فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدان است و راه شهدا امروز نباید ابتر بماند.
کد خبر: ۸۹۸۷۱۴۱
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدان است/ راه شهدا ابتر نماند
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، یادواره شهدای «آبروی محله؛ شهید محله» به یاد شهیدان ابراهیم و حسین خواجه‌مظفری در محله مصلای شاهرود با حضور امام جمعه و فرمانده سپاه شاهرود و جمعی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و بسیجیان و به همت پایگاه امام موسی کاظم (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات ولایت شاهرود و مرکز حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج سپاه شاهرود مقابل منزل شهیدان خواجه‌مظفری برگزار شد.
در این مراسم که با تلاوت آیات کلام‌الله مجید توسط وحیدالدین وحیدنیا عضو شورای اسلامی شهر شاهرود آغاز شد، سعید اللهیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه شهید حسین خواجه‌مظفری در کربلای شلمچه در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید، گفت: در آن منطقه شرایط بسیار سخت بود و این شهید و همه شهدای که در آن منطقه بودند دلاورمردی‌ها کردند.
وی با اشاره به شهید ابراهیم خواجه‌مظفری که در سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسید، افزود: این عملیات هم عملیات سختی بود و ۱۱ کیلومتر حرکت با بلم در هور و بعد ۱۲ کیلومتر پیاده‌روی تا پشت دجله کار سختی بود که اگر خود را نساخته بودی، نمی‌توانستی و این شهدا خود را آماده کرده بودند.
فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این شهدا رسالتی بر عهده ما گذاشتند که راه آنان ابتر نماند و بنده بسیاری از شهدا را در لحظه شهادت بر بالین آن‌ها بودم و نگاه و سخنان آن‌ها را شنیدم و انتظار آن‌ها این بود که نگذاریم این انقلاب که ثمره خون آن‌هاست در اثر مکر دشمن و القائات آن‌ها نظام تضعیف شود و با توجه به مشکلات باید به خواست شهدا توجه کنیم و این دستاورد‌ها را حفظ کنیم و نگهبان راه آن‌ها باشیم.
محمد عرب‌عامری، هم‌رزم شهید ابراهیم خواجه‌مظفری در کلیات والفجر ۴ با بیان خاطراتی از این عملیات گفت: شهید ابراهیم امدادگر بود و ما در پنجوین و ارتفاعات کانی‌مانگا عملیات کردیم که بسیار سخت بود و این شهید آرام بود و ما در دسته حجت بابامحمدی و به فرماندهی گروهان شهید حسین عرب‌عامری حضور داشتیم و در شرایط سختی ما عملیات کردیم و باید قدردان شهدا و مسیر حرکت آن‌ها باشیم و بدانیم که این امنیت با رشادت این شهدا و ایثارگران به‌دست‌آمده است و باید حفظ و حراست کنیم.
قربانعلی خواجه‌مظفری، پدر شهیدان خواجه‌مظفری نیز با بیان اینکه یک رمز و رازی بین من و ابراهیم و خداوند بود و این دو شهید شناسنامه‌های خود را دست‌کاری کردند و به جبهه شتافتند و من هم راضی بودم و من با شهید حسن در یک دسته و گروهان در عملیات کربلای پنج بودیم و این‌ها لیاقت داشتند و من می‌دانستم شهید می‌شوند.
در این مراسم از طرف پایگاه امام موسی کاظم (ع) با اهدا تصاویر شهدا از خانواده شهیدان خواجه‌مظفری و شهید حسن عابدینی برادر داماد این خانواده که ۲۲ سال است مفقودالاثر است نیز تحلیل و از دو خواهر و یک بردار شهیدان نیز با اهدای هدایایی تقدیر شد.
از طرف خانواده شهید نیز تندیس شهدا به برگزارکنندگان این برنامه، فرمانده پایگاه امام موسی کاظم (ع) محمدرضا قاسمی اهدا شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها