خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شبستر در همایش هنر نراز انقلاب این شهرستان، اظهار کرد: هنرمندان با هنر خود پیام منتقل می کنند بنابراین باید همچون دیگر عرصه ها در بحث هنر به امر به معروف و نهی از منکر نیز توجه کرد.
کد خبر: ۸۹۸۷۷۸۴
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضایی افزود: اگر هنر تراز انقلاب اسلامی با ریشه و عمق اسلامی اشاعه یابد و هنرمندان در کنار تخصص در رشته خود پیام گویای اسلام و جامعه ای که بر مبنای شیعه مدیریت می شود انتقال پیام دهند خروجی این جامعه مدینه فاضله می شود.

وی ادامه داد: وقتی هنرمند در کنار تخصص خود، تعهد نیز داشته باشد همچون مرحوم فرج الله سلحشور می شود که آثارش ماندگار شده است.

رضایی اضافه کرد: پس از گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی و توطئه های مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی، بیشترین هزینه کرد از سوی دشمن اکنون در عرصه هنر و رسانه است و غرب تلاش می کند که دیدگاه های استکباری خود را در سینمای جهان به کرسی بنشاند.

فرمانده سپاه شبستر با تاکید بر اهمیت وجود ولایت فقیه در نظام اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی آموزه ای از دین بوده و ولایت فقیه آموزه دین و قرآن است .

رضایی با بیان اینکه هنرمندان انقلابی سخنیت کلام با فهم و دید عقلانی دارند، بیان کرد: این هنرمندان معیارها و هنجاری جامعه اسلامی را در هنر مدنظر قرار می دهند.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان یادآور شد: دیدگاه های هنری در خدمت سیاست حوزه غرب قرار گرفته و علیه جمهوری اسلامی برنامه ریزی شده و بیشترین هدف نسل های سوم و چهارم نظام است .

رضایی افزود: دشمن با تمسک به هنر علیه هنر و امنیت جامعه کار می کند و جامعه هنری در این عرصه، رسالت سنگینی را در مقابله با توطئه های دشمنان دارد.

وی با قدردانی از هنرمندان شبستر ابراز کرد: جامعه هنری این شهرستان به صورت غیرمند وارد عرصه شده و حضور فعالی در این عرصه داشته اند.

فرمانده سپاه شبستر با بیان اینکه چارچوب و تفکر اسلامی بر مبنای فقه شیعه پایه گذاری شده است اظهار داشت: در جامعه اسلامی هنر اخذ فضای مجازی باید به نفع جامعه شیعی باشد چراکه برای انقلاب اسلامی نزدیک به ۲۵۰ هزار شهید داده ایم و هنوز برخی از شهدا برنگشته است .

رضایی اضافه کرد: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و علی رغم تمام سختی هایی که بود، امروز با عنایات خداوند متعال، تفکر اسلامی نه تنها در ایران بلکه در کل منطقه رواج یافته و انقلاب اسلامی، به الگوی سازنده در سطح بین المللی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند، هویت غربی را به جامعه تزریق کند گفت: دشمن بی حجابی و الگوسازی زنان غربی را به عنوان مظهر پیشرفت مطرح می کند و در مقابل این توطئه ها، هنر تراز انقلاب اسلامی باید فعالیت کند.

رضایی خاطرنشان کرد:جامعه هنری باید ایثارگری و خطرپذیری شهدا از جمله شهید محسن حججی را به تصویر کشیده و بد اخلاقی برخی از مسئولینی که خائن به مردم هستند را نیز با هنر بیان کند و باید توجه کرد که باید با ظرافت های هنری ،واقعیات جامعه صادر شود.

همایش بزرگ هنر تراز اسلامی با حضور باشکوه هنرمندان و جمعی از مسئولین شهرستان شبستر به همت کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه شبستر برگزار شد.

ارسال نظرات