خبرهای داغ:
همه آمدند؛

غوغای مردم اصفهان در میدان امام(ره)/ شور و شعور انقلابی اصفهانی ها بار دیگر در تاریخ ثبت شد

امسال هم همانند سال های گذشته یک بار دیگر اصفهانی های ولایت مدار درراهپیمایی ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۶ شرکت کردند و با آرمان های انقلاب و شهدا میثاقی دوباره بستند.
کد خبر: ۸۹۸۷۶۸۰
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ ساعت 9 صبح امروز مردم سراسر کشور یک بار دیگر در راهپیمایی 22 بهمن با آرمان های انقلاب اسلامی میثاق بستند.در ابتدای مسیر راهپیمایی اصفهان در میدان امام علی (ع) نیز شور انقلابی مردم و حضور پررنگ آنها امسال بیشتر از سال های گذشته بود. طنین صدای «الله اکبر/خامنه ای رهبر» وسط میدان پیچیده بود. زنان و مردان به همراه کودکان آمده بودند تا یک بار دیگر با گام های مستحکم خود راه امام و شهدای انقلاب اسلامی را ادامه دهند.

* اگر شهدا نبودند آزادی و امنیت نداشتیم

درست مقابل بانک کشاورزی و در خروجی میدان امام علیه السلام خودرویی پارک کرد و 5 سرنشین آن پیاده شدند. مردی بلند قامت و چهار شانه، ویلچری را از باربند ماشین پایین آورد و دست پیرزنی را گرفت و او را در ویلچر نشاند.«مادرم است. 75 سال سن دارد.هر سال با او می آیم.» این ها سخنان همان مرد میانسال است. دست هایش را قفل می کند به دسته های ویلچر و مادر را به همراه خانواده تا میدان امام می برد.«باید بیایم. هر سال می آیم. به خاطر امام و شهدا می آیم. شهدایی که اگر نبودند ما آزادی و امنیت نداشتیم و می شدیم مانند کشور افغانستان که آمریکاییها آن را به تسخیر کشیده اند.» این ها سخنان مادر 75 ساله است که به همراه پسر و خانواده اس مسیر راهپیمایی را تا میدان امام رحمت الله علیه طی می کند.

وارد خیابان هاتف که می شدیم کم کم خیل عظیم جمعیت گستره تر می شود. روحانیت معززی که به همراه خانواده آمده اند. یکی از آنها می گوید: راهپیمایی مردم در 22 بهمن ماه یعنی تودهنی به آمریکا و یاوه گویانی که می خواهند برای مردم ایران تکلیف تعیین کنند. هر چه به چهارراه شکر شکن نزدیک تر می شویم به خیل جمعیت هم اضافه می شود. شور انقلابی جوانان در این این میان بیش از پیش مشهود بود. جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب که بر روی گونه هایشان پرچم جمهوری انقلاب اسلامی منقش شده بود و شعارهایی با عناوین «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده/ 22 بهمن ماه/ یوم الله یوم الله/ بنیانگذار امروز/ روح الله روح الله/ عشق فقط یک کلام / خامنه ای والسلام/ خاموشی نخبگان/ خیانت است به قرآن/ مرگ بر فتنه گر منافق/ ما همه سرباز توایم خامنه ای/ گوش به فرمان توایم خامنه ای/ نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی/ خامنه ای خمینی دیگر است/ ولایتش ولایت حیدر است.» سر می دادند.

فروشنده جوان یکی از مغازه ها که پرچم و چفیه می فروخت پرچم جمهوری اسلامی ایران را به دور تنش پیچیده بود و ایستاده بود روی روگذر میدان امام علی علیه السلام و با به اهتزار درآوردن پرچمی دیگر به مردم خوش آمد می گفت.

* ما همه مسلمان هستیم و باید برای اسلام جان بدهیم

در میان افراد، چند جوان خارجی سیاهپوست در میان مردم دیده می شدند. یکی از آنها در پاسخ به این سوال که برای چه موضوعی امروز در راهپیمایی شرکت کردید، گفت: من اهل آفریقا هستم. 8 سال است که مسلمان شده ام و در اصفهان تحصیل می کنم. از هنگامی که به ایران آمدم هر جای این مکان که بودم در راهپیمایی شرکت می کردم. من و اصفهانی ها با هم تفاوتی نداریم. ما همه مسلمان هستیم و باید برای اسلام جان بدهیم. اسلامی که حضرت محمد صلی الله علیه و آله را دارد که پیامبر صلح و دوستی و مهربانی است. اسلام واقعی یعنی عشق به خدا و اهل البیت و امام خمینی رحمت الله علیه هم که این راه را درست کردند از پیروان شفیق اهل البیت علیه السلام بودند و ما باید راه او را ادامه دهیم.

صدای مردم با فریادهای بیکران «الله اکبر/ خامنه ای رهبر و وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد/ ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد.» پیچید در خیابان. چند دستگاه اتوبوس در کنار خیابان هاتف گذاشته بود برای تردد مردم. زنان به همراه کودکان با کالسکه و برخی هم با ویلچر مسیر را طی می کردند. آنها آمده بودند برای سرکوب کردن توطئه های رژیم آمریکایی و به اهتزار درآوردن پرچم و پلاکاردهای حاوی شعارهای دشمن شکن این موضوع را نشان می دادند.

یکی از مادران گفت: نه سازش نه تسلیم. ما همه با هم هستیم پشت ولایت هستیم. مرگ بر فتنه گر. تنها ره شهادت/ ایمان جهاد سعادت.

به میدان امام رحمت الله علیه رسیدیم. ورودی آن به قدری شلوغ بود که عکاسان و فیلمبرداران به سختی در خیل باشکوه مردم صحنه ها را ثبت می کردند.

سرود «ای ایران ای مرز پر گهر» در میان جمعیتی که برای راهپیمایی آمده بودند طنین انداز شد و سیل جمعیت وارد میدان امام رحمت الله علیه شد.

چند جوان دهه 80 ایستاده بودند در کنار میدان و بادکنک و هلیکوپر می فروختند. چتر باز جوانی هم مدام بالای سر مردم در حرکت بود و تصاویر را به ثبت می رساند. وسط میدان هم غرفه های فرم اداری. عفاف و حجاب، غرفه اداره اوقاف شهرستان اصفهان و شرکت توزیع برق منطقه ای استان اصفهان مجموعه فرهنگی یاس و غرفه های دیگری دایر بود.

عمر آمریکا و رژیم صهیونیستی رو به زوال است

سخنران این مراسم هم یکی از سرلشکر صفوی بود که گفت: منحنی عمر آمریکا و رژیم صهیونیستی رو به زوال است و منحنی اقتدار انقلاب اسلامی رو به صعود است. با این سخن صدای الله اکبر مردم پیچید وسط میدان امام.

او از حضور پرشور مردم در این مراسم گفت.«مردم اصفهان با حضور آگاهانه و پرشور خود بار دیگر حرکت انقلاب اسلامی، ضد فساد، ضد تبعیض و ضد استکباری خود را در مقیاس منطقه‌ای و جهانی برافراشتند؛ این راهپیمایی عظیم چندین میلیونی در نقاط مختلف کشور اراده مردم را نشان می‌دهد که با وجود مشکلات مختلف، نسبت به اسلام و رهبری انقلاب اسلامی وفاداری خود را ثابت کرده‌اند.»

حضور پررنگ مردم امسال بیشتر از سال گذشته بود این موضوع را هنگام برگشت از خیابان سپاه می توان به وضوح دید. بخش عظیمی از مردم در اواسط برنامه از خیابان سپاه وارد میدان می شدند و این شور انقلابی مضاعف می شد.

شهردار اصفهان و رییس شورای شهر هم در جایگاه نشسته بودند و برخی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری و هنرمندان در این مراسم حضور داشتند.

امسال هم همانند سال های گذشته یک بار دیگر اصفهانی های ولایت مدار درراهپیمایی 22 بهمن ماه 1396 شرکت کردند و با آرمان های انقلاب و شهدا میثاقی دوباره بستند. مردم بصیر و فهیم اصفهان همچنان به دستاوردهای انقلاب پای بند هستند و این موضوع در همه عرصه های انقلابی به ثبت رسیده است.
ارسال نظرات