مسئول برگزاری مسابقات انتخابی تیم سپک تاکرا لرستان:

سپک یک رشته کلاسیک و نیاز به حمایت دارد

مسئول برگزاری مسابقات انتخابی تیم لرستان گفت:تیم سپک لرستان در چند دوره منتخب  تیم ملی  بوده و این ورزش نیاز به حمایت مسئولین استانی و شهرستان دارد.
کد خبر: ۸۹۸۶۹۴۲
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سپک تاکرا (Sepak Takraw) ورزش نوپایی در کشور ماست . ورزشی که در حال حاضر دوران ابتدای شکل گیری خود را سپری می کند و میرود تا کم کم جای خود را در میان سایر ورزشهای توپ و تور باز کند .و در چند سال اخیر این ورزش علاقه مندان زیادی را پیدا کرده است و در جهان دارای عناوین مختلف قهرمانی هست .

هر ساله برای انتخابی تیم ملی مسابقاتی برگزار می شود تا استعداد هایاین ورزش را شناسایی کنند.

و این مسابقات انتخابی برای تیم منتخب استانی برای اعزام به مسابقات لیگ کشوری سپک تاکرا در سال 96 به میزبانی ازنا در سالن مهر شهرستان در حال برگزاری است که در ان سه شهرستان از استان لرستان شرکت کرده‌اند.

 

مسئول برگزاری مسابقات انتخابی تیم استان لرستان جهت اعزام به لیگ کشوری مرضیه صادقی در گفتگو با خبرگزاری بسیج  از لرستان اظهار داشت :در این دوره طی ارسال دعوت نامه به همه شهرستان های استان لرستان ارسال شده است که سه  تیم  از ازنا، دورود و خرم آباد در این مسابقات که به مناسبت ایام الله دهه فجر و انتخابی تیم منتخب استانی در دوبخش رگو و دبل در دو رده نوجوانان و بزرگسالان جهت اعزام به مسابقات لیگ کشوری است حاضر شده اند.

 

وی افزود :تیم اول این مسابقات که در دوره رده سنی زیر 18 سال و بزرگسالان به مسابقات لیگ اعزام خواهند شد.

 

صادقی عنوان کرد :این رشته جز رشته هایی کلاسیکو  دارای سطح بالا و سنگینی در رشته های توپ تور محسوب می گردد.

 

وی بیان کرد: در سال هایی اخیر 3 نفر از بانوان شهرستان ازنا به تیم ملی دعوت شده اند و چند دوره تیم لرستان منتخب تیم ملی در مسابقات بوده است و تیم ازنا نیز سه دوره متوالی منتخب تیم استان لرستان در لیگ کشوری و دارای مقام هایی برتر در لیگ سپک شده است.

 

سرپرست مسابقات از مشکلات اینگونه می گوید :این تیم از مشکلات مالی رنج می برد و ورزشکارن این رشته هزینه ها این ورزش را خودشان تامین می کنند و امیدواریم مسئولین شهرستان و استان در حد عالی و شایسته از تیم در حد ملی حمایت کنند.

 

وی با اشاره به  مشکلات دیگر این رشته را در شهرستان ازنا خاطر نشان کرد: در شهرستان ازنا یک سالن  برای بانوان این رشته وجود ندارد که این مشکل از ماده 88 خصوصی سازی است که سالن هایی مهر و بهشتی که برای بانوان است را به مزایده گذاشته اند و بیشتر ورزشکارانی که در سطح ملی هستند به این علت از ورزش دور شده اند.

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان در پایان به تیمهای برتر حکم قهرمانی اهدا گردید,که تیم اول هر رده سنی به مسابقات کشوری اعزام خواهد شد, قهرمانان تیم در رده بزرگسالان از ازنا مژگان لک,فاطمه دبیری,فاطمه فولادوند,فاطمه لک,زهرا ورمزیاربزرگسالان در بخش نوجوانان تیم ازنا متشکل از,زهرا توکلی,نگین اسدالهی ,ریحانه پورمند,یگانه عباسی,عسل دبیری,به مربیگری مژگان لک و سرپرستی خانم پروین بیرانوند که به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات