در نشست فرمانده سپاه سلمان با اصحاب رسانه مطرح شد
در نشست صمیمی فرمانده سپاه سلمان استان با اصحاب رسانه اقدامات انجام شده کنگره ملی شهدای استان تشریح شد
کد خبر: ۸۹۸۷۰۸۳
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، فرمانده سپاه سلمان استان در این نشست که در میهمانسرای سپاه سلمان استان برگزارشد، اظهار داشت: برای برگزاری این کنگره عظیم از دو سال قبل برنامه ریزی شده است و شورای سیاستگذاری این کنگره با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرمانده قرارگاه قدس،مدیرکل صدا و سیما وروسای نهادهای مرتبط تشکیل شده است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه در این راستا 325 برنامه جهت اجرا در کنگره ملی شهدا تدوین شد افزود: جمع آوری اسناد و مدارک مربوط به شهداء در قالب بانک جامع اطلاعاتی شهداء از جمله اقدامات انجام شده توسط این کنگره است.

وی به وجود 6 هزار شهید بومی و غیر بومی اشاره و تصریح کرد:از مجموع 2056 شهید استان تعداد 243 شهید پاسدار،537 شهید بسیجی،493 شهیدارتشی،463شهید انتظامی،14 شهید خواهر و 306 شهید در زمره شهدای مردمی هستند که در حوادثی مانند تاسوکی، مسجد جامع و تاسوعای حسینی در چابهار به شهادت رسیده اند.

وی ادامه داد:وجود خانواده های دارای چند شهید و 5 هزار جانباز از جمله افتخارات مردم استان است. که بافرهنگ ایثار و شهادت عجین شده اند.

پژوهش و تالیف در خصوص شهداء یک ضرورت است

فرمانده سپاه سبلمان با اشاره به تشکیل کمیته پژوهش ، تالیف، تدوین، چاپ و نشر کنگره ملی شهدای استان گفت: این کمیته توسط دانشگاه سیستان و بلوچستان تشکیل شده است و در تدوین کتب چاپ شده از استادان برتر ادبیات استفاده شده است.

سردار حسین معروفی افزود: تولید کتاب شهدای شاخص استان و جمع آوری و چاپ دایره المعارف شهدای استان از جمله اقدامات این کنگره است و 14 کتاب نیز به عنوان کتاب فاخر در سطح ملی مطرح شده است.

وی تصریح کرد:کتب به چاپ رسیده علاوه بر توزیع در کنگره ملی شهدای استان در پژوهش ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تقدیم کتب به چاپ رسیده به مقام معظم رهبری(مدظله)

فرمانده سپاه سلمان از دیدار با مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر به تهران سفر کرده ام و به دیدار مقام معظم رهبری (مدظله) نائل آمدم.

سردار معروفی افزود: در این سفر از کتاب های برتر به چاپ رسیده توسط رهبر رونمایی شد و ایشان از کتاب های به جاپ رسیده تمجید کردند.

وی تصریح کرد: چاپ کتاب در خصوص شهید سبیل اخلاقی و حسینعلی عالی از جمله اقدامات برجسته این کنگره که با هدف تقریب مذاهب می باشد و در این سفر شهید سبیل اخلاقی کوچکترین شهید اهل سنت جبهه و جنگ را به خدمت ایشان معرفی کردم.

وی ادامه داد:در این کنگره برای همه شهداء از جمله شهدای اهل تسنن و تشیع ، شهدای ارتش، نیروی انتظامی و شهدای مردمی کتاب تدارک دیده شده و به همه با یک نگاه توجه شده است.

وی بیان کرد: در دیدار با مقام معظم رهبری 8 تیم از افراد برگزیده نظیر علمای اهل سنت و تشییع حضور داشتند و در انتخاب افراد تقریب مذاهب و برابری قومیت ها در نظر گرفته شده بودکه تصویری جالب رادر این دیدار به نمایش گذاشت.

فرمانده سپاه سلمان گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار با اشاره به سکونتشان در شهرستان ایرانشهر ارادت خویش را به این شهرستان و مردمش بسیار بالا و عاطفی توصیف کردند.


دهه مبارک فجر / دهه دیدار با خانواده شهداء

فرمانده سپاه سلمان استان گفت:دیدار با خانواده 2058 شهید استان حرکتی عظیم در قالب کنگره ملی شهدای استان بود که از دهه مبارک فجر آغاز و امروز به پایان رسید.

سردار حسین معروفی افزود: برای تحقق این مهم تیم هایی متشکل از نیروهای نظامی بسیج، ارتش و انتظامی به دیدار خانواده شهداء پرداختند و ضمن اهداء هدایا و تندیس کنگره ملی شهداء به خانواده ها از آنان برای حضور در این مراسم بزرگ دعوت به عمل آمد.

وی تصریح کرد: این اقدام برجسته و تاثیر گذار نقش مهمی در زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا در جامعه ایفاء می کند.

تبدیل فضای استان به فضای شهید و شهادت / 96 المان شهید در استان نصب شد

وی در ادامه به نصب 96 المان شهید در شهرهای استان خبر داد و گفت: نصب المانهای شهدا در خیابان ها و معابر شهر فضای استان را به شهید و شهادت معطر می کند و یاد و نام شهدا را در اذهان زنده نگه می دارد.

وی با بیان اینکه این تحول به مدد کنگره ملی شهداء در استان ایجاد شده افزود: مردم با حضور در فضای شهری با دیدن عکس شهداء رشادتها و فداکاری آنان ، جبهه حق علیه باطل را به خاطر می آورد و ارزش های دفاع مقدس بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد.

وی تصریح کرد : المانهای شهدا مزین به تصاویر شهدای شیعه و سنی تداعی گر وحدت در جامعه خواهند بود،و هدف این کنگره که همان تقریب مذاهب است را محقق می کند.

برگزاری اجلاسیه شهداء / ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

فرمانده سپاه سلمان استان با اشاره به برگزاری یادواره و اجلاسیه شهداء گفت: تا کنون 38 یادواره شهید در استان برگزار شده و اجلاسیه مختلفی با موضوع تجلیل از جانبازان 70 درصد، اجلاسیه شهدای فرهنگی و نخبه و اجلاسیه شهدای جامعه روحانیت نیز برگزار شده است.

سردار  معروفی افزود: در این راستا 16 اجلاسیه به صورت منطقه ای و 4 اجلاسیه به صورت ویژه برگزار شده است .

وی با اشاره به اینکه تا کنون 12 ماهنامه ویژه کنگره به چاپ رسیده است و 3 هزار تندیس برای کنکره طراحی شده است.

تصریح کرد:10 فیلم مستند، 10 نماهنگ و تولید سرود به گویش های سیستانی و بلوچی و فارسی از دیگر اقدامات انجام شده توسط این کنگره است که زمینه را برای متندگاری این حرکت فراهم می کند.

حمایت از 2058 یتیم به نیابت از شهدای استان

فرمانده سپاه سلمان در این خصوص اظهار داشت: بدنبال تحقق دستاوردهای این کنگره در استان کار تحت پوشش قرار دادن ایتام به نیابت از شهداء در دستور کار کنگره قرار گرفت و در این خصوص اقدامات لازم انجام شد.

سردار حسین معروفی با اشاره به وجود 40 هزار یتیم در استان گفت: حمایت و تحت پوشش قرار دادن این تعداد یتیم یکی از دستاوردهای این کنگره ملی در استان است.


محلات و طایفه های استان برای شهداء پای کار آمدند

فرمانده سپاه سلمان گفت: این کنگره زمینه مشارکت طوایف و عموم مردم را در قالب یادواره شهدای محلات و طوابف فراهم کرد بطوریکه یادواره شهدای محله در مساجد استان توسط خود مردم برگزار شده وهر طایفه به معرفی شهید خویش پرداخته است.

سردار حسین معروفی با اشاره به مشارکت خودجوش 30طایفه در قالب این کنگره افزود: کنگره ملی شهدای استان حرکتی عظیم مردمی را در خصوص شهداء محقق کرد که قطعا دستاوردهای آن پس از برگزاری کنگره به ثمر خواهد نشست.

وی از همکاری فرمانداران و دستگاههای اجر ایی استان در خصوص هرچه بهتر برگزارشدن این جشنواره خبر دادو گفت:برای انعکاس فعالیتهای در حال انجام از فضای مجازی نیز استفاده شود.


 
مردم استان سیستان و بلوچستان مردمانی نجیب و صبورهستند

فرمانده سپاه سلمان گفت: مردم این استان، مصداق صبر و بصیرت هستند، ما سیستان و بلوچستان را با شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی، سردار شهدای سیستان و بلوچستان حاج قاسم میرحسینی فرمانده لشکر ثارالله؛ مولوی انقلابی و بسیجی شهید مصطفی جنگی زهی و کوچکترین شهید اهل سنت سبیل اخلاقی و نوجوان شهید سید محمد هاشمی می‌شناسیم.

سردار معروفی افزود: این مردم صبور، در دوران دفاع مقدس و شروع جنگ تحمیلی در دو جبهه دفاع از امنیت استان و برقراری امنیت در داخل استان و در جبهه کفر از انقلاب اسلامی دفاع می‌کردند و سیستان و بلوچستان جزو استان‌هایی است که دفاع در آن همچنان باقی است و در شهادت باز است.
وی تصریح کرد: امروز بر اساس بررسی دقیق علمی، وفادارترین مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌های اسلامی و ایرانی بودن که خاک را ناموس خود می‌دانند مردمان سیستان و بلوچستان هستند که در صدر جدول کشور قرار داردند.
ارسال نظرات