خبرهای داغ:
یادگار امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه تنها راه حفظ نظام اسلامی مقابله با مفسدین اقتصادی است، گفت: امروز مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که با وجود تمام مشکلات همچنان پای نظام اسلامی ایستاده اند.
کد خبر: ۸۹۸۷۷۹۸
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی در سخنرانی پایانی راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه مردم ارومیه، اظهار داشت: همه می دانیم این انقلاب و نظام برآمده از انقلاب شکوهمند اسلامی یک امانتی است در دست ما. امانتی که شهدای بزرگوار ما خون خود را پای این امانت داده اند.

وی، افزود: انقلابیون ما همان افرادی هستند که در زندان های رژیم ستمشاهی بودند و خون داده اند تا امروز در امنیت و آسایش کامل شاهد پیشرفت های مختلف در کشور باشیم.

یادگار امام(ره)، با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی امانتی در دست مردم ایران است، عنوان کرد: فرمایشات امام خمینی(ره) در دوران انقلاب نیز بر این تاکید داشت که این نظام و انقلاب اسلامی امانتی در دستان مردم ایران است و باید قدردان آن باشند.

وی، همچنین تصریح کرد: حفظ امانت یکی از واجبات مسلم اسلامی است. نظام اسلامی امروز نیز به عنوان امانتی در دستان مردم ایران بوده و باید قدردان آن باشیم و به بهترین شکل ممکن محافظتش کنیم.

سید علی خمینی، بیان داشت: خدای متعال این انقلاب و احکام اسلامی را به نحوی در اختیار ما  قرار داده و به همین دلیل باید نسبت به حفظ و مراقبت از آن ها توجه کافی داشته باشیم.

وی، ادامه داد: این دینی که امروز در سراسر کشور و در سایه آن زندگی می کنیم امانتی است در دست ما و باید وظایف خود را نسبت به آن عمل کنیم.

یادگار امام خمینی(ره)، جمهوری اسلامی ایران را برآمده از خون شهدا دانست و گفت: استان های مختلف در دوران مختلف با تقدیم شهدا نسبت به این انقلاب و نظام دین خود را ادا کرده اند و آذربایجان غربی نیز در راس این هرم قرار دارد چراکه مردم آن تاکنون نیز در میادین مختلف نشان داده اند که تا پای جان در راه دفاع از ارزش های اسلامی ایستادگی می کنند.

وی، تاکید کرد: این نظام و انقلاب اسلامی باید تا زمان ظهور حضرت حجت(ع) زینه ساز اسلام به معنای واقعی کلمه باشد و این همان چیزی است که امام(ره) نیز خواهان آن بودند.

سید علی خمینی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به وظایف مسئولین در نظام اسلامی، بیان داشت: افرادی که در این کشور دارای مسئولیت می شوند و در جایگاهی قرار می گیرند باید به وظایفشان عمل کرده و مراقب باشند که طمع ورزان نسبت به نفوذ در میان آن ها موفق نشوند.

وی، همچنین خاطرنشان کرد: تمام مسئولیت هایی که امروز در کشور است یادگار خون پاک شهدای انقلاب اسلامی بوده و باید در برابر این خون ها پاسخگو باشند.

وی، حضور مفسدان اقتصادی در کنار مسئولین در رده های مختلف را ننگی برای آن ها خواند و ابراز داشت: مسئولین باید به این نکته توجه داشته باشند که همراهی برخی چهره های مفسد باعث تباه شدن تمام خدمات آن ها می شود بنابراین باید از آن ها دوری کنند.

یادگار امام(ره)، خطاب به مردم نیز اذعان داشت: کسی که دوست شماست باید در سختی و آسانی کنارتان باشد. تمام مسئولین در نظام اسلامی باید در سختی ها و مشکلات در کنار مردم باشند و نسبت به حل مسائل مختلف موجود در زندگی آن ها تلاش کنند.

وی، سقوط رژیم پهلوی را نیز ناشی از دشمنی آن ها با آرمان های مردم خواند و گفت: رژیم پهلوی در کنار مردم نبود و نسبت به حل مشکلات آن ها نیز رغبتی نداشت به همین دلیل مردم با آن به مخالفت برخاسته و ساقط کردند.

سید علی خمینی، طمع و قدرت طلبی را مایه شکست مسئولین برشمرد و بیان داشت: یاری رسانی به محرومین و انقلابی بودن مسئولین باید همیشه نمود داشته باشد و مردم این انقلابی بودن و تلاش برای حل مشکلات اقشار محروم را شاهد باشند.

وی، خاطرنشان کرد: مردم باید همیشه نسبت به نظام اسلامی دغدغه داشته باشد و در هنگام دیدن خطا فریاد برآورده و تذکر دهند و انتقاد کنند. باید به عنوان عاشقان ولایت و عاشقان جمهوری اسلامی خودمان پیشقدم شده و در میادین حاضر شویم و نگذاریم جمهوری اسلامی به انحراف کشیده شود.

یادگار امام(ره)، با اشاره به همراهی ۴۰ ساله مردم و مسئولین در صحنه های مختلف، تصریح کرد: مردم ما نشان داده اند که تیزبین و بصیر بوده و در راه دفاع از آرمان های اسلامی ثابت قدم و مقاوم هستند.

وی، عنوان کرد: اسلام و نظام اسلامی با ثروت مشکلی ندارد ولی اینکه فردی جایگاهی را تصاحب کرده و در کسوت مسئولیت به جای تلاش برای حل مشکلات مردم نسبت به ثروت اندوزی و افزایش توانایی مالی خود اقدام کند برای هیچکس قابل قبول نیست.

سید علی خمینی، با اشاره به تذکرات دین اسلام مبنی بر دوری از مفسدان اقتصادی و دروغ گویان، بیان داشت: تمام مسئولین از جمله نمایندگان مجلس، مسئولین دولتی و قوه قضاییه باید در این راستا تلاش داشته باشند که دست مفسدان اقتصادی از بیت المال کوتاه شود.

وی، اعتراضات مردمی در خصوص وضعیت اقتصادی را حق مسلم ملت خواند و گفت: این اعتراضات نشان دهنده توجه مردم به وضعیت زندگانی و نیز تذکر به مسئولین برای اصلاح وضعیت اقتصادی و رسیدگی به مشکلات است.

وی، اضافه کرد: حضور امروز مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه نشان داد که با وجود تمام مشکلات بازهم پای آرمان های نظام اسلامی هستند و هیچ تهدید و کاستی نمی تواند آن ها را از این مسیر بازگرداند.

یادگار امام(ره)، تاکید کرد: در شرایط امروز هیچ مصلحتی بالاتر از مقابله با مفسدان اقتصادی نیست. ما انقلاب کردیم که بگوییم هزار تومان هم حق مردم است و باید به دست مردم برسد و مبالغ چند هزار میلیاردی درحال فرار هستند باید به بیت المال بازگردند.

وی، ادامه داد: بلاید هوشار باشیم که با چه کسی مقابله می کنیم. همه باید آستین بالا زنیم و در مقابل مفسدین بایستیم تا مسئولین نسبت به اصلاح شرایط اقدام کنند.

حجت الاسلام سید علی خمینی، با اشاره به اینکه تجملات و مصرف بدون حساب کتاب اموال بیت المال توسط مسیولین  مردم را به نظام بدبین می کند، گفت: مردم دنبال حل یک شبه مشکلات خود نیستند اما خواهان این امر هستند که مسئولین در کنارشان باشند و نسبت به پیگیری این مشکلات تحرکی از خود نشان دهند.

وی، خدمتگذاری به مردم و ایستادگی در برابر فساد را خواسته اصلی رهبران انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: این خدمتگذاری و مبارزه با مفسدان باید در بخش های مختلف خودنمایی کند و به نوعی بیانگر احساس مسئولیت باشد.

یادگار امام(ره)، با اشاره به برخی گفته ها که اینطور تلقی می کنند که مردم ایران اسلامی در سال های پس از انقلاب درجا زده اند، گفت: در تمام زمینه ها شاهد پیشرفت ها هستیم و این امری است که در سال های مختلف با آمار و ارقام رسمی دیده ایم.

وی، افزود: قطعا مردم و بزرگان دهه ۴۰ و ۵۰ خواهان چنین روزهایی بودند که امروز شاهد آن هستیم. این امر به دلیل پیشرفت ها در بخش های اقتصادی، فرهنگی، دینی و دیگر عرصه ها است.

سید علی خمینی، با تاکید بر لزوم روشنگری در خصوص مشکلات و نواقص موجود در جامعه، تاکید کرد: باید در کنار این نواقصات از پیشرفت ها و ارتقای سطح کشور در بخش های مختلف نیز پرده برداری شده و مردم از این شرایط آگاه شوند.

وی، انتقاد از شرایط موجود را مایه آگاهی مردم خواند و گفت: اینکه مردم امروز با تمام مشکلات اقتصادی شعار «آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی» سر می دهند نشان دهنده عزت و بصیرت آن ها است.

وی، گفت: تمام مردم اعم از شیعه و سنی، کرد و ترک، فارس و بلوچ و دیگر ادیان و اقوام در کشور ایران اسلامی در کنار هم و با امنیت کامل زندگی می کنند و همین امری است که امام(ره) دنبال می کردند.

یادگار امام(ره)، اختلافات میان احزاب و چهره های مختلف را امری عادی خواند و بیان داشت: این اختلافات عادی است امام مهم اینجا است که این اختلافات در شرایط حساس و زمانی که پای خون شهدا به میان می آید به اتحاد و همراهی و همدلی تبدیل شده و زمینه ساز رشد و ارتقای انقلاب اسلامی می شود.

وی، خطاب به مسئولین در عرصه های مختلف، گفت: نباید اجازه دهیم دشمنان در میان مردم رخنه کرده و نسبت به تضعیف وحدت و ایمان آن ها اقدام کنند. این تنها در شرایطی قابل انجام است که مردم ببینند و لمس کنند که مسئولین در کنار آن ها هستند.

وی، تاکید کرد: ما دردرون خود اختلاف داریم. کسی منکر این نیست اما اینکه اختلاف به انشقاق تبدیل شود آرزوی صهیونیسم است و ان شالله این آرزو را به گور خواهد برد.

سید علی خمینی، عنوان کرد: پیام راهپیمایی ما این است که ما طرفداران جمهوری اسلامی در این کشور بیشماریم و در این مسیر که ۴۰سال گذشته ماندگاریم. همگان در همه جای دنیا ببینید که برخلاف تمام تیرهایی که به سوی ما روانه می شود پای انقلاب ایستاده ایم و اگر لازم باشد جوانان پر شور تر در صحنه حاضر شده و خون خواهند داد.

وی، عزم مسئولین استانی برای احیای دریاچه ارومیه را ستودنی دانست و گفت: رفع مشکلات سخت است اما اینکه استاندار و مسئولین استانی به دنبال حل این مشکلات برآیند نکته ای است که جای تقدیر دارد.

یادگار امام(ره)، در پایان سخنان خود، بیان داشت: دولت در حال تلاش و زحمت برای حل دریاچه ارومیه است. باید در این مسیر کمک حال یکدیگر باشیم.

وی، تاکید کرد: وقتی بودجه کشور محدودیت هایی پیدا می کند باید صبرها هم افزایش یابد.

اروم نیوز

ارسال نظرات