معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

دستاوردهای انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر چشمگیر و غیر قابل انکار است

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه جشنواره منطقه ای خوشنویسی مشق عشق گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر چشمگیر و غیر قابل انکار است.
کد خبر: ۸۹۸۶۷۶۸
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی محرمی گفت: انقلاب اسلامی علی رغم کینه دشمنان و اعمال تحریم های ظالمانه ،از روزهای اول در همه حوزه ها مخصوصا حوزه فرهنگ و هنر، دستاوردهای چشمگیر و غیر قابل انکاری داشته و این ایام فرصتی مناسبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب شکوهمند ایران اسلامی  است چرا که برای مقابله با این دشمنی ضروری است تا هماره دستاوردها و موفقیت های انقلاب اسلامی برای مردم بویژه نسل جوان تبیین شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر، هم از نظر تامین و تجهیز فضاهای فیزیکی و هم از نظر تولید برنامه های فاخر و تاثیر گذار فرهنگی و هنری دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

محرمی در ادامه سخنان خود با قدردانی از انجمن خوشنویسان شهرستان و سایر دست اندرکاران برگزاری جشنواره به سطح و کیفیت بالای آثار ارائه شده در جشنواره با موضوع ایثار و شهادت اشاره و خاطر نشان کرد: بسترسازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف و تکالیف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین اصحاب فرهنگ و هنر است تا از این طریق فرهنگ ایثار و شهادت را با زبان پویا، تاثیرگذار و ماندگار هنر تبیین و ترویج نمایند.

وی با اشاره به اینکه خوشنویسی شاخص‌ترین هنر در حوزه هنر آئینی و ارزشی و متجلی‌ترین هنر اسلامی است،‌ گفت: خوشنویسی در طول تاریخ فراز و فرودهای مختلفی را تجربه کرده است و نقطه عطف این هنر آن است که با مسائل دینی و ارزشی عجین شده است.

محرمی بیان کرد: همایش مشق عشق دعوتی از هنرمندان و اهالی خوشنویسی برای نگارش آثاری ارزشمند است که با هدف توجه دادن به مقوله‌ی ایثار و شهادت و نقش موثر هنر در این حوزه برگزار شده است زیرا این عرصه سرشار از مضامینی برای آفرینش آثار هنری است.

وی در ادامه سخان خود به تشکیل دبیرخانه دایمی جشنواره سراسری خوشنویسی مشق عشق در شهرستان ملکان تاکید کرد .

محرمی در ادامه با اشاره به عقد تفاهم نامه مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان شرقی  خاطرنشان کرد: آمفی تئاتر مجتمع فر هنگی هنری ملکان تا پایان سال ١٣٩٦ به سیستم پخش دیجیتال فیلم مجهز خواهد شد.

 در این جشنواره همچنین از خانواده شهید مدافع حریم وطن سرهنگ فیروزی و جانباز دوران دفاع مقدس آقای حاج حسین جلالی و از برگزیدگان جشنواره تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها