فرمانده سپاه خلیل‌آباد خبر داد:

شرکت بیش از ۴۰۰ دانش آموز بسیجی خلیل آباد در مسابقه کتاب‌خوانی «سلام بر ابراهیم»

فرمانده سپاه خلیل آباد از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی سلام بر ابراهیم در شهرستان خلیل آباد خبر داد و گفت: بیش ۲۵۰ نفر در مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی سلام بر ابراهیم شرکت کردند.
کد خبر: ۸۹۸۷۵۳۳
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ ابوالفضل فتوحی شب گذشته در حاشیه برگزاری آزمون کتبی مسابقه کتاب‌خوانی سلام بر ابراهیم که حسینیه حسینی خلیل آباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهید ابراهیم هادی نیز یک الگوی بسیار مناسب برای اقشار مختلف جامعه از جمله فرهنگیان و دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه به همین منظور کتاب سلام بر ابراهیم نیز با قیمت مناسب تهیه شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰۰ نفر خواهر و برادر در این آزمون شرکت داشتند و به سؤالات تستی پاسخ دادند.

فرمانده سپاه خلیل آباد با اشاره به اینکه به ۶۰ نفر از برگزیدگان نیز جوایزی فرهنگی اهدا خواهد شد، تصریح کرد: مسابقه کتاب‌خوانی سلام بر ابراهیم در سطح ۵۰ مدرسه متوسطه اول و دوم شهرستان خلیل آباد برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه ثبت نام برای حضور در این مسابقه و توزیع کتاب «سلام بر ابراهیم» از اواخر آذرماه آغاز شده بود، اذعان کرد: علاقه‌مندان از اکثر روستا‌ها و شهر‌های سطح شهرستان در این مسابقه بزرگ شرکت کردند.

فتوحی با بیان اینکه آشنایی بیشتر دانش آموزان با رشادت‌های شهیدان یکی از اهداف اصلی برگزاری این مسابقه بود، عنوان کرد: از اهداف دیگر برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی سلام بر ابراهیم، می‌توان به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و آشنایی با سیره شهدا و معرفی یک الگوی مناسب برای دانش آموزان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیج یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و فرهنگ ایثار و شهادت است، تشریح کرد: مطالعه یکی از مناسب‌ترین راه‌های غنی سازی و بهره جویی از اوقات فراغت است و باید از این ظرفیت در سطح شهرستان به نحو احسن استفاده شود.

کتاب سلام بر ابراهیم در قالب زندگینامه‌ای مختصر و ۶۹ خاطره درباره شهید بزرگوار و مفقودالاثر منتشرشده که حاصل بیش از ۵۰ مصاحبه از خانواده، یاران و دوستان شهید ابراهیم هادی است.

این شهید گمنام و به معنای حقیقی خوش‌نام در اول اردیبهشت ۱۳۳۶، پا به این عرصه خاکی نهاد و در ۲۲ بهمن ۱۳۶۱ در منطقه فکه به آرزوی خود یعنی شهادت، اما در گمنامی، دست یافت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها