دوره ضابطین قضایی ویژه بسیجیان در شهرستان بشاگرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۶۸۵۲
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حسن نکویی مسئول امر به معروف ونهی از منکر ناحیه سپاه بشاگرد گفت: دوره ضابطین قضایی ویژه بسیجیان در ناحیه سپاه بشاگرد  برگزار شد.
نکویی اظهار داشت: دوره ضابطین قضائی با حضور نماینده دادگستری، شهرستان بشاگرد، به مدت 60ساعت، آموزش مباحث مربوط به قانون جدید آئین دادرسی کیفری، قانون حمایت قضائی از بسیج و اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،و گشت های بسیجی محله محور برگزار شد. 
وی افزود: در اين دوره آموزشی85 بسيجي از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت و ارکان گردان‌های ناحیه سپاه بشاگرد  شركت داشتند. وي گفت: ضابطین قضایی بسیج با فراگیری مباحث حقوقی و کیفری، زمينه ارتقا سطح كيفي فعاليت‌ها و ماموريت‌هاي محوله در حوزه تامين و حفظ امنيت را فراهم خواهد كرد.
نکویی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیج به عنوان ضابطین فضائي خاص محسوب مي‌شوند و با اخذ مجوزهاي قانوني از سوي دادگستري امكان همكاري در تامين نظم و امنيت پايدار با نيروي انتظامي را پيدا مي‌كنند، برگزاري دوره‌هاي آموزشي در حوزه‌هاي حقوقي و قضايي بسيار مهم است.
وي خاطرنشان كرد: آشنايي با روند قضايي در اجراي ماموريت‌هاي محوله، فراگيري مباحث پايه و اوليه دادرسي و قضايي، آشنايي با محاكم دادگستري و ... از اهداف برگزاري اين دوره آموزشي بوده است.
وی با اشاره به اهمیت مأموریت ضابطین قضائی در برنامه های اطلاعاتی و امنیتی بسیج، بیان داشت: در این دوره موضوعات دیگری همچون ، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و فرمان 8 ماده ای حضرت امام خمینی(ره)، توسط نماینده دادگستری  شهرستان، مطرح و اموزش داده شد. 
نکویی در پایان تاكيد كرد: ارتقا دانش و آگاهي‌هاي بسيجيان، آنان را در اجراي هرچه بهتر مسئوليت‌هاي محوله به‌عنوان هاديان امر به معروف و ناهيان از منكر، ياري رسان است.
ارسال نظرات