همزمان با سی و نهمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی خانه نخبگان علمی بسیج مشگین‌شهر با حضور اساتید دنشگاهی و جمعی از نخبگان شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۸۶۸۲۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

خانه نخبگان علمی بسیج در مشگین‌شهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ پاسدار فاضل احدی مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در مراسم افتتاحیه خانه نخبگان علمی بسیج گفت: بسیج علمی بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری در سال 88 به لحاظ نیاز و رفع کاستی‌های جامعه راه اندازی و در دو حوزه تحقیقاتی و پژوهشکده و بسیج علمی فعالیت خود را شروع کرده است.

 وی افزود: در هر شهرستانی منابع انسانی توانمند و پویایی وجود دارد که باید در کنار هم قرار گیرند تا به کمک هم بتوانند در جهت توسعه شهرستان گام بردارند لذا خانه نخبگان بهترین مکان برای ساماندهی نخبگان شهرستان است تا بتواند مشکلات موجود در شهرستان و استان را شناسایی و راهکار مناسب برای مسئولان ارائه دهند.

 وی تاکید کرد: این خانه با اهداف کمک به جذب، سازماندهی و تأثیرگذاری ظرفیت نخبگی و دانشی شهرستان در راستای توسعه و شکوفایی و شناخت موانع پیشرفت شهرستان و ایجاد اتاق فکر و هسته‌های علمی و تخصصی در راستای کمک رسانی علمی و فکری به تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان راه‌اندازی شده است.

 احدی گفت: سازمان بسیج علمی اولین سازمانی در سطح کشور است که از ایده‌های مبتکران به صورت بلاعوض در سه مرحله 3 میلیون ريال، 50 میلیون ريال و تا 250 میلیون ريال حمایت می‌کند تا ایده‌ها منجر به تولید شود.

 وی خاطر نشان کرد: مهمترین هدف خانه نخبگان استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات، تهدیدات و آسیب‌های جامعه است و مطالبه گری از مسئولان از وظایف مهم این خانه است.

 وی در خصوص گستردگی فعالیت این خانه گفت: خانه نخبگان بسیج در استان با مدیران دستگاه‌های مختلف استانی تفاهم نامه‌ای انعقاد کرده تا به کمک هم بتوانند کاستی‌ها جامعه را به نحو احسن مدیریت و رفع کنند.

 حجت الاسلام رضایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مشگین‌شهر با اشاره به ظرفیت بسیج در حوزه‌ها مختلف گفت: بسیج در همه عرصه ها با توانمندی ظاهر شده و در این برهه نیز در عرصه جنگ نرم، نیاز است که نخبگان به صورت جدی و حساس وارد میدان شده تا با استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی نخبگان این شهرستان مسئولان را در جهت توسعه روز افزون یاری کنند تا در آینده شاهد برکات آن باشیم.

خانه نخبگان علمی بسیج در مشگین‌شهر افتتاح شد

ارسال نظرات