مسئول بسیج سازندگی استان البرز: در هر موضوع و مکانی که حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی اولویت داشته باشد قطعا بسیج ورود پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۸۶۸۵۵
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، علی ترکاشوند مسئول بسیج سازندگی استان البرز اظهار کرد: فعالیت بسیج سازندگی مبتنی بر مردم است و یکی از مدیریت ها و بخش های بسیج سازندگی مربوط به اردوهای مدیریت جهادی می شود که به تعبیر مقام معظم رهبری همان جوان هایی هستند که به صورت خودجوش برای عمران و آبادانی مناطق کمتر توسعه یافته کشوراعلام آمادگی می کنند.

فعالیت بسیج سازندگی مبتنی بر مردم است


مدیرکل بسیج سازندگی استان البرز گفت: در اردوهای جهادی استان ۲۶۷ گروه جهادی داریم که شامل ۵ هزار نفر از جهادگرانی می شوند که در این استان برای عمران وآبادانی همه نقاط محروم و کمتر برخوردار اعلام آمادگی کرده اند.


ترکاشوند درباره توانمندی بسیج در شاخه های مختلف بیان کرد: یکی از مهمترین توانمندی های بسیج مربوط به برگزاری اردوهای جهادی است و در شاخه های دیگر مانند مدیریت فنی و محرومیت زدایی و همچنین مدیریت فرهنگی بسیج دارای برنامه های خاص و ویژه است و در نهایت نیز در مدیریت اقتصاد مقاومتی و خدمات رسانی به محرومان بسیج نقش عمده ای را ایفا می کند.


مدیر کل بسیج سازندگی استان البرز توضیح داد: در خصوص کشاورزی ما طرحی در ابلاغیه بسیج سازندگی داریم به اسم "طرح همگام با کشاورز" که در این طرح استفاده از ظرفیت مهندسان فارغ التحصیل کشاورزی مدنظر است که در این طرح یک مهندس کشاورز در کنار یک خانواده روستایی به مدت سه روز زندگی می کند و علمی شدن روند کشاورزی و تجاربش را در اختیار کشاورز قرا می دهد.


وی تصریح کرد: پارسال با ۱۴ میلیارد تومان، ۷۵۰ واحد کارگاهی با تسهیلات ارزان قیمت ایجاد کردیم که اگر هر کارگاه ۴ نفر اشتغالزایی کرده باشد نزدیک به ۳ هزار نفر دارای شغل شده اند، اگر در بدترین حالت ۵۰ درصد نیمه فعال یا راکد باشد بازهم رقم توجهی در حدود ۱۵۰۰ نفر با تسهیلات بسیار کم و توانمندسازی و آموزش دارای شغل شده اند.


ترکاشوند ادامه داد: سازمان بسیج سازندگی در اصل یک سازمان تسهیل گر است و با انعقاد تفاهم نامه هایی با دستگاه های دولتی سعی می کند موانع و بروکراسی های مازاد بر سر راه تولید را بردارد که در این راستا در یکی از تفاهم نامه های ما با اداره تعاون و رفاه اجتماعی بنا براین شده است که جهت اشتغال پایدار به ایجاد یک شرکت تعاونی مبادرت کنند.

ارسال نظرات