معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر 57 یادواره شهدای معلم و دانش آموز در قالب متمرکز منطقه ای و مدرسه ای در این استان با شعار راه امام و شهدا در ایران سرافراز ادامه دارد، با حضور خانواده معظم شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۶۸۷۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، مسعود مهران نیا معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت : :این یادواره ها به منظور گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر و تجدید بیعت فعالان سنگر علم و دانش با امام راحل ، شهدا و ولایت فقیه در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش از جمله در مدارس شاهد استان و دانشگاه فرهنگیان مرکز ابوالقاسم فردوسی کرج برگزار شد.

برگزاری 57 یادواره شهدای معلم و دانش آموز در استان البرز


وی با اشاره به اینکه امروز حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب بر همه واجب است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از وظایف دلسوزان نظام و انقلاب به ویژه در بین نسل چهارم انقلاب را تشکیل می دهد.


وی بیان کرد: در این یادواره ها سخنرانان درباره انقلاب‌های صورت گرفته در کشورهای مختلف سخن گفتند و یا آور شدند: انقلاب اسلامی ایران که با فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب شکل گرفت، دارای قداست و عظمت بوده و در آن روزها مردم به خیابان ‌ها آمدند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند و از مواضع دین دفاع کنند.


وی تعداد شهدای انقلاب تا قبل از جنگ تحمیلی را 70 هزار شهید و یکصد هزار زخمی و بعد از جنگ تحمیلی را بیش از 213 هزار شهید ذکر کرد و ادامه داد: مردم ایران بهای سنگینی برای این انقلاب پرداخته و امروز همه باید در مقابل توطئه دشمنان که قصد براندازی نظام را دارند بایستند به گونه ای که حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب امروز بر همه واجب است.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: در این یادواره ها راویان، خاطراتی از شهیدان 8 سال دفاع در عملیات های مختلف و همچنین شهدای مدافع حرم بیان کردند.


مهران نیا اضافه کرد: در این یادواره ها دلنوشته های دانش آموزان به امام و شهدا قرائت شد و نمایشگاهی از فعالیت های دانش آموزان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در قالب عکس ، روزنامه دیواری ، مقاله نویسی با محوریت دیدار از خانواده معظم شهدا، عطر افشانی و گلباران مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی ، فرهنگی، علمی و پژوهشی به نام شهدا، افتتاح طرح های عمرانی از جمله مدارس به نام شهدا و سفر معنوی راهیان نور نیز به نمایش گذاشته شد.


وی تاکید کرد: برگزاری این یادواره ها در ایجاد پل ارتباطی بین نسل اولی‌ها و نسل سوم و چهارمی‌های انقلاب، تجدید میثاق با تفکر ناب محمدی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام شهدا و ادای احترام به خانواده‌های معظم شهدای معلم و دانش آموز و زنده نگه داشتن یاد این شهدای گرانقدر نقش موثری دارد.


در این یادواره ها از خانواده معظم شهدا و دانش آموزان فعال در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس استان البرز با اهدا لوح سپاس تجلیل شد و پرچم مقدس ایران اسلامی به اهتزاز درآمد.استان البرز بیش از 300 دانش آموز و 90 معلم شهید تقدیم انقلاب کرده است.استان البرز هم اکنون بیش از 459 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.

ارسال نظرات