مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم مشهد:
مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم مشهد گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب کتابخوانی چیزی است که برای یک ملت، فریضه و لازم است.
کد خبر: ۸۹۸۶۹۰۸
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
حجت الاسلام محمدمراغه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با اشاره به برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی جوان سرباز ویژه دهمین جشنواره حضرت علی اکبر (علیه السلام) به مناسبت دهه فجربامحوریت کتاب جوان در حوزه‌های مقاومت بسیج اشاره داشت: رهبر انقلاب اسلامی همواره بر ترویج کتاب و کتاب‌خوانی تاکید و اهتمام ویژه‌ای دارند و هر ساله نیز از نمایشگاه کتاب تهران به صورت ویژه بازدید می‌کنند، تا با حضور خودشان اعلام کنند که کتابخوانی جزء اصول و ارزش‌های انسانی است.

مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم با توجه به فرمایشات هدایتگرانه امام خامنه‌ای تأکیدکرد: کتابخوانی چیزی است که برای یک ملت، فریضه و لازم است، کتاب یک موجود ذی قیمت است و در همه زمان‌ها اینطور بوده و خواهد بود، لذا باید به کتاب اهتمام ورزید، اهتمام به کتاب در واقع قوامش به اهتمام به کتابخوانی است. در جامعه باید سنت کتابخوانی رواج پیداکند، فایده سوادآموزی این است که بتوانند از این مجموعه عرضه کننده فکر و ذوق و استعداد دیگران استفاده کنند و این بدون کتابخوانی امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام مراغه هدف از اجرای مسابقه کتابخوانی را اینگونه عنوان کرد: طراحی مسابقه در سطوح بالا به دلیل ایجاد شوق مطالعه در نسل امروز خصوصاجوانان و سربازان که در آینده کشور مؤثرند، می‌باشد.

وی افزود: موانعی که باعث شده است درصد کتابخوانی در جامعه کم شود باید برطرف شود. عرضه کتاب‌های جیبی و کوچک از راه‌هایی است که می‌تواند کتابخوانی را در بین مردم نهادینه کند.
 
وی در ادامه بیان داشت: الان خلاصه کردن ‏کتاب‌های بزرگ و ساده کردن کتاب‌های دشوار، در دنیا معمول است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها