خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه پیام‌نور قزوین اذعان کرد: ادامه روند افزایش قیمت دلار سبب تکیه کردن ما به محصولات داخلی کشور و ایجاد انگیزه بیشتر برای تولیدکنندگان داخلی می‌شود و ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور ما شاهد صادر کردن محصولات ایرانی به کشورهای خارجی نیز باشیم.
کد خبر: ۸۹۸۷۱۶۳
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

دکتر تقی نبئی رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون افزایش قیمت دلار و تاثیر آن بر اقتصاد کشور اظهار کرد: افزایش قیمت دلار می‌تواند آثار مثبت و منفی بسیاری را برای ما به همراه داشته باشد.
وی تصریح کرد: اگر افزایش 5000تومانی قیمت دلار دوام داشته باشد می‌تواند اقتصاد و تولید ما را به سمتی ببرد که تا حد امکان در تولیداتمان از مواد اولیه داخلی استفاده کنیم.
این مسئول افزایش قیمت دلار را فرصتی مناسب برای ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان داخلی دانست و توضیح داد: در صورت تداوم افزایش قیمت دلار، واردکردن مواد اولیه از کشورهای خارجی برای مونتاژ کردن در داخل کشور بسیار گران تمام خواهد شد لذا می‌توانیم نگاه‌ ویژه‌ای به استفاده از مواد اولیه داخلی داشته باشیم.
رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز قزوین ادامه داد: ادامه روند افزایش قیمت دلار سبب تکیه کردن ما به محصولات داخلی کشور و ایجاد انگیزه بیشتر برای تولیدکنندگان داخلی می‌شود و ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور ما شاهد صادر کردن محصولات ایرانی به کشورهای خارجی نیز باشیم.
نبئی در خصوص ضررهای که با افزایش قیمت دلار به وجود خواهد آمد، مطرح کرد: افزایش دلار یقینا باعث افزایش قیمت کالاهایی که ما مجبور به وارد کردن آن‌ها هستیم نیز خواهد شد و این افزایش قیمت یقینا تاثیر نامطلوبی را بر اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواهد داشت.
وی در ادامه به دلایل افزایش قیمت دلار اشاره کرد و گفت: کمبود ارز و هم‌چنین عدم عرضه ارز به اندازه تقاضای جامعه یکی از علل اصلی افزایش قیمت دلار و هم‌چنین افزایش قیمت کالاهای خارجی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: بحث جنبه روانی، شایعات اقتصادی و هم‌چنین وجود دلالانی در عرصه دلار از دیگر عوامل افزایش قیمت دلار است که باید بدان توجه داشت.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها