نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در قالب سه کمیسیون به مدت دو روز در زاهدان برگزار می شود
کد خبر: ۸۹۸۷۱۱۱
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
آیت الله سلیمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در قالب سه کمیسیون با سه محور کلامی، اجتماعی و بانوان کار خود را از چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه آغاز و تا جمعه ۲۵ بهمن ماه جاری به کار خود پایان می‌دهند.

وی گفت: در کمیسیون کلامی که با توجه به شرایط جاری جامعه است دعاوی جریان‌های تکفیری و آیات مورد استشهاد حضرات مورد بررسی قرار می‌گیرد که پنج محور کاری پیرامون وجوب نبرد با تمامی کفار، استفاده بدون قید و شرط از خشونت، حکم به کفر تمامی سران کشور‌های اسلامی و ملت‌های آنان از همه فرق، دارالکفر دانستن کشور‌های اسلامی و اولویت جنگ با کفار نزدیک است.

وی تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی که در خصوص تبیین سیره اجتماعی- سیاسی پیامبر (ص) است در محور‌های سیره اجتماعی- سیاسی پیامبر اعظم (ص) در رفتار با مومنان، سیره اجتماعی- سیاسی پیامبر اعظم (ص) در رفتار با مخالفان، سیره اجتماعی- سیاسی پیامبر اعظم (ص) در حل منازعات داخلی، سیره اجتماعی- سیاسی پیامبر اعظم (ص) در تمدن سازی اسلامی و انحراف گروه‌های تکفیری از سیره اجتماعی- سیاسی پیامبر رحمت (ص) می‌باشد.

وی بیان کرد: کمیسیون بانوان نیز در دو محور نقش‌های اولیه و ثانویه در خصوص نقش مادری، نقش همسری و نقش تربیت فرزندان و همچنین در موضوعات زن و رسانه، زن و فعالیت‌های اجتماعی، رابطه اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی زنان با تحکیم نظام خانواده، زن و سلامت جسمی و روانی، جایگاه ونقش زن در اندیشه متفکران معاصر فریقین (امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهید مطهری، سید ابوالحسن ندوی، سید قطب، ابوالاعلی مودودی) برگزار خواهد شد.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه ۲۲۸ مقاله به این همایش رسیده است، افزود: از این تعداد ۱۱۵ مقاله از آقایان و ۹۱ مورد از بانوان است که سهم بانوان در سال جاری رشد بسیار بالا و مطلوبی داشته است.

وی در تکمیل مطلب فوق خاطر نشان کرد: از مجموع ۲۲۸ مقاله ۷۱ مورد پذیرفته شد که در رنج‌های مختلف عالی، خوب، متوسط و ضعیف مورد بررسی قرار می‌گیرند.
ارسال نظرات