خبرهای داغ:
امام جمعه محمدیه:

کارآمدی انسان در عمل به باورهای دینی است

امام جمعه محمدیه گفت: انسان اگر به دستورات دینی به درستی عمل کند بسیاری از مشکلات جاری حل شده و کار آمدی انسان در عمل به باوهای الهی و مذهبی تبلور می کند
کد خبر: ۸۹۸۷۰۲۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،حجت الاسلام موسوی موینی امام جمعه محمدیه در کلاس اخلاق پرسنل سپاه صاحب الامرعج که در حسینیه ثارالله برگزار شد گفت: انمسانها و ملت هایی که تا امروز موفق بوده اند خودسازی داشته اند و هرچقدر بیرون خود را آراسته کنیم از درون سازی و نفس غافل می شویم. انسان موجودیست که با خودسازی و خودشناسی می تواند به خدا نزدیک شود و لازمه خداشناسی خودسازی و ترکیه نفس می باشد.
وی در ادامه اظهار داشت: انسان اگر به دستورات دینی به درستی عمل کند بسیاری از مشکلات جاری حل شده و کار آمدی انسان در عمل به باوهای الهی و مذهبی تبلور می کند برخلاف کسانی که عنوان می کنند دین در جامعه فردیست هرچقدر به تعالیم دینی عمل شود دنیای انسان ساخته می شود. دین دنیای حال و آخرت را آباد می کند.
موسوی موینی ضمن به اصلاح امور فردی و عمومی گفت: اگر کسی بین خود و خدایش به اصلاح امور بپردازد خدای متعال نیز سایر امور را برایش تسهیل خواهد کرد و در دنیا و آخرت برایش گشایش های زیادی قرار می دهد. امام مستضعفان در سن 87 سالگی عظمتی را خدا به وی اعطا می کند که تمام خردمندان بدان اذعان دارند و مقام شامخ شهدا نیز اینگونه بوده که دیوار طمع و دنیا پرستی را بین خود و خدا برداشتند تا به راحتی عند ربهم یرزقون شوند.
امام جمعه محدیه تاکید کرد: انسان وقتی گناهی را مرتکب می شود نباید دنیا را مذمت کند بلکه به نفس و درون خود بنگرد که چرا تفکر و تعقل در خصوص این گناه را از او گرفته و تابع نفس شده و دنیا همان دنیایی است که انسانهای زیادی در آن به تعالی رسیده اند و اگر با سلامت نفس با دنیا رفتار کنیم مشکلی برای انسان پیش نخواهد آمد.
موسوی موینی در پایان ضمن اشاره به جایگاه بلند و رفیع شهدا گفت: روز قیامت همه به مقام شهدا حسرت می برند و یوم الحساب به معنای این است که چرا نتوانستیم در این دنیا توشه اخرت را با سلامت نفس ببندیم هر عملی داشته باشیم نتیجه آن در محضر الهی خواهد بود زیرا نمایش تمام درون انسان در قیامت است.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها