یادواره شهدای انقلاب شهر میناب در جوار ملکوتی شهدا برگزار شد

نخستین یادواره شهدای انقلاب میناب در جوار ملکوتی شهدا با حضور مسئولین نظامی و انتظامی و روسای ادارات در گلزار شهدای میناب برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۶۹۶۱
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین میرزا حسین معتمدی فر در نخستین یادواره شهدای انقلاب شهرستان میناب،ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدا و دهه مبارک فجر شهیدان جهانگیر امینی و سید ابراهیم موسوی را نماد قدرت و صلابت مردم استان هرمزگان در مقابل استکبار دانست و افزود: حق شهید و شهادت باید بر مبنای احادیث و قرآن در جهت تبیین به آیندگان تبیین شود.

خطیب جمعه مردم میناب گفت: از برگزاری مجالس گرامیداشت یاد و خاطره شهدا باید شهید درست شود و قرارگیری در مراسم یاد و خاطره شهدا باید عشق به شهدا در وجود آدمی نهادینه شود.

معتمدی فر پیشگام و خط شکن بودن را یکی از ویژگی های شهدای نهضت و انقلاب برشمرد و اذعان داشت: آنها با پیشگام بودن خود سنت حسنه شهادت را در جامعه نهادینه کرده اند.

وی در پاسخ به سوال افرادی که می گویند شهدا رفته اند، گفت: بحث شهید و شهادت مقوله تمام ناشندنی است، شهدا جاوید هستند بلکه این ما هستیم که از قافله عقب مانده ایم.

وی حیات و ممات جامعه را در گرو نهادینه کردن سنت های آن برشمرد و گفت: شهدای نهضت و انقلاب اولین پایه گذاران سنت شهادت هستند.

امام جمعه میناب ایستادگی در برابر نظام سلطه،و کار بدون چشمداشت و روحیه آزادی خواهی را یکی دیگر از فضیلت و برتبری شهدا نهضت وانقلاب برشمرد و تصریح کرد: در روزهایی که رژیم طاغوت اجازه نفس کشیدن به ما نمی دادند جوانانی از این شهرستان برای مقابله با طاغوت برخواستند و با گذشتن از جان خود برای ما عزت به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام معتمدی فر گفت: شهدای انقلاب بدون چشمداشت و بدون انتظار سهمیه و جذب در دانشگاه باروحیه انقلابی و آزادی آزادی خواهی خود ازجان و مال خود گذشتند تا ما همواره سر ما در مقابل استکبار بلند باشد ولی متاسفانه برخی افراد در جامعه امروزی از کار نکرده انتظار لو حتقدیر دارند که اگر از آنها تقدیر نشود از همه قهر می کنند.

شهیدان جهانگیر امینی و شهید سید ابراهیم موسوی نسب دو شهید انقلاب در شهرستان میناب که در بهمن ماه سال ۸۷ توسط رژیم ساواک به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات