خبرهای داغ:
ماه ژانویه یعنی نخستین ماه از سال ۲۰۱۸ میلادی، نام ۸ تن از شهدای زینبی لبنان را در تاریخ ثبت کرد. فرمانده شهید «حاج محمد صادق شرف‌الدین» با نام جهادی «أبوالهدى» از شهدای این ماه است.
کد خبر: ۸۹۸۷۱۶۵
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، لبنان یکی از کشورهایی است که طی شش سال جنگ سوریه با گروهک‌های تروریستی به‌عنوان یکی از گروه‌های اصلی مقاومت در صحنه مبارزه با تکفیری‌ها حضور داشته و کنار مجاهدان ایرانی، افغانستانی، پاکستانی، عراقی و سوری در زمره مدافعان حرم اهل بیت(ع) شهدای بسیاری تقدیم جبهه مقاومت کرده است. خط مقاومت اسلامی برای حزب‌الله لبنان که مهمترین و اصلی‌ترین گروه مقاومت این کشور محسوب می‌شود در حال حاضر در دو جبهه نبرد با صهیونیست‌ها در مرز لبنان و نبرد با تکفیری‌ها در سوریه تعریف می‌شود. رزمندگان لبنانی، در اطلاعیه‌های خود از شهدای مدافع حرم با عنوان «شهید زینبی» یاد می‌کنند.

ماه ژانویه یعنی نخستین ماه از سال 2018 میلادی، نام 8 تن از شهدای زینبی لبنان را در تاریخ ثبت کرد. فرمانده شهید «حاج محمد صادق شرف‌الدین»با نام جهادی «أبوالهدى» از اهالی شهر بعلبک در منطقه بقاع لبنان یکی از شهدای این ماه است که در درگیری با تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسیده است. مشخصات و تصاویر شهدای گرانقدر مدافع حرم لبنانی که در ماه ژانویه به شهادت رسیدند در ادامه می‌آید:

شهید زینبی «جعفر یوسف رضا» با نام جهادی «عبد الکریم» از اهالی شهر کوچک «طیر حرفا» و ساکن شهر کوچک «البازوریة» در جنوب لبنان است که در 27 ژانویه به شهادت رسید.

شهید زینبی «یوسف محمد عباس» با نام جهادی «کرار» از اهالی شهر بعلبک در منطقه بقاع لبنان است که در 20 ژانویه به شهادت رسید.

فرمانده شهید زینبی «حاج محمد صادق شرف‌الدین» با نام جهادی «أبوالهدى» از اهالی شهر بعلبک در منطقه بقاع لبنان است که در 13 ژانویه به شهادت رسید.

شهید زینبی «حاج منذر دیاب أمهز» با نام جهادی «أبوعلی» از اهالی شهر «مقراق» در منطقه بقاع لبنان است که در 12 ژانویه به شهادت رسید.

شهید زینبی «علاء محمد حرب أمهز» از اهالی شهر کوچک «نبحا» در منطقه بقاع لبنان است که در 12 ژانویه به شهادت رسید.

شهید زینبی «علی فهد صقر» با نام جهادی « أبو محمد» از اهالی شهر کوچک «السمّاقیات» در منطقه بقاع لبنان است که در دوم ژانویه به شهادت رسید.

شهید زینبی «حسن فضل نصّار» با نام جهادی «صادق» از اهالی شهر کوچک «عیتا الشعب» در جنوب لبنان است که در دوم ژانویه به شهادت رسید.

شهید زینبی «حسین قاسم نصرالله» با نام جهادی «حمزة» از اهالی شهر کوچک «القلیلة» در جنوب لبنان است که در دوم ژانویه به شهادت رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها