مسئول فرهنگی سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج:

هدف از کار فرهنگی همسو کردن مردم با تفکر انقلابی و تربیت جوان مومن برای انقلاب است

مسئول فرهنگی ناحیه امام حسین (ع) کرج: هدف از اجرای تمامی مراحل اصول کار فرهنگی همسو کردن مردم با تفکر انقلابی و تربیت جوان مومن و پای کار برای انقلاب است.
کد خبر: ۸۹۸۶۹۱۲
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، برادر پاسدار روح الله فضلی مسئول فرهنگی سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج با حضور در کارگاه توانمند سازی مدیران فرهنگی تمدن ساز که روز جمعه ۲۰ بهمن ماه برگزار گردید ، در جمع فعالان فرهنگی حوزه ۱۲۵ شهید رجایی برادران و ۱۲۶ حضرت سکینه (س) خواهران به بیان اصول کار فرهنگی پرداختند.

هدف از کار فرهنگی همسو کردن مردم با تفکر انقلابی و تربیت جوان مومن برای انقلاب است

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج گفت : مبحث در صدر پیگیری فعالیت های فرهنگی مبحث شناخت است و تا شناخت از کاری که می خواهیم انجام دهیم حاصل نشود شاکله ی کار تشکیلاتی شکل نمی گیرد که خود شناخت شامل هدف گذاری و در نظر گرفتن چشم انداز و آینده نگری است.

وی در دومین مرحله از اصول کار فرهنگی را برآورد وضعیت فرهنگی معرفی کرده بود اظهار داشت: برآورد وضعیت فرهنگی پایش منطقه است ، یعنی شناخت حیطه ی کاری که خودش یکی از اصول اصلی کار برنامه ریزی است. ایشان همچنین ادامه داد باید ظرفیت ها ، فرصت ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف منطقه را شناخت و از تمامی امکانات شامل فرهنگسراها ، مساجد، موسسات، تشکل های مردم نهاد، خدمات رفاهی ، اساتید و چهره های شاخص یک محله یک سند تنظیم کرد.

سید روح الله فضلی سومین مبحث اصول کار فرهنگی بعد از برآورد وضعیت را تفکر و ایده پردازی بیان کرد و گفت: بر اساس هدف گذاری که در مراحل قبل انجام شده است ، در هیئت اندیشه ورزان شروع کنید به برنامه نویسی برای آن کار.

وی بیان داشت : چارچوب های اصلی کار در اینجا شکل می گیرد یعنی جایی که می خواهد اندیشیده بشود که خود این مرحله راه ها و روش های مختلفی دارد و بدانید انجام یک کار سه شرط اصلی دارد که نباید فراموش شود:۱- اینکه تفکر شده باشد۲- علمی به آن نگاه شود۳- نتیجه اش مشخص شود که این سه شرط در روند برنامه نویسی شما تاثیر دارند.

معاون فرهنگی ناحیه امام حسین(ع) در چهارمین مرحله از اصول کار فرهنگی به فرایند اجرا اشاره کرد و گفت: در فرآیند اجرا این نکته را باید در نظر گرفت که تشکیلات باید یک رهبری واحد داشته باشد که در ان علاوه بر مشورت و کار گروهی ، رهبر واحد اشراف کامل بر هدف و برنامه ریزی داشته و کمک کار افراد در تشکیلات باشد و مرتبا انگیزه را در بدنه ی خود تزریق نماید.

وی با توصیه به فعالان و عناصر فرهنگی بیان کرد : از مدارس غافل نشوید زیرا ظرفیتی است که خروجی آن در خانواده، دانشگاه و جامعه بروز می کند. و همچنین توصیه کردند اخلاق یکی از مباحث مهم در فرآیند اجراست پس اخلاق محور و گشاده رو باشید.

سید روح الله فضلی پنجمین مرحله از اصول کار فرهنگی را نیز مرحله بازخورد معرفی کرد که در این مرحله با پیگیری ضعف ها و حُسن های کار بعد از اجرا و رفع آن جهت برنامه ریزی بعدی کیفیت کار بالا می رود ، پس ارتقاء سطح کیفی برنامه ها از این مرحله به وجود می آیند.

ایشان در آخر تداوم ارتباط را از آخرین و مهم ترین مرحله بعد از بازخورد معرفی کرد و بیان داشت که این تداوم روش های مختلفی دارد که هم می تواند منجر به فرصت ها شود و هم آسیب ها.

معاونت فرهنگی اجتماعی ناحیه امام حسین (ع) در پایان سخنان خود چشم اندازی از برنامه های سال آینده را خطاب به جمع حاضر توضیح داد و بیان داشت: در سال آینده برنامه ها در سه عنوان اصلی برنامه نویسی شده اند که شامل: ۱- محله مهربانی ۲_ حیات مهدوی۳- مدرسه تا مسجد می باشد که تمامی کارها و فعالیت های فرهنگی شما جزء زیر شاخه های این سه سر فصل اصلی قرار می گیرند.

وی افزود : محله مهربانی بُعد اعتلای بیرونی بسیج است یعنی کاری که صرفا برای مردم و خدمات رسانی به آنها انجام می شود، حیات مهدوی که هم اعتلای بیرونی و هم اعتلای درونی در آن هست، که اعتلای بیرونی آن برای مردم و اعتلای درونی آن برای بسیجیان می باشد.

وی در پایان اظهار کرد :  تمام تلاش ما در برنامه ریزی های سال آینده این بوده است که این سه سر فصل بیاید به سمت اینکه کار را هدف گذاری کنیم ، با فکر به جلو ببریم، از بی نظمی دوری کنیم، و انسجام در کارها داشته باشیم که ان شاءالله هدف ما همسو کردن مردم با تفکر انقلابی برای تربیت جوان مومن و پای کار انقلابی باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار