باید شهروندان با پرداخت عوارض نوسازی سالیانه خود شهرداری را در اجرای بهتر پروژه‌ها کمک کنند.
کد خبر: ۸۹۸۷۰۱۰
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان گفت: عوارض نوسازی چیزی است که شهروندان سالیانه مبلغی را به عنوان نوسازی و همچنین جمع‌آوری پسماند پرداخت می کنند که در صورت پرداخت، 10 درصد خوش حسابی برای آنها اعمال شده و سپس فیش برای آنها ارسال می‌شود.

ابوالفضل بیگدلی افزود: بحث عدم پرداخت عوارض سالیانه توسط برخی از شهروندان موضوعی است که همواره وجود داشته و دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری به عنوان نهاد عمومی برای خدمات رسانی بهتر در شهر نیازمند دریافت مبالغ عوارض در راستای قانون و مصوبات شورای اسلامی شهر است،اظهارداشت: شهروندان نیز باید در این زمینه شهرداری را همکاری و همراهی کنند.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان تصریح کرد: سالانه  120 هزار قبض در قالب عوارض نوسازی به درب منازل ارسال می‌شود که  از این تعداد فقط 40 هزار خانوار عوارض خود را پرداخت می‌کنند.

ابوالفضل بیگدلی گفت: اگر شهروندی عوارض خود را به موقع پرداخت نکند، 9 درصد جریمه علاوه بر حذف خوش حسابی در قبوض آنها برای سال بعد اعمال و محاسبه می‌شود و  این جریمه زیان دیرکرد نام دارد.     

وی با اشاره به اینکه برخی از شهروندان حتی این را نیز پرداخت نمی کنند و انتظار دارند که همه پروژه های شهری اجرایی شود، اظهار داشت: البته شهرداری اهرم فشار را دارد، اما از آن استفاده نکرده است، ولی باید شهروندان با پرداخت سالیانه خود شهرداری را در اجرای بهتر پروژه‌ها کمک کنند.

ارسال نظرات