خبرهای داغ:
متکی در مراسم ۲۲ بهمن :

منطق امام بر منطق استبدادی آمریکا پیروز شد

منوچهر متکی ، وزیر سابق امور خارجه صبح امروز با سخنرانی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه در گرگان گفت : منطق بر حق امام و پیوند نا گسستی او در رابطه با مردم باعث شد این انقلاب به پیروزی برسد
کد خبر: ۸۹۸۷۶۳۰
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ،منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه صبح امروز با سخنرانی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در گرگان ضمن تبریک این روز گفت : شما در زندگی هیچ یک از رهبران دنیا رهبری نظیر امام راحل عظیم الشان پیدا نمی کنید . رابطه امام و مردم در دوران انقلاب رابطه ای ناگسستنی بود ، مردم کلام امام را کلام خود ، زبان امام را زبان خود و شعار های امام را شعار های خود می دانستند و همین رابطه قوی بود که باعث شد میلیون ها نفر برای استقبال از ایشان به خیابان ها آمدند .

متکی افزود :بخشی از همین مردم در قیام هایی نظیر ۱۵ خرداد و قیام های مشابه تا پای جان برای رسیدن به آرمان ها و اهداف انقلاب در برابر رژیم استبدادی ایستادند .

وی با يادآور شدن پیشرفت هایی که به برکت این انقلاب شکل گرفته گفت : ما در تولید و پژوهش های علمی ، در هوا و فضا،  در ارسال ماهواره و در امکانات دفاعی برای نظام اسلامی اعجاز می آفرینیم. اما این را هم باید گفت که صنعت خودرو سازی ضعف داریم چراکه هنوز برخی به آرمان ها و اهداف انقلاب تعهد لازم را ندارند .

وزیر سابق امور خارجه گفت : امروز علما و مراجع تقلید از نظام بانکی ربوی گله مند هستند اما گویا گوش کسی بدهکار نیست . ما باید اقتصاد مقاومتی را اساس کار فعالیت های خود قرار دهیم و این نگاه باید بر اساس منش انقلاب اسلامی باشد که دقیقا برخلاف اقتصاد لیبرالی است .

متکی اظهار کرد‌ : با دو نگاه نمی توان کشور را اداره کرد و امروز یکی از ضروری ترین نیاز های جامعه ما یکسان سازی و اجماع است ، بدین معنا که نقشه راه کشور باید یکی بشود و اساس اجراییات برای رسیدن به آرمان های انقلاب باید یکی شود.

وی افزود : دشمنان این ملت ، در ابتدای کار ، این انقلاب را یک زلزله در خاورمیانه خواندند و خوب فهمیدند که ماهیت این انقلاب چیست . آنها حتی برای اینکه دقیقا ظرفیت های این نهضت را بشناسند اسلام شناسی هم را انداخته بودند. اما امام راحل یکی یکی نقشه های آنها را خنثی کرد. 

متکی با یادآور شدن ضرورت وجود اتحاد بین همه اقوام ایرانی با هر مذهبی گفت :امام بعد از انقلاب به فاصله کوتاهی گفت آنهایی که بین شیعه و سنی اختلاف می اندازند نه شیعه هستند و نه سنی ؛ چراکه امام این روز ها را میدید ، داعش و تکفیری ها را میدید که بلای جان اسلام ناب شده اند .

 وزیر سابق امور خارجه افزود: امروز آنهایی که القا می کنند ما باید از مواضع خود عدول کنیم ، به این نکته توجه کنند که ما با دست دوستی سمت دشمن دراز کردن باید تمام و کمال تابع و زیر نظر آنها باشیم که این مسئله صراحتا برخلاف شعار های انقلاب اسلامی است .

وی گفت : ما پس از انقلاب مواضعی اتخاذ کردیم که مهترین آن استقلال بود . ما اعلام کردیم که میخوایم خودمان برای خود تصمیم بگیریم . شعار استقلال در تمام شعار های پیش از انقلاب شنیده می شد که پایه آن با اجرای لایحه کاپیتولاسیون پی ریزی شد و ما میخواستیم از آن ذلت خارج شویم که دشمن با جنگ ، فشار ، نفوذ ، ترور و فتنه گری سعی در شکستن این انقلاب داشت

متکی افزود : امروز شرایط خاصی در منطقه داریم و اسرائیل در لاک دفاعی فرو رفته و روز به روز به سمت شکست خوردن پیش می رود . من در دوران وزارت و در زمان جنگ ۳۳ روزه به لبنان رفتم ، اکنون بعد از گذشت ۱۱ سال اسرائیل جرات نکرده به لبنان حمله کند و آنهایی که روزی شعار از نیل تا فرات می دادند باید این را بفهمند که دیگر دوران بزن و در رو تمام شده است

متکی یادآور شد : دشمنان ما میخواستند حکومت هایی جدید در عراق و افغانستان ایجاد کنند که هم مخالف با ایران اسلامی باشد هم در تضاد با اسلام ناب ؛ اما موفق نشدند . خودشان ادغان کردند که داعش را به وجود آوردند تا سیل عظیم جوانانی که به اسلام گرویده اند را از بین ببرند و اسلام هراسی را باب کنند و یقینا داعش مخرب ترین و خطرناک ترین سناریوی دشمنان اسلام در دوران بعد از انقلاب بود .

متکی در پایان خطاب به مسئولین گفت : این بزرگترین افتخار است که بتوانیم به مردم خدمت کنیم و باید قدر این فرصت خدمت رسانی به مردم را دانست چرا که اینگونه فرصت ها سریعا به اتمام می رسد ، پس باید  این فرصت را غنیمت شمرد و به نحو احسن به انجام وظایف پرداخت .

انتهای پیام /

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار