی، گفت: بحرین در زمان پادشاهی محمدرضا پهلوی از ایران جدا شد، محمدرضا هیچ مقاومتی در برابر خواست انگلیس نکرد و با همه خیانت‌هایی که در حق ملت ایران انجام داد، امروز در شبکه‌های اجتماعی مورد حمایت دشمنان ایران و اسلام قرار دارد و استکبار جهانی و جاهلان از او به نیکی یاد می‌کنند.

حاجی دلیگانی، حفظ استقلال کشور در دوران بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی را سند افتخار جمهوری اسلامی در تاریخ ایران دانست و اظهار کرد: جنگ تحمیلی که همه قدرت‌های بزرگ آن زمان علیه انقلاب به راه انداختند و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و هزینه‌های گزاف و سربازان کشور‌های مختلف را در اختیار داشتند، با جانفشانی و رشادت شهدای انقلاب، حتی یک وجب از خاک کشور هم به دشمن واگذار نشد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار، تفکر انقلابی و بسیجی را در همه صحنه‌ها موفق دانست و تصریح کرد: هر جایی که مردم انتخاب صحیحی نداشتند و افراد غیرانقلابی را بر سر کار آوردند، کشور هم از همان ناحیه ضربه خورده است، نقاط آسیب پذیر کشور و مشکلات کنونی محصول بی مسئولیتی‌ها و سوء مدیریت افراد غیرانقلابی است.

وی با اشاره به حقوق‌های نجومی و تخصیص عمده بودجه کشور به کارکنان قوای سه گانه و فاصله طبقاتی، ابراز کرد: مردم باید در برابر مسئولان خائن و ناکارآمد بایستند و نمایندگان مردم در مجلس هم بدون ملاحظه باید حرف مردم را بزنند و از زد و بند‌های سیاسی دور شوند.

حاجی دلیگانی، ماجرای یخ زدگی جاده‌ها و معابر تهران در پی بارش برف و عدم امدادرسانی به موقع به مردم را حاصل بی تدبیری و بی مسئولیتی مدیران ذی ربط دانست و گفت: هیچ کدام از مسئولان پاسخگو نبودند، در بسیاری از موارد دیگر هم وضع به همین صورت است، دولت برای اشتغال مردم مسئولیت دارد و نباید از این وظیفه خود شانه خالی کند.

شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن پشتیبانی از ولایت فقیه و ارزش‌های انقلاب اسلامی است
فرماندار شاهین شهر و میمه، نیز در این مراسم ضمن تبریک و گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در حالی جشن می‌گیریم که ملت ایران همواره با حضور گسترده و باشکوه خود در تمامی صحنه‌های انقلاب به خوبی نقش خود را ایفا کرده و از این انقلاب حمایت و پشتیبانی کرده اند.

علیرضا بصیری اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران به خواست و اراده و انتخاب ملت ایران بوجود آمده و تاکنون هیچ عاملی اعم از تحریم‌ها و تهدید‌های دشمنان و دیگر مشکلات باعث نشده که مردم دست از حمایت این نظام مقدس بردارند.

وی با اشاره به کینه توزی‌ها و توطئه‌های دشمنان در مدت ۳۹ سال گذشته، اظهار کرد: بدخواهان نظام تلاش می‌کنند دستاورد‌های بزرگ انقلاب را کوچک جلوه داده و با بزرگنمایی ضعف‌ها و مشکلات، مردم را از نظام جمهوری اسلامی که در حال برگزاری چهلمین سال پیروزی آن هستند ناامید و مایوس کرده و ناکارآمدی نظام ولایت فقیه را القا کنند.

فرماندار شهرستان، ضمن قدردانی از تلاش بسیجیان برای مقابله با فریب خوردگان و اغتشاشگران در شاهین شهر، ابراز کرد: دشمن سعی داشت از مطالبات به حق مردم سو استفاده کرده و اغتشاش ایجاد کند، اما حضور نیروی‌های مردمی بسیج نقشه آنان را برهم زد و امروز نیز وظیفه داریم در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن شرکت کرده و از ولایت فقیه و ارزش‌های انقلاب اسلامی حمایت و پشتیبانی کنیم.

تقدیر از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم شهرستان و سرلشکرخلبان شهید یاسینی، مربیان برتر حلقه‌های صالحین شهرستان، اجرای دو خواننده ارزشی شهرستان، سرود و نمایش به همراه پخش کلیپ از دیگر بخش‌های این مراسم بود که با همکاری بسیج هنرمندان و سازمان فرهنگی، ورزشی و تفریحی شاهین شهر با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های بسیجی در تالار شیخ بهایی این شهر برگزار شده بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها