امام جمعه اردکان:

انقلاب اسلامی ایران از بی نظیرترین انقلاب ها بوده است/ اسلامیت و جمهوریت، بزرگترین پشتوانه و ستون اصلی انقلاب است

امام جمعه اردکان با اشاره به تأثیرگذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا گفت: انقلاب اسلامی ایران از بی نظیرترین انقلاب ها بوده است.
کد خبر: ۸۹۸۶۷۴۸
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه با اشاره به ایام فاطمیه به بیان گوشه هایی از زندگانی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) پرداخت و گفت: آن حضرت الگوی همه مسلمانان است. پیام ها و درس های زندگی آن حضرت با گذشت زمان و تغییر شرایط مکان کهنه نمی شود و تا قیام قیامت می تواند برای همه مسلمانان آموزنده است.
وی افزود: بهترین چیز برای زنان این است که مردان نامحرم را نبینند و مردان نامحرم هم آنها را نبینند و این دستوری اخلاقی برای زندگی است. برخی از افراد می گویند که این دستور به درد زندگی های امروزی نمی خورد. از باورهای دینی ما که در قرآن و روایات اهل بیت مکرر نقل شده این است که حریم زن و مرد نامحرم حفظ شود. اولین نفع این حفظ حریم ها به زنان می رسد.
امام جمعه اردکان خطاب به نمازگزاران گفت: هرجا دیدید که مسئولی این حریم ها را عادی جلوه می دهد و بخواهد زن و مرد را باهم قاطی کند بدانید که از اسلام و مکتب اهل بیت دور شده است و شما نباید حرف او را بپذیرید. وقتی ارتباطات عادی بشود بنیان خانواده سست می شود. حجاب حکم ضروری دین ماست. امروز عده ای می گویند که حجاب آن چیزی نیست که گفته اند. مواظب باشید که فریب نخورید.
وی افزود: عده ای امروز درباره مسائل شرعی نظراتی می دهند که برخلاف نظر فقها و دین شناسان ماست. مواظب باشیم که با موضوع حجاب بازی سیاسی نشود. اجازه ندهیم که موضوع حجاب در جامعه سست بشود. زن مسلمان و غیر مسلمان با حجاب تشخیص داده می شود. حجاب، جزء لاینفک مسلمانی است.
حجت الاسلام شاکر در خطبه دوم ضمن تبریک فرا رسیدن 22 بهمن گفت: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز رهایی ملت ایران از استبداد و وابستگی است. انقلاب ملت ما از نظر تأثیرگذاری و از نظر اهداف و آرمانهایی که این ملت داشتند از بی نظیرترین انقلاب ها بوده است. انقلاب اسلامی ایران باعث تجدید حیات اسلام ناب شد. اسلام ناب یعنی اسلام تشیع واسلام مذهب اهل بیت. پیش از آن شیعه و مذهب اهل بیت آنچنان در دنیا مطرح نبود و جایگاهی نداشت. برکات مادی و معنوی این انقلاب قابل شمارش نیست. این انقلاب برای دنیا و آخرت مردم اثرات زیادی داشته است. البته اگر کسی اهل تعصب نباشد و بپذیرد چون بعضی ها اگر هر چه هم گفته شود نمی پذیرند و دائماً نیمه خالی لیوان را می بینند و دائماً بر روی عیب ها و نقص ها زوم می کنند و آثار و برکات مفید را نمی بینند.
وی افزود: این انقلاب استقلال، عزت، مردم سالاری و دخالت مستقیم مردم در سرنوشت خود را به ما داد که قبل از انقلاب وجود نداشت.تضعیف مستکبران بویژه اسرائیل و امنیت پایداری که ملت و کشور ما در این منطقه پر تنش دارد به برکت انقلاب است. مستضعفان و مظلومان دنیا از انقلاب ایران روحیه گرفتند و با پیروزی انقلاب امیدشان به نجات زیاد شد. اسلام ناب به دنیا معرفی شد و مردم ما عزت پیدا کردند. خودباوری در میان مردم و نسل جوان ما و حتی ملت های محروم دنیا با پیروزی انقلاب به وجود آمد.
خطیب جمعه اردکان اظهار داشت: شعار و ستون اصلی این نظام و انقلاب دو چیز بوده است؛ اسلامیت نظام و جمهوریت نظام. این انقلاب از اول بر پایه اسلام و جمهوریت یعنی حضور مردم در صحنه بنا شد و این دوعامل بوده است که انقلاب ما را در آستانه چهل سالگی رسانده است.مردم سالاری همین است و این مردم در همه جا در صحنه حضور داشتند و نقش مردم سرنوشت ساز است.امروز هیچ کس این شایعه دشمن را قبول نمی کند که مردم رأی بدهند و چیز دیگری از صندوق در بیاید. مردم می دانند هر که را انتخاب کنند همان انتخاب می شود و دشمن هم در طول این چهل سال هر چه توانسته است به این دو ستون حمله کرده است.
وی افزود: دشمن به اسلامیت این نظام، اعتقادات و باورهای دینی حمله کرده است و در مورد حاکمیت اسلام و حکومت ولی فقیه و خود ولایت فقیه شبهات زیادی مطرح کرده است اما نتوانست مردم را با این شبهات از این نظام دور کند. دشمن به جمهوریت این نظام نیز حمله کرده است و هر چه توانستند اظهار یأس کردند و تبلیغ یأس و ناامیدی کردند تا مردم ما در صحنه هایی مانند انتخابات و راهپیمایی ها شرکت نکنند و از مسئولین نظام نا امید شوند. هر چه توانستند ناکارآمدی این نظام را تبلیغ و ترویج کردند اما موفق نشدند و مردم با چه شکوه و عظمتی در انتخابات های مختلف به صحنه آمدند و چشم ها را خیره کردند و در راهپیمایی های متعدد به صحنه آمدند و افتخار آفریدند و پوزه دشمنان را بر زمین مالیدند.
حجت الاسلام شاکر تصریح کرد: مردم ما در روز 22 بهمن با شرکت خود در راهپیماییپیروزی انقلاب با آرمانهای امام و شهدا و مقام معظم رهبری تجدید بیعت خواهند کرد. گلایه های مردم به جای خود، مردم ما متوجه این مطلب هستند که باید از اصل نظام و انقلاب دفاع کنند. مردم از فساد، تبعیض و بی عدالتی گلایه دارند که امیدواریم مسئولان دست به دست هم بدهند و تلاش و کوشش خود را مضاعف کنند تا بتوانند دین خود را به این مردم خوب و فداکار ادا کنند.
ارسال نظرات