با حضور نماینده، ولی فقیه در استان کردستان و به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر یادواره شهدای بمباران شهرستان قروه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۷۴۴۴
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  مراسم یادواره ۳۳ شهید بمباران و ۸ شهید دوران انقلاب شهرستان قروه در حسینه سپاه این شهر برگزار شد.

در این مراسم ابتدا سعید شعبانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه با بیان اینکه در استان کردستان هر کدام از روز‌های دهه مبارک فجر به نام یکی از شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است اظهار داشت: در سپاه پاسداران و در هر شهرستان یک روز به عنوان روز شهرستان نامگذاری شده است که روز شهرستان قروه نیز هر سال مربوط به روز ۲۱ بهمن ماه می‌باشد که یاد و خاطره شهدای بمباران این شهرستان گرامی داشته می‌شود.

وی از دهه فجر به عنوان یادآور حماسه پرشکوه و کم نظیر ملت نام برد و افزود: ملت ایران توانست تحت رهبری و هدایت بزرگ مردی فرزانه و روحانی و با بهره گیری از دین مبین اسلام در رویارویی خونینی مقابل استبداد شاهنشاهی فصل جدیدی از حیات سیاسی و فرهنگی خویش را آغاز کند و بار دیگر نقش تاریخی و بی‌مانند خود را در اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی تجدید کند.

۴۰ سال اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل ۴۰ سال ذلت، خواری و سقوط آمریکا و نظام سلطه

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی که سخنران ویژه این مراسم بود با تبریک ایام الله دهه فجر و اشاره به دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در طول ۴ دهه گفت:: به برکت ایستادگی مردم و به برکت خون شهدا این انقلاب امروز به عزت و عظمت رسیده است و باید دانست که به وجود آمدن انقلاب اسلامی یک معجزه بود که قابل باور نبود و یک نظام ۲۵۰۰ ساله دارای قدرت را به زیر کشید.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در رژیم ستمشاهی به هر شکلی که می‌توانستند مردم را اذیت و آزار می‌کردند و از انواع شکنجه‌ها بهره می‌بردند و کشور پیش از انقلاب به صورت کامل در اختیار بهاییت قرار داشت و به دنبال از بین بردن تاریخ شیعه بودند، اما انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و رمز ماندگاری این انقلاب در تلاش امام برای تشکیل انقلاب الهی و خدایی بود.

شاهرودی ادامه داد: استکبار جهانی در آن زمان تفکر بهاییت را در ایران به وجود آوردند و هم اکنون نیز به سرکردگی آمریکا اسراییل و انگلیس تفکر خطرناک سلفیت و گروهک‌های تکفیری را به وجود آورده اند که بتوانند در برابر مسلمانان قرار بگیرند

به گفته وی امروز دشمن با ایجاد فرقه‌های ضاله به دنبال ایجاد اختلاف در بین مسلمانان است.

حجت الاسلام شاهرودی اظهار داشت:امروز بنیان خانواده در کشور‌های اروپایی و آمریکایی بر اثر روابط نامشروع بر هم پاشیده است و استکبار جهانی به دنبال این بود که یک چنین شرایطی را در ایران و در سراسر جهان ایجاد کند.

وی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب برای سایر کشور‌ها عنوان کرد: کار انقلاب اسلامی این بود که به دیگر ملل مسلمان جرات و شجاعت بخشید و امروز می‌بینیم که آزادی خواهان جهان از ایران اسلامی الگوبرداری می‌کنند و عظمت ایران اسلامی در همین است که ۴۰ سال است که ما اقتدار پیدا کرده ایم و ۴۰ سال است که آمریکا و هم پیمانانش سقوط می‌کنند چرا که انقلاب اسلامی با شعار (نه شرقی نه غربی – جمهوری اسلامی) در برابر آنان ایستاد و استقلال خود را حفظ نمود و پس از آن ابهت شرق و غرب در هشت سال جنگ تحمیلی را در هم شکست

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت:: پس از اینکه ایران در برابر زیاده خواهی‌های آنان ایستاد این فرهنگ ایستادگی در دیگر کشور‌های جهان و در آمریکای لاتین نیز وارد شد و با پیروزی انقلاب اسلامی اسلام ناب محمدی (ص) در کشور حاکم شد و کلام قرآن و دستورات دین به عنوان قانون در کشور قرار گرفتند.

شاهرودی اظهار داشت: یکی دیگر از رموز ماندگاری انقلاب در رهبری اسلامی و دینی آن بود که رهبر باید فقیه و دین شناس باشد و دارای بالاترین شایستگی باشد و امروز در سایه این رهبری شجاع و آگاه، شعار نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که هر جا مظلومی وجود داشته باشد از او حمایت میکنیم.

وی با اشاره به دوران جنگ ۸ ساله افزود: در جنگ ۸ ساله ما ابهت دشمنان را شکستیم و این تنها عراق نبود که در برابر ما قرار داشت بلکه تمامی استکبار جهانی در کنار هم و علیه کشور ما ایستاده بودند و تنها به دنبال ار بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند و چندین کشور در پشت صحنه گرداننده جنگ بودند که به حول قوه الهی شکست را از نیرو‌های انقلابی و بسیجی کشور تجربه کردند

وی ادامه داد: امروز جهان شاهد مقابله ۲ تمدن در برابر یکدیگر است که به وجود آمده یکی تمدن اسلامی و دیگری تمدن غیر دینی و استکباری است.

شاهرودی عنوان کرد: دشمنی آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی با ملت ایران وجود داشته است و هر روز با روش و شیوه‌ای جدید به دنبال ضرر زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و امروز هم با بهره گیری از دخالت‌های اقتصادی و تحریم و استفاده از ابزار‌های فضای مجازی به دنبال دشمنی است.

در پایان مراسم نیز از کتاب (حدیث سرو) وصیت نامه ۳۷ شهید از شهدای شهرستان قروه که توسط علی کلوندی گردآوری شده است، رو نمایی شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات